شناسهٔ خبر: 51266929 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل امور مالیاتی استان اعلام کرد:

اجرای طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی در استان کرمان

زهرا سیستانی

مدیر کل امور مالیاتی استان کرمان از اجرای طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد سلمانی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی بیان کرد: در راستای توسعه خدمات الکترونیکی، تکریم مودیان و کاهش ترددهای غیرضروری، طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی در سامانه عملیات الکترونیکی راه‌اندازی شده است و مودیان با استفاده از این سامانه، بدون مراجعه به واحدهای مالیاتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانند اوراق مالیاتی خود را مشاهده نمایند.

وی افزود: رویه‌های اجرایی هم اکنون شامل ثبت نام مودیان، ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی، پرداخت مالیات، ارسال صورت معاملات فصلی و لیست مالیات حقوق کارکنان، مطالبه و وصول مالیات، ثبت اعتراضات مودیان، ابلاغ اوراق مالیاتی و تعیین ادارات امور مالیاتی مربوطه برای انجام موارد فوق را به اجرا درآورده است.

سلمانی در خصوص نتایج مثبت ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی توضیح داد: از جمله این نتایج مثبت می‌توان به کاهش رفت‌وآمدهای غیرضروری مودیان به ادارات امورمالیاتی و صرفه‌جویی در وقت و هزینه آنان، انجام فرآیندهای مالیاتی در کوتاه ترین زمان ممکن و درنتیجه جلوگیری از سردرگمی مودیان یا طولانی شدن زمان قطعیت پرونده های مالیاتی، ایجاد امکان صدور گواهی های مالیاتی در اسرع وقت، امکان واکنش به موقع مودیان به اوراق ابلاغی و جلوگیری از ضایع‌شدن حق ایشان، عدم دسترسی افراد غیرمسئول به اوراق مالیاتی مودیان، امکان دسترسی مودیان به تمامی اوراق مالیاتی ابلاغ‌شده و عدم نیاز به بایگانی کاغذی توسط مودی اشاره کرد.

این مقام مسئول در ادامه گفت: پیش از این ابلاغ اوراق مالیاتی به صورت فیزیکی و با مراجعه به محل کسب و یا اقامتگاه قانونی اشخاص انجام می‌شد، اما برای اشخاص حقیقی که دارای پرونده‌های مالیاتی متعدد مشاغل هستند، تسلیم درخواست صرفا برای یکی از پرونده‌های مالیاتی کافی است و در خصوص پرونده‌های مشارکتی، فرم درخواست بهره‌مندی از خدمات الکترونیکی باید توسط شریک اصلی تائید و ارسال شود.

سلمانی اضافه کرد: در این طرح، دعوت به هیئت حل اختلاف، ابلاغ رأی هیئت حل اختلاف و پرداخت مالیات نیز به صورت الکترونیکی امکان پذیر خواهد شد.

وی عنوان کرد: با اجرایی شدن طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی برای تمامی مودیان، حساب کاربری ایجاد و برای متقاضیان استفاده از خدمات «ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی» اوراق تشخیص و قطعی مالیات عملکرد و ارزش افزوده آنان به محض صدور در این حساب کاربری بارگذاری می شود.

سلمانی در رابطه با روند استفاده از این سامانه توضیح داد: در این خصوص مودیان مالیاتی ضمن مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان امورمالیاتی کشور به نشانی www.intamedia.ir با تکمیل و ارسال فرم الکترونیکی «درخواست استفاده از خدمات الکترونیکی ابلاغ و مدیریت درخواست ها»، می‌توانند از این خدمت استفاده کنند. از خدمات ارزشمند دیگر این طرح می توان به امکان دسترسی و اطلاع مودیان محترم مالیاتی از آخرین اوراق مالیاتی تشخیص یا قطعی مالیات بر عملکرد و ارزش افزوده خود اشاره کرد.

انتهای پیام 

نظر شما