شناسهٔ خبر: 51263377 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان

۱۸ درصد تخت‌های مخصوص بیماران کرونایی در استان زنجان، اشغال است

قزلباش گفت: در استان زنجان ۱۴۴ بیمار در بیمارستانهای استان بستری هستند و از ۸۰۰ تخت مخصوص بیماران کرونایی ۱۸ درصد اشغال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان شب سه شنبه در جلسه ستاد مبارزه با ویروس کرونا استان زنجان اظهار کرد: سرعت کاهش بیماری بسیار کم شده و در خیلی از نقاط استان روند کاهش بیماری خطی شده است.

 

پرویز قزلباش ادامه داد: در استان زنجان ۱۴۴ بیمار در بیمارستانهای استان بستری هستند و از ۸۰۰ تخت مخصوص بیماران کرونایی ۱۸ درصد اشغال است.

 

وی خاطرنشان کرد: چالش تامین کیت‌های آزمایشگاهی استان را تحت و شعاع قرار داده در روز های اخیر دچار مشکل شدیم و امروز هم به خاطر مشکلات مالی و هنوز این مشکل را داریم.

 

این مسئول با تاکید بر کاهش بیماری کرونا در هفته دوم آذرماه گفت: قرمز شدن شهرستانی باعث می شود که استان مورد توجه واقع شود و متاسفانه در شهرستان خرمدره از روز های اول درگیر با ویروس کرونا وجود داشته است.

 

به گفته قزلباش، ۳۸ درصد شهرستان طارم در رنگ بندی کرونایی رنگ نارنجی دارد و احتمال قرمز شدن این شهرستان طی روزهای آینده وجود دارد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خاطرنشان کرد: رنگ شهرستان ابهر هفته گذشته آبی شد ولی متاسفانه روند مرگ و میر متناسب با بستری ها نیست و مرگ ها و میرها دوسه هفته اخیر خودشان را نشان می‌دهد.

 

قزلباش ادامه داد: در موج پنجم خدابنده به لحاظ بستری بیماران کرونایی بدترین وضعیت را داشت و در هفته اخیر روند بیماری در شهرستان سلطانیه نیز خطی است.

 

وی با بیان اینکه در شهرستان طارم یک هزار و ۵۹۱ و در شهرستان زنجان یک هزار ۲۶۰ دانش آموز به ازای هر ۱۰۰ هزار دانش آموز کرونا گرفته اند، خاطر نشان کرد: در کل استان ۹۴۲ دانش‌آموز به ازای هر ۱۰۰ هزار دانش آموز به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

 

این مسئول با بیان اینکه در افراد دارای سابقه واکسیناسیون حدود ۵ برابر احتمال ابتلا به بیماری کرونا کاهش می‌یابد، افزود: افرادی که دو دوز واکسن تزریق کرده اند ۶ برابر احتمال مرگ به واسطه کرونا کاهش می‌یابد.

 

قزلباش با بیان اینکه در بین بیماران که واکسن تزریق کرده اند ۴ برابر احتمال بستری به واسطه کرونا کاهش می‌یابد، تصریح کرد: ۷۲ درصد از مردم دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند

 

استاندار زنجان نیز در سخنانی به وضعیت شیوع نگران کننده کرونا در شهرستان‌های طارم و خرمدره اشاره کرد و گفت: حتما نسبت به صحت آمار های ارائه شده در خصوص بیماری کرونا به مردم دقت شود.

 

محسن افشارچی با بیان اینکه متاسفانه در رعایت پروتکل های کرونا جامعه به سمت عادی انگاری پیش می‌رود، گفت: با خروج کرونا از اولویت اصلی کشور می‌توان برای معیشت مردم برنامه ریزی و کار کرد.

 

پایان پیام/693

نظر شما