شناسهٔ خبر: 51259457 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

بررسی عملکرد ۱۰۰ روزه دولت

سخنگوی دولت با حضور در برنامه

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت با حضور در برنامه "تیتر امشب" درباره عملکرد ۱۰۰ روزه دولت گفت: نقطه قوت دولت سیزدهم پشتکار است که به جد شبانه‌روزی کار می‌کند تا عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

وی افزود: یکی از نقاط ضعف دولت سیزدهم ضعف در اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به عموم مردم نسبت به عملکرد خودش بوده است.

سخنگوی دولت گفت: در ابتدای آغاز به کار دولت جدید اصلی‌ترین مسئله مبارزه با ویروس کرونا و تأمین واکسن بود که آقای رئیسی بلافاصله پس از انتخابات، حتی قبل از تشکیل کابینه، تأمین واکسن را در دستور کار قرار دادند.

بهادری‌جهرمی ادامه داد: بر همین اساس تعامل با کشور‌های مختلف برای تأمین واکسن آغاز شد و رئیس جمهور علاوه بر پیگیری شخصی، تعدادی از وزارتخانه‌ها را مأمور پیگیری تأمین واکسن کرد.

سخنگوی دولت بیان کرد: در خصوص تأمین ارز برای واردات واکسن، وقتی شخص رئیس جمهور ورود کرد، معادلات تغییر کرد. به موازات تلاش دیپلماتیک در حوزه تأمین ارز، شاهد فعالیت مجموعه‌های نفتی برای فروش نفت و بازگرداندن ارز حاصل از صادرات بودیم و گشایش‌های خوبی در این حوزه حاصل شده است.

وی با بیان اینکه وزارت نفت موفقیت‌های خوبی در فروش نفت و بازگرداندن درآمدهای حاصل از آن داشته است، گفت: دولت به موازات تلاش برای برداشتن تحریم‌ها، تلاش برای بی‌اثرسازی تحریم‌ها را در دستور کار جدی دارد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_448980" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/831959/448980?width=400&height=300"></script></div>

سخنگوی دولت تصریح کرد: دولت وقتی مسئولیت را برعهده گرفت مشکل اصلی، تأمین کالاهای اساسی و میزان استاندارد آن در انبارهای کشور بود.

بهادری‌جهرمی افزود: در اوایل دولت سیزدهم، یک سوم استاندارد معین، در انبارها کالای اساسی وجود داشت، حتی هشدارهایی در خصوص عدم تأمین برخی کالاهای اساسی داده می‌شد.

وی بیان کرد: دولت برنامه ریزی دقیقی برای تأمین کالاهای اساسی در دستور کار خود قرار داد و این معضل رفع شد.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_448981" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/831959/448981?width=400&height=300"></script></div>

سخنگوی دولت گفت: مردم مدت‌هاست در سختی اقتصادی قرار دارند و برای خرید مایحتاج با مشکل مواجه هستند که دولت این وضعیت را به ارث برده است.

وی ادامه داد: به واسطه حجم نقدینگی و کسری بودجه به طور طبیعی شاهد شیب تند تورم در کشور بودیم. دولت در این مدت توانست شیب تورم را کاهش دهد، که این به معنای کاهش افزایش قیمت است.

بهادری‌جهرمی افزود: این‌گونه نیست که مسائل کلان اقتصادی یک شبه درمان شود، تلاش ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ثبات قیمت‌ها است.

سخنگوی دولت تأکید کرد: شاخص‌ها نشان می‌دهد که شیب تورم کنترل شده و مرحله به مرحله به سمت ثبات اقتصادی می‌رویم و نتایج آن در آینده مشخص خواهد شد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_448982" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/831959/448982?width=400&height=300"></script></div>

وی گفت: رویکرد رئیس جمهور فردی نیست و آن را قبول ندارد، آقای رئیسی معتقد هستند نخبگان و مدیران مرتبط باید نقشه راهی را تدوین و به سمت آن حرکت کنند.

سخنگوی دولت افزود: برای جلوگیری از تصمیمات فردی ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و شوراهای عالی که حدود ۱۰ سال تعطیل بودند، تشکیل شد.

بهادری‌جهرمی اظهار کرد: رئیس جمهور بر این موضوع تاکید دارند که مردم نباید از تصمیمات اقتصادی شوکه شوند. رئیس جمهور معتقدند که صبح جمعه‌ها باید برای مردم شیرین باشد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_448983" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/831959/448983?width=400&height=300"></script></div>

سخنگوی دولت با بیان اینکه تصمیمات و کار کارشناسی سفر‌های استانی پیش از سفر‌ها انجام می‌شود، گفت: آقای رئیسی به حضور بین مردم اعتقاد جدی دارند و وزیران و مسئولان را به این امر مجاب می‌کنند.

وی افزود: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از اولویت‌های دولت است.

بهادری‌جهرمی اظهار کرد: دولت هرگز نخواهد توانست بدون مردم مشکلات را حل کند؛ این یک واقعیت است و موفقیت در کنترل کرونا حاصل همکاری مردم و دولت در یک مسیر است. دیوار‌ها بین مردم و دولت باید از بین برود؛ تا وقتی این دیوار از بین نرود مردم و دولت به تنهایی راه خود را خواهند رفت.

سخنگوی دولت گفت: در دیدار امروز رئیس جمهور با دانشجویان، همه سلایق و با هر نگرشی دولت را نقد کردند و رئیس جمهور با صبر به نقد همه گوش فرا داد. آقای رئیسی تأکید دارند که مسئولان باید در دانشگاه‌ها حاضر شوند و حرف دانشجویان و مردم را بشنوند.

بهادری‌جهرمی تأکید کرد: کابینه سیزدهم، درد مردم را می‌چشد و برای حل آن برنامه ریزی و تلاش شبانه‌روزی می‌کند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_448984" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/831959/448984?width=400&height=300"></script></div>

سخنگوی دولت گفت: ‌‌یک مسیر غلطی در عرف سیاسی کشور بوده است که وقتی دولت تغییر کرد همه مدیران باید اتوبوسی عوض شوند. دولت مردمی چنین بنایی ندارد و دنبال سنجش عملکرد تک تک مدیران است.

 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_448989" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/831959/448989?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما