شناسهٔ خبر: 51266007 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

گفت‌وگوی ایسنا با سرمربی تیم ملی بوکس

ناک‌دان بوکس با ضربه خودی‌ها/ سئول تا سیدخندان برای فیزیوتراپی!

اصغر عبداللهی

سرمربی تیم ملی بوکس ایران گفت: متاسفانه جامعه بوکس اتحاد ندارد و این موضوع نگاه‌ مسئولان ورزش به این رشته را عوض کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، تیم ملی بوکس ایران به منظور حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، قصد دارد در تورنمنت تدارکاتی ارمنستان شرکت کند که به همین منظور، تمرینات خود را زیر نظر علیرضا استکی و در سالن احمد ناطق نوری پیگیری می‌کند. با توجه به روند رو به رشد تیم ملی بوکس، ایسنا گفت و گویی را با علیرضا استکی ترتیب داده است که در ادامه آن‌ را می‌خوانید.

* همه هزینه‌ها را ارمنستان متقبل می‌شود

او درباره اعزام تیم ملی بوکس به مسابقات تدارکاتی ارمنستان، توضیح داد: پس از مسابقات قهرمانی جهان که ما با بدشانسی زیاد یک مدال و ده برد به دست آوردیم، بلافاصله کشور ارمنستان از ما دعوت کرد تا برای حضور در یک تورنمنت تدارکاتی با شرکت تیم‌های اوکراین، گرجستان، روسیه و ارمنستان عازم این کشور شویم. فرصت خوبی است تا بوکسورهای جوان‌تر خود را محک بزنیم. تمام هزینه‌های اعزام ما به جز پول بلیط توسط خود کشور میزبان یعنی ارمنستان پرداخت می‌شود و اگر کمی هم فشار می‌آوردیم پول بلیط ما را هم می‌دادند، اما خجالت کشیدیم.

ناک دان بوکس با ضربه خودی‌ها!/ سئول تا سیدخندان برای فیزیوتراپی!

* خدا به کادرفنی آینده رحم کرد

سرمربی تیم ملی بوکس تاکید کرد: بنده معتقدم ما در مسابقات قهرمانی جهان بسیار بدشانس بودیم که تنها با یک مدال برنز و ۱۰ پیروزی به کار خود پایان دادیم. حالا شاید خدا به ما یا کادرفنی آینده رحم کرد که با این نتیجه کار به پایان رسید چون در غیر اینصورت توقعات را بسیار بالا می‌بردیم. شاید اگر برخی اتفاق‌ها رخه نمی‌داد و یکسری داوری‌ها درست بود ما با ۲ یا ۳ مدال و کسب پیروزی‌های بیشتر به کار خود پایان می‌دادیم که این موضوع انتظارات را هم بالاتر می‌برد.

* یک‌باره تصمیم گرفتم جوانان اعزام شوند

او درباره نفرات اعزامی به ارمنستان نیز گفت: ابتدا قصد داشتم با توجه به پیش رو بودن بازی‌های آسیایی همان نفرات مسابقات قهرمانی جهان را اعزام کنیم، اما به یکباره با کادر فنی به این نتیجه رسیدیم که بهتر است با توجه به فشار زیادی که ملی پوشان در این چند وقت اخیر تحمل کرده‌اند به آن‌ها استراحت دهیم و تنها نفراتی که در مسابقات قهرمانی جهان کمتر بازی کردند را اعزام کنیم. از تیم قهرمانی جهان ۶ نفر اعزام نمی‌شوند و ۴ نفر عازم ارمنستان خواهند شد، ضمن اینکه تصمیم گرفتیم نفرات دوم هر وزن را نیز به این مسابقات اعزام کنیم تا آینده سازی نیز صورت گرفته باشد.

ناک دان بوکس با ضربه خودی‌ها!/ سئول تا سیدخندان برای فیزیوتراپی!

* ملی‌پوشان اشباع شده‌اند

سرمربی تیم ملی بوکس در پاسخ به این سوال که بهتر نبود تیم اصلی جهت آماده سازی بیشتر عازم این مسابقات می‌شد؟ توضیح داد: واقعیت این است که ملی‌پوشان اصلی ما به خاطر اعزام‌های مختلف و حضور در میادین متعدد اشباع شده‌اند و ما به این نتیجه رسیدیم که با استفاده کردن از نفرات دوم، هم انگیزه‌ای به نفرات اول بدهیم که بیشتر تلاش کنند و هم انگیزه‌ای به نفرات دوم بدهیم که خود را به نفرات اول هر وزن برسانند.

* بوکس در ایران مورد توجه مسئولان نیست

استکی در پاسخ به این سوال که چگونه کشورهایی مثل کوبا، قزاقستان و ازبکستان در بوکس جهان آقایی می‌کنند و ایران فعلا در چنین سطحی نمی‌تواند کار کند؟ اظهار کرد: هر کشور یا هر منطقه‌ای ورزش اول خود را دارد و متاسفانه در ایران ورزش اول بوکس نیست. کشورهایی که نام بردیم همگی به چشم ورزش اول یا نهایتا دوم به بوکس نگاه می‌کنند و سرمایه‌ گذاری عظیمی در این بخش دارند. ما هم اگر هزینه بیشتری کنیم و اردوهای مختلف داشته باشیم، مطمئن باشید نتایج بسیار خوبی در مسابقات کسب می‌کنیم. ما یک اردوی ازبکستان داشتیم و در قهرمانی آسیا حریفان را درو کردیم، پس این نشان می‌دهد که اگر هزینه کنیم ما هم به نتیجه خواهیم رسید. یک مدال شه‌بخش می‌شود پنج مدال جهانی و در المپیک نیز به مدال می‌رسیم.

