شناسهٔ خبر: 51266547 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور/تداوم آلودگی ها در کلانشهرها

کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، فریبا گودرزی گفت: امروز مجددا با پایداری جوی مواجه هستیم و از این رو تداوم آلودگی هوا برای شهر‌های صنعتی و پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود و برای کلاشهر‌های تهران، کرج و اصفهان هشدار نارنجی در این خصوص صادر کرده ایم چرا که شاخص کیفیت هوا در این مناطق در شرایط ناسالم برای تمام گروه‌های سنی قرار دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه بهتر است همه مردم به ویژه سالمندان، کودکان و افرادی که سابقه بیماری زمینه‌ای از تردد‌های غیر ضروری، فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در فضای باز خودداری کنند، ادامه داد: از اواخر وقت امشب یک سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود و از این رو امشب در آذربایجان‌های شرقی و غربی، کردستان و کرمانشاه بارش رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه این سامانه فردا پنجشنبه علاوه بر این مناطق استان‌های اردبیل، زنجان، قزوین، همدان، البرز و ارتفاعات استان تهران را در بر می‌گیرد، افزود: روز جمعه این سامانه بارشی سبب بارش پراکنده در استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی می‌شود.

گودرزی با اشاره به اینکه از بعد از ظهر امروز و طی روز پنجشنبه در مناطقی از شمال غرب، غرب و جنوب غرب انتظار وزش باد‌های نسبتا شدید و خیزش گردوخاک در مناطق مستعد را داریم، اظهار کرد: امروز و فردا برای استان‌های ساحلی دریای خزر افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز نیمه ابری و غبار آلود است و بیشینه دمای آن به ۱۳ درجه می‌رسد.

نظر شما