شناسهٔ خبر: 51264457 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برای پیشگیری از موج‌ جدید کرونا ؛

سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی تنها با ارائه کارت واکسن

سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی تنها با ارائه کارت واکسن و تست منفی کرونا انجام می شود .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران ، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت : بنابر دستورالعمل‌های جدید برای مقابله با کرونا در سیستم حمل و نقل عمومی، سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی تنها با ارائه کارت واکسن و تست منفی کرونا انجام می شود.

علی نصیری افزود : بر اساس آخرین مصوبه ستاد مبارزه با کرونا و تغییراتی که در حوزه فاصله گذاری اجتماعی به وجود آمده است، تنها مسافرانی می‌توانند بلیط اتوبوس تهیه کنند که دارای کارت واکسن یا تست منفی PCR با اعتبار ۷۲ ساعت باشند.

او گفت : در حال حاضر و تا زمان ابلاغ مصوبات جدید، به غیر از افراد نامبرده امکان استفاده سایرین از ناوگان حمل و نقل عمومی امکان پذیر نخواهد بود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران ادامه داد: ضد عفونی کردن اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای، توزیع آب آشامیدنی در بطر‌های یکبار مصرف، توزیع ماسک یکبار مصرف در بین مسافران و تمدید غیر حضوری (اینترنتی) کارت هوشمند رانندگان، ضدعفونی نمودن سالن‌های اعلام بار و همچنین انتظار مسافر، قرار دادن محلول‌های ضدعفونی در پایانه‌های بار و مسافر، نصب بنر در محوطه‌های پایانه‌بار و مسافر و ارسال پیام‌های بهداشتی از طریق پیامک و فضای مجازی به رانندگان از دیگر اقدامات این اداره کل برای مقابله با ویروس کرونا است.

نصیری گفت: گشت تلفیقی اداره کل و پلیس راه با تخلفاتی همچون، نداشتن صورت وضعیت و بارنامه، اضافه تناژ، نقص فنی وسایل نقلیه و تجهیزات ایمنی تعیین شده در وسایل نقلیه عمومی باری و مسافری، عدم حضور مدیرفنی شرکت برخورد قانونی انجام می‌گیرد و رانندگان متخلف به کمیسیون ماده ۱۱ و شرکت‌های متخلف به کمیسیون ماده ۱۲ معرفی خواهند شد.

او گفت : این شیوه نامه‌ها در دیگر ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون شهری مانند ناوگان مینی‌بوس و سواری‌های کرایه پلاک عمومی نیز به دقت اجرا خواهد شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت:از همه مردم می‌خواهیم اگر به تخلفی در حوزه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برخورد کردند، ما را از طریق پایگاه اینترنتی، تلفن گویای ۱۴۱ یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ مطلع کنند تا به سرعت با متخلفان برخورد کنیم.

نظر شما