شناسهٔ خبر: 51266011 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

بزرگ‌ترین اشتباه هنگام خوردن ماست که نمی‌دانستید

در مورد نگه‌داشتن یا دور ریختن آب روی ماست باور‌های مختلفی وجود دارد. برخی معتقدند این آب نباید مصرف شود و برخی دیگر از خواص بی‌شمار آن می‌گویند.

صاحب‌خبر -

برخی معتقدند این آب نباید مصرف شود و برخی دیگر از خواص بی‌شمار آن می‌گویند. بالاخره با آب سطح ماست چه کنیم؟

به گزارش برنا، در مورد نگه‌داشتن یا دور ریختن آب روی ماست باور‌های مختلفی وجود دارد. برخی معتقدند این آب نباید مصرف شود و برخی دیگر از خواص بی‌شمار آن می‌گویند.

در خیلی مواقع این آب را در سینک ظرفشویی خالی می‌کنیم که در ادامه خواهید فهمید چرا نباید این اشتباه را مرتکب شد.

نکته‌ای که درباره آب انداختن ماست باید بدانید این است که آب ماست همان سرم شیر است و ارزش غذایی فراوانی داشته و سرشار از پروتئین و ویتامین‌های گروه B است.

بار‌ها و بار‌ها پیش آمده که ماستی را باز کردید و با صحنه‌ای آشنا روبرو شدید، مایعی که روی ماست ایستاده است. در چنین موقعیتی دو انتخاب دارید: ماست را بهم بزنید تا این مایع با آن میکس شود، یا مایع را در سینک ظرفشویی خالی کنید.

با اینکه شاید برای بعضی از ما این مایع ناخوشایند باشد، ولی باید یک قاشق به دست بگیریم و این مایع را در ماست میکس کنیم.

این مایع به نام «وی» شناخته می‌شود. با وجود اینکه عمدتا شامل آب است، وی مقداری پروتئین، پتاسیم و کلسیم نیز دارد. میکس کردن وی با ماست نه تنها خاصیت مواد مغذی ماست را بالا می‌برد بلکه ماست را به شکلی خامه‌ای در می‌آورد.

اگر اصلا دوست ندارید وی را ببینید و سپس هم بزنید می‌توانید این کار را بکنید: درست مانند آبمیوه که قبل از باز کردنش آن را تکان می‌دهید ماست را نیز قبل از اینکه درش را باز کنید تکان دهید. حالا وقتی ماست را باز می‌کنید عملیات میکس انجام شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما