شناسهٔ خبر: 51264539 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل فنی و حرفه ای همدان:

هزار و ۸۴۶ زندانی در همدان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند

همدان-ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و توانمندسازی زندانیان برای بازگشت به جامعه و خانواده هزار و ۸۴۶ نفر از زندانیان آموزش‌های مهارتی را فراگرفتند.

صاحب‌خبر -

«وهب مختاران» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۵۵ دوره برای زندانیان برگزار شد، هدف از ارائه آموزش‌های مهارتی به این افراد را توانمندسازی،  کسب مهارت برای اشتغال پس از آزادی از زندان و کاهش آسیب اجتماعی به دلیل بیکاری دانست.

وی آمار شرکت کنندگان در این دوره ها را به تفکیک جنسیت ۲۷۹ نفر زن و هزار و ۵۶۷ نفر مرد برشمرد و افزود: این دوره ها در قالب ۷۶ حرفه و چهار خوشه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر برگزار شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان با بیان اینکه مهارت‌های ارائه شده به زندانیان با توجه به نیازسنجی انجام می‌گیرد خاطرنشان کرد: برق ساختمان، مکانیک، آشپزی، جوشکاری، پیرایشگر مردانه و سری‌دوز حرفه‌ای از دوره های برگزار شده برای زندانیان استان همدان است.

مختاران یادآور شد: زندان یک مکان مناسب برای ارائه انواع آموزش های فنی و حرفه ای است تا زندانیان پس از آزادی با داشتن گواهینامه معتبر آموزش فنی و حرفه ای راهی بازار کار شده و کسب درآمد داشته باشند. 

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان دارای ۲۲ مرکز آموزش دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی است.

نظر شما