ناک دان بوکس با ضربه خودی‌ها!/ سئول تا سیدخندان برای فیزیوتراپی!

* پزشک و فیزیوتراپ نداریم

او با اشاره به مشکلات تیم ملی بوکس گفت: شما الان نگاه کنید ما در کنار ملی پوشان خود پزشک، فیزیوتراپ، ماساژور و خیلی امکانات دیگر را نداریم. به عنوان مثال بنده بارها گفته‌ام که باید یک متخصص تغذیه داشته باشیم تا مکمل‌ها را بشناسد، اما نداریم. یا اینکه اگر فیزیوتراپ در کنار تیم باشد دیگر بوکسورهای ما از خیابان سئول و کمیته ملی المپیک راهی سیدخندان نمی‌شوند که فیزیوتراپی کنند و وقتی هم برگشتند تمرین را از دست داده باشند. همه موضوعات به خاطر مشکلات مالی است که مستلزم توجه بیشتر سازمان مدیریت ورزش به رشته بوکس است.

سرمربی تیم ملی بوکس ادامه داد: مطمئن باشید اگر بوکس در ایران جزو ۸ رشته برتر هم باشد اتفاقات بزرگی در میادین بین‌المللی توسط بوکسورهای ایران می‌افتد. به مدال المپیک می‌رسیم، در بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی هم افتخارآفرینی می‌کنیم. متاسفانه چون که در جامعه بوکس همه می‌گویند من و اتحاد وجود ندارد، نگاه جامعه ورزش در سطح مدیریت به این رشته متفاوت است و آن گونه که باید به آن توجه نمی‌شود. مطمئن باشید اگر کمی در این رشته هزینه کنیم با توجه به پتانسیل بالا موفق خواهیم شد.

ناک دان بوکس با ضربه خودی‌ها!/ سئول تا سیدخندان برای فیزیوتراپی!

* کسی در کارم دخالت نکرد

او در پاسخ به این سوال که چگونه با وجود این مشکلات در این دوره از مسابقات جهانی تیم ملی ایران به مدال رسید؟ توضیح داد: ما در گذشته نیز بوکسورهایی داشتیم که همانند احسان روزبهانی و مرتضی سپهوند دو سه مرحله در مسابقات جهانی پیش می‌رفتند، اما به مدال نرسیدند. تیمی که در این دوره با ما عازم مسابقات جهانی شد یکدل بود و واقعاً اختیارش دست یک نفر بود. متاسفانه در گذشته اگر سرمربی کاربلدی هم وجود داشت عوامل دیگر در کار او دخالت می‌کردند و این موضوع مشکل ساز می‌شد. خوشبختانه در دو سال و نیمی که بنده هدایت تیم ملی بوکس را برعهده داشتم هیچ دخالتی در کار من صورت نگرفت و این موضوع از شروط همکاری من با فدراسیون بود. به خاطر این یکدل بودن و عدم دخالت ما توانستیم با یک تیم همدل و منظم به مدال برسیم.

ناک دان بوکس با ضربه خودی‌ها!/ سئول تا سیدخندان برای فیزیوتراپی!

* مسابقات تدارکاتی می‌خواهیم

استکی در مورد برنامه‌های تیم ملی بوکس برای بازی‌های آسیایی نیز تصریح کرد: ما برنامه‌های خود را به کمیته ملی المپیک و فدراسیون ارائه کرده‌ایم، در حال حاضر به مسابقات ارمنستان اعزام خواهیم شد که یک تورنمنت تدارکاتی خوب است و در واقع یک توفیق اجباری بود، اما به جز این تورنمنت یکی دو ماه مانده به بازی‌های آسیایی باید عازم مسابقات تدارکاتی شویم و در اردوهای تدارکاتی خوبی نیز حاضر شویم. امیدوارم این اتفاق رخ دهد.

* بوکس تحت الشعاع انتخابات است

سرمربی تیم ملی بوکس درباره انتخابات فدراسیون نیز اظهار کرد: در حال حاضر دو نفر از خانواده بوکس کاندیدا هستند که یکی قهرمان فاخر بوکس است و دیگری از مدیرانی است که مدت‌ها در بوکس و ورزش کشور مشغول بوده است. همه ما تحت الشعاع این انتخابات هستیم و معتقدیم که یک توقف در همه امور را خواهیم داشت تا اینکه تکلیف مشخص شود. شاید سیستم مدیریتی فدراسیون تغییر کند و شاید هم تغییر نکند، باید ببینیم چه اتفاقی رخ خواهد داد تا طبق آن برنامه‌های خود را تدوین کنیم.

ناک دان بوکس با ضربه خودی‌ها!/ سئول تا سیدخندان برای فیزیوتراپی!

* در بازی‌های آسیایی شانس مدال داریم

او در پایان راجع به شانس مدال بوکسورهای ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو نیز گفت: صد درصد شانس مدال داریم. این موضوع را نمی‌گویم که انتظارات را بالا برده یا از خودم تعریف کنم، مطمئن باشید اگر ۷۰ درصد برنامه‌های ما اجرا شود مدال‌های مختلفی را از بوکس در بازی‌های آسیایی خواهید دید.

انتهای پیام

نظر شما