شناسهٔ خبر: 51266915 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سنگ‌های نیمه قیمتی عقیق و فیروزه زنجان به ۲ کشور عربی صادر می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: با برنامه ریزی انجام گرفته انگشتر و سنگ‌های نیمه قیمتی عقیق و فیروزه زنجان به کشور بحرین و عمان صادر می‌شود.

صاحب‌خبر -

امیر ارجمند روز چهارشنبه با بیان این مطلب به خبرنگاران افزود: انگشترهای نقره با نگین عقیق و فیروزه درجه‌ یک همچنین سنگ‌های نیمه قیمتی توجه شمار زیادی از مشتریان در سراسر کشور و دیگر کشورها را به خود جلب کرده است.  

وی اظهار داشت: نقره مقاومت بالایی دارد اما سرسختی و تلاش هنرمند است که از فلز نقره زینتی می‌سازد که می‌تواند بیانگر هنر تحسین‌برانگیز انگشترسازی در استان زنجان باشد. 

این مسوول ادامه داد: تنها راه برون‌رفت از صادرات چمدانی پایان کرونا و برگزاری نمایشگاه‌هایی در کشورهای متقاضی همچون سالهای گذشته است که می‌تواند با حضور هنرمندان برگزار شود که این امر ارزآوری بالایی برای استان و کشور خواهد داشت.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، با اشاره به وجود ۵۵ رشته صنایع‌دستی در استان خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد هنرمندان صنایع‌دستی استان مربوط به رشته انگشترسازی است که در حدود۱۷۱هنرمند انگشترساز در قالب ۱۵۰ کارگاه انگشترسازی در این استان فعالیت می‌کنند.

نظر شما