شناسهٔ خبر: 51264985 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

یکشنبه 21 آذر برگزار می‌شود؛

برگزاری نشست بررسی چشم‌انداز توسعه صنعت چاپ و بسته‌بندی با موضوع هم‌افزایی

نخستین جلسه نشست‌های هم‌اندیشیِ چشم‌انداز توسعه صنعت چاپ و بسته‌بندی با حضور علی‌اکبر ابراهیمی، مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از فعالان چاپ یکشنبه 21 آذر برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -
حمیدرضا فرخ، مدیر رسانه چاپی‌پک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌ (ایبنا)، با اشاره به برگزاری نخستین جلسه نشست‌های هم‌اندیشی چشم‌انداز توسعه صنعت چاپ و بسته‌بندی، گفت: امروز در شرایطی که بسیاری از کشورهای توسعه یافته جهان به اهمیت نقش چاپ و بسته‌بندی واقف هستند و تلاش می‌کنند تا در مسیر رشد و تعالی این صنعت از هیچ اقدامی فروگذار نکنند، بنابه دلایل متعددی این صنعت همچنان در کشور ما مغفول مانده است.
 
وی افزود: صنعت چاپ در سایه برخی بی‌توجهی یا کم توجهی‌ها همچنان نتوانسته برنامه مدون و مشخصی را برای پیشرفت و توسعه داشته باشد.
 
فرخ با بیان اینکه  در شرایط فعلی اتفاقات مثبت در حوزه چاپ و بسته‌بندی کشور مدیون و مرهون زحمات بخش خصوصی است، عنوان کرد: به دلایل مختلفی بخش حاکمیتی نتوانسته نقش حمایتی مناسبی ایفا کند و به همین دلیل این صنعت در ادامه راه خود بیش از هرچیز نیاز به هم‌افزایی، همکاری و آینده‌نگری برای دست یافتن به راهکارهایی کارآمد برای رشد و توسعه دارد.
 
وی تاکید کرد: به‌طور کلی ترسیم شرایط آینده هرچند به‌صورت سناریو در زمان حال چه از لحاظ شرایط داخلی و چه از لحاظ خارجی و نیز فرصت‌ها و تهدیدهایی که صنعت چاپ و بسته‌بندی با آن‌ها مواجه خواهد بود و از همه مهمتر ترسیم شرایط آینده می‌تواند تاثیر به‌سزایی در تقویت هر چه بیشتر این صنعت داشته باشد.
 
فرخ با بیان اینکه این نشست با حمایت و حضور مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه خواهد بود، عنوان کرد: قرار است روسای اتحادیه‌ها و تشکلات صنفی همچنین جمعی از پیشکسوتان و صاحب نظران این حوزه در نشست حضور داشته باشند و به طرح نظرات و دیدگاه‌های خود بپردازند.
 
به گفته وی، قرار است این نشست گام موثری برای ترویج فرهنگ گفتمان، مبادله  نظرات، به اشتراک گذاشتن دیدگاه‌ها همچنین تقویت نگاه‌های فراجناحی و صنفی باشد.
 
فرخ درباره رویدادهایی که برای این نشست پیش‌بینی شده است نیز بیان کرد: آغاز کار و تشکیل «باشگاه هم‌اندیشی مدیران چاپ و بسته‌بندی» ازجمله رویدادهایی است که همزمان با این نشست صنفی، کلید خواهد خورد.
 
وی همچنین درباره موضوع جلسه نخست این نشست‌ها نیز گفت: این نشست با موضوع «هم‌افزایی، شرط اول توسعه» خواهد بود و قرار است همزمان هم به‌صورت حضوری و هم در بستر مجازی در محل سالن کنفرانس برج میلاد تهران با حضور فعالان حوزه چاپ و بسته‌بندی از سراسر کشور همراه باشد.
 
فرخ تاکید کرد: قرار است جمعی از صاحب‌نظران حوزه چاپ همچون خدایار صادقی، علی ظریف، سیامک دری، حسین احمدی مدیرعامل چاپ مادرول و حمیدرضا طاهری آشتیانی مدیرعامل پوشان پلاستیک درباره چشم‌انداز توسعه صنعت چاپ و بسته‌بندی به بیان دیدگاه‌های خود بپردازند؛ علاوه‌براین تعدادی از پیشکسوتان از‌جمله اسکندر خمسه‌پور، محمود پیشعلی و محمد شاپور اسفرجانی نیز نظرات خود را درباره راهکارهای هم‌افزایی بیان خواهند کرد.
 
وی با بیان اینکه در بخش دیگر این برنامه نظرات و گزارش اقدامات روسای تشکل‌ها و اتحادیه‌های صنفی مطرح خواهد شد، افزود: در این بخش نشست به‌صورت عمومی برگزار شده و دیدگاه‌های حاضران در نشست مانند علی مخزن، مدیر چاپ طلایه مرجان، امیر کشانی، مدیرعامل چاپ ماتریس، مجیدرضا اسماعیل‌زاده، مدیرعامل کیانچاپ فاروج، مرتضی تفرشی، سردبیر ماهنامه صنعت چاپ، احمد سمیعی، مدیر ماهنامه چاپ و نشر و تعدادی دیگر از فعالان صنعت چاپ و بسته‌بندی در این نشست ارائه خواهد شد.
 
نخستین جلسه نشست‌های هم‌اندیشیِ چشم‌انداز توسعه صنعت چاپ و بسته‌بندی یکشنبه 21 آذر ساعت 10 صبح در برج میلاد برگزار می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما