شناسهٔ خبر: 51266522 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه اهر:

دانشجویان، افسران فرهنگی نظام در دفاع از انقلاب هستند

مصطفی قربان موحد

امام جمعه اهر دانشجویان را افسران فرهنگی نظام در دفاع از آرمان‌های انقلاب و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام جواد حاجی‌زاده در نشست با دانشجویان به مناسبت روز دانشجو گفت: در حال حاضر از جمله دغدغه اصلی جوانان، بیکاری و اشتغال می‌باشد که به‌عنوان یک معضل جدی در جامعه تبدیل شده است.

وی یکی از مطالبات به حق جوانان تحصیلکرده را اشتغال عنوان کرد و افزود: امیدواریم مسئولان در بحث اشتغال جوانان شایسته سالاری را مورد توجه قرار داده و از هرگونه تبعیض و بی‌عدالتی به دور باشند.

حاجی‌زاده در ادامه دولت رئیسی را دولت انقلابی، خدمتگزار و عدالت‌خواه ذکر کرد و گفت: انتظار داریم دولت انقلابی عدالت را در اشتغال جوانان انجام داده و در این راستا نیز امیدواریم جوانان از هرگونه انزوا و گوشه نشینی دوری کرده و به مسائل روز دنیا وارد شوند و مطالبات و خواسته‌های به حق خود را به صورت درست و صحیح به مسئولان انتقال دهند.

وی ضمن اشاره به حوادث ۱۶ آذر روز دانشجو و علت نامگذاری این روز به نام دانشجو گفت: دانشجو در تمام صحنه‌های انقلاب تا پیروزی آن نقش بسزایی داشته و اکنون نیز نقش چشمگیری در توسعه‌ی علم، فناوری و تولید در کشور ایفا می‌کند.

امام جمعه اهر آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری را از خصوصیات بارز دانشجویان برشمرد و افزود: دانشجو در کنار مطالبه‌گری باید آرمان خواهی عمیق داشته باشد و در مراکز علمی به عنوان سربازان ولایت گوش به فرمان منویات رهبر معظم انقلاب پیش بروند.

وی مهندسی فرهنگی و تفکر رهبر معظم انقلاب را حرکت به سمت تمدن نوین اسلام عنوان کرد و گفت: در حال حاضر نظام اسلامی تشکیل شده و برای تحقق تمدن نوین اسلامی و رسیدن به مهندسی فرهنگی و تفکر رهبر معظم انقلاب باید مراکز علمی در تنظیم و پیش برده آن تلاش کنند.

حجت الاسلام حاجی زاده در ادامه بر ضرورت برگزاری نشست‌ها، اتاق فکر و تبادل افکار بین دانشجو و مسئولان برای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب تاکید کرد و افزود: از اهداف مهم انقلاب رسیدن به برگزاری گفتمان‌ها است که به همین مناسبت این هفته را هفته مکتب انقلاب اسلامی نامگذاری کرده‌اند و هدف از آن برگزاری گفتمان‌هایی است که بتوان به دست آوردهای نظام رسیده و در جهت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب قدم برداریم.

امام جمعه اهر حضور دانشجو را در تمام صحنه‌های سیاسی، فرهنگی، فناوری و... کشور مهم دانست و افزود: دانشجو علاوه بر دوری از انزوا و مطالبه‌گری باید تحلیلگر سیاسی باشد و در کنار کار اصلی خود که تحصیل می‌باشد به تحلیلگری سیاسی، مطالبه گری و در راس آنها گوش دادن به فرامین رهبر معظم انقلاب همیشه آماده باشد.

وی در ادامه دوری از انزوا و حق طلبی را یکی دیگر از خصوصیات دانشجو و بسیجی برشمرد و گفت: وقتی به دستور امام راحل بسیج مستضعفین تاسیس شد عنوان شد بسیج و تمام پایگاه‌های بسیج باید از پایگاه‌های حوزه و دانشگاه تغذیه شوند، پس باید در این راه حرکت کنیم و از انزوا دوری کرده و در سیاست و فرهنگ پیشرو باشیم.

امام جمعه اهر پویایی، نشاط و زنده بودن دانشگاه‌ها را رمز موفقیت و پویایی کشور برشمرد و گفت: در صورت تقویت علم و فرهنگ مسلما جامعه به بالندگی و موفقیت دست خواهد یافت و حضور دانشجویان در تمام صحنه‌های انقلاب باعث مایوس شدن دشمنان خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما