شناسهٔ خبر: 51266701 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هوای خراسان رضوی بطور موقت گرم می‌شود

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی از افزایش دما و گرم شدن موقت هوای این استان ظرف دو روز آتی خبر و ادامه داد: دمای هوای خراسان رضوی روز شنبه آتی ۲۰ آذر ماه به میزان شش درجه کاهش خواهد یافت.

صاحب‌خبر -

مرتضی اثمری روز چهارشنبه در به خبرنگار ایرنا گفت: دمای هوا در خراسان رضوی از فردا پنجشنبه ۱۸ آذر بطور تدریجی به میزان چهار درجه افزایش خواهد یافت.

وی این افزایش دما را کوتاه مدت توصیف و بیان کرد: روند افزایش گرمای هوا در خراسان رضوی تا ظهر روز جمعه ۱۹ آذر ماه ادامه یافته ولی عصر همان روز رو به کاهش خواهد گذاشت. 

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: عصر جمعه آتی همزمان با کاهش دمای هوا در این استان ابرناکی آسمان رو به افزایش خواهد رفت. 

وی گفت: این وضعیت جوی در آخرین روز هفته جاری به ویژه در نواحی شمالی خراسان رضوی با احتمال وقوع بارشهای پراکنده پیش‌بینی شده است. 

اثمری افزود: دمای هوا در خراسان رضوی روز شنبه آتی ۲۰ آذر ماه به میزان شش درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت. 

وی وضعیت جوی امروز ۱۷ آذر ماه خراسان رضوی را نیز بطور موقت پایدار با آسمان غالباً صاف تا قسمتی ابری توصیف کرد. 

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی همچنین به وضعیت دما در مشهد اشاره و بیان کرد: دمای هوای این شهر ظرف ۲۴ ساعت اخیر بین یک تا ۱۶ درجه در نوسان بود. 

وی افزود: بیشینه دمای هوای امروز مشهد به ۱۵ درجه و کمینه دمای آن به دو درجه سانتیگراد خواهد رسید. 

قوچان واقع در شمال خراسان رضوی با کمینه دمای هوای سه درجه زیر صفر و بردسکن در جنوب غربی این استان با بیشینه دمای هوای ۱۸ درجه سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی ظرف ۲۴ ساعت اخیر بودند. 

بیشترین شدت وزش باد در خراسان رضوی نیز ظرف همین مدت با سرعت ۲۹ کیلومتر در ساعت از سبزوار و بردسکن در غرب و جنوب غربی این استان گزارش شد. 

نظر شما