شناسهٔ خبر: 51265628 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

ثبت ۷۸ مورد شکایت از عدم رعایت پروتکل‌ها در مدارس

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش درباره میزان شکایت‌ها از عدم رعایت پروتکل‌ها در مدارس گفت:‌ درخصوص مصوبات کرونا و پروتکل‌های بهداشتی که به صورت ویژه بوده است طی این سه ماه به طور کل ۷۸ مورد شکایت و گزارش در سامانه ما ثبت شده است.

صاحب‌خبر -

«محمد حسین کفراشی» مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به اینکه گفته می‌شود بیشترین شکایات در خصوص‌ عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به مدارس در اپلیکیشن ماسک اعلام شده است، این آمار در سامانه شکایت آموزش و پرورش به چه صورتی است، گفت: مجموعه موارد در سامانه شکایت آموزش و پرورش به صورت شکایت یا گزارش به دست ما می‌رسد، اگر شکایت باشد روی سامانه نام و نام خانوادگی افراد وجود دارد و ما آن را ثبت و سپس پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: در برخی موارد هم  شکایت‌ها به صورت گزارش است که در آن نیازی به نام و نام خانوادگی فرد نیست و طبق اطلاعاتی که درج شده مشکل پیگیری خواهد شد. از ابتدای مهرماه تا ۱۴ آذر ماه در سامانه شکایت آموزش و پرورش دو هزار و ۵۸۳ شکایت ثبت شده است.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: ممکن است کسانی که شکایت خود را ثبت کردند،‌ اولیا  دانش آموز،‌ همکاران فرهنگی و حتی ممکن است دانش آموز باشند اما عموم شکایت‌ها از طرف همکاران و یا ولی دانش آموزان مطرح شده است. این  دو هزار و  ۵۸۳ شکایت و گزارش در موضوعات مختلفی است، به عنوان مثال بخش اعظم آن به موضوعات آموزشی سپس موضوعات اداری، پرورشی، موضوعات ثبت‌نام، موضوعات رفاهی، مالی، حقوقی و یکسری موارد نامشخص مربوط می‌شود. نامشخص یعنی به سایر مواردی که اشاره شد تعلق دارد.

کفراشی در ادامه افزود: در خصوص مصوبات کرونا و پروتکل‌های بهداشتی که به صورت ویژه بوده است طی این سه ماه به طور کل ۷۸ مورد شکایت و گزارش در سامانه ما ثبت شده است. یک بخشی از این شکایت‌ها مربوط به همکاران خود ما و بخشی مربوط به دانش‌آموزان و خانواده‌ها آن‌ها بوده البته این میزان در کل کشور خیلی زیاد نیست.

وی بیان کرد: البته گزارش و شکایت برخی همکاران مبنی بر این بوده که یا بیمار بودند و یا مسائل خاصی داشتند و این طور نبوده که بگویند مدارس باز نشود یا خاطر باز بودن مدارس شکایت داشته باشند؛ موارد شکایت متعدد بوده است. حتی معلمی بوده که عنوان کرده باید کل هفته را به مدرسه برود، در حالی که پیش‌تر در هفته ۲۴ ساعت کار می‌کرد اما اکنون باید بیش از این کار کند. گفته شده فضای ظرفیت کلاس‌ها مانند گذشته نیست مثلا کلاس‌هایی که ۳۰ نفره بوده و اکنون به دو گروه ۱۵ نفره تقسیم شده، معلم باید به دو گروه آموزش دهد. البته این موارد اندک هستند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و شکایت آموزش و پرورش افزود: به غیر از این ۷۸ مورد شکایتی مورد دیگری در حیطه کرونا نداشته‌ایم. در این زمینه هم بررسی و پیگیری‌ها انجام شده و تا جایی که لازم بود به مدارس تذکر داده شده تا پروتکل‌ها را بهتر رعایت کنند.

کفراشی افزود: شکایت‌ها در سامانه ما ابتدا در منطقه پیگیری می‌شود اگر در ادامه جواب داده نشود در سطح استان پیگیری خواهد شد. آنطور که در فضای مجازی عنوان شده تعداد زیادی از خانواده‌ها شکایت کردند، حداقل در سامانه شکایت ما چیزی در این زمینه نشان نمی‌دهد. به طور کلی چهارده میلیون دانش آموزان و یک میلیون معلم به کلاس‌های درس رفته‌اند اما ۷۸ مورد شکایت در حیطه کرونا ثبت شده است.

وی تاکید کرد: در هر صورت هر موردی در زمینه‌عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس را پیگیری خواهیم کرد.

کفراشی گفت:‌ به خاطر شیوع کرونا همه مسایل و مشکلاتی محتمل است، اما آموزش و پرورش تلاش می‌کند به هر طریق این مشکلات را حل کند و فضای آموزش بهتر شود. معلمان در دورانی که کرونا شروع شد در فضای مجازی تدریس می‌کردند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و شکایت آموزش و پرورش در پایان اظهار داشت: هم اکنون که باید تعداد کلاس‌های حضوری بیشتر شود و باید معلمان بیشتر حضور داشته باشند، می‌دانیم که آن‌ها بیشترین وقت را می‌گذارند و ایثار می‌کنند. همکاران خودشان در این زمینه مسئولیت احساس می‌کنند، اما درآمد حاصل برای معلمان کم است.

نظر شما