شناسهٔ خبر: 51265203 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری:

۱۱۸ مسکن در منطقه زلزله زده «بازفت» درحال ساخت است

شهرکرد- معاون بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۱۱۸ واحد مسکن در منطقه زلزله زده «بازفت» در حال ساخت است، گفت: ساخت این خانه‌ها ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

صاحب‌خبر -

مهدی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ۴۹۶ واحد احداثی در منطقه زلزله زده وجود دارد، اظهار کرد: واحدهای مورد نظر شناسایی و عملیات اولیه برای ساخت و ساز انجام شده است.

وی با اشاره به آغاز به ساخت ۱۱۸ واحد در مناطق زلزله زده، عنوان کرد: به طور متوسط پیشرفت پروژه ۲۵ درصد بوده است.

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نیروهای عملیاتی در منطقه در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: میزان پیشرفت فیزیکی به صورت روزانه در حال افزایش است.

مرادی با اشاره به ایجاد تفاهم نامه با گروه‌های جهادی‌ها جهت ساخت خانه زلزله‌زدگان، ادامه داد: لیست واحدها به منظور ساخت به گروه‌های جهادی تحویل داده شده است.

۱۳۶ میلیارد تومان کمک هزینه بلاعوض برای زلزله زدگان

وی با بیان اینکه مکانیزم بازسازی به چند پارامتر وابسته است، افزود: وضعیت آب و هوایی منطقه یکی از مهم‌ترین شرایط ساخت و ساز است.

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری گفت: کاهش دما هوا و بارش‌های متعدد مکانیزم ساخت و ساز را کند می‌کند.

مرادی با اشاره به اینکه بر اساس هدف گذاری‌ها و برنامه‌ریزی انجام گرفته تا پایان امسال ساخت خانه زلزله زدگان به پایان می‌رسد، اظهار کرد: در صورت کاهش دما یخبندان احتمال تأخیر در تکمیل وجود دارد.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی مناطق زلزله زده در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: ۵۰ درصد اعتبار ابلاغ شده است.

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ۱۳۶ میلیارد تومان کمک هزینه بلاعوض برای پرداخت به زلزله‌زدگان در نظر گرفته شده است.

نظر شما