شناسهٔ خبر: 51259435 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

بم هنوز ۳ هزار کوچه خاکی دارد

اقتصادنیوز: زلزله ۶.۶ ریشتری بم بامداد پنجم دیماه ۸۲ شهر بم و مناطق اطراف آن را ویران کرد و حدود ۵۰ هزار کشته برجاگذاشت که سومین زمین لرزه پرتلفات تاریخ ایران بعد از زلزله های اردبیل و دامغان بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، زلزله ۶.۶ ریشتری بم بامداد پنجم دیماه ۸۲ شهر بم و مناطق اطراف آن را ویران کرد و حدود ۵۰ هزار کشته برجاگذاشت که سومین زمین لرزه پرتلفات تاریخ ایران بعد از زلزله های اردبیل و دامغان بوده است.

شهردار جدید بم کرمان چهار سال پس از آنکه این مسئولیت را تحویل داده بود دوباره در حالی سکان مدیریت این شهر ثبت جهانی را برعهده گرفت که باوجود گذشت ۱۸ سال از زلزله ویرانگر همچنان بسیاری از مشکلات آن از جمله سه هزار کوچه خاکی در آن پابرجاست.

به گزارش ایرنا، مراسم معارفه علیرضا ریاضی به عنوان شهردار جدید بم روز سه شنبه برگزار شد؛ وی از سال ۹۱ تا ۹۶ نیز همین مسئولیت را داشت و حالا که امسال در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی این شهر نامزد، با اقبال مردم نیز مواجه شد و به این نهاد مهم شهری به عنوان عضو شورا راه یافت، تاب ماندن بر صندلی شورا را نیافت و دوباره با اجماع اکثریت اعضای شورا، شهردار بم شد.

انتخاب وی به عنوان شهردار بم درشرایطی بود که رئیس شورا می گوید او و ۲ عضو دیگر مخالف شهردار شدن ریاضی بودند اما حالا که رای اکثریت بر این بوده، حمایتش خواهند کرد.

اعضای شورای اسلامی شهر بم در ۱۹۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان پس از مراسم تحلیف در اوایل امسال، محمد بنی اسدی را به عنوان سرپرست شهرداری برگزیده بودند تا در مدت مناسب شهرداری کارکشته و با تجربه را برگزینند.

ریاضی سابقه فعالیت در بخش های مختلف شهرداری کرمان را نیز دارد ضمن اینکه چندسال سابقه قبلی او در شهرداری بم سبب شده که شناخت دقیقی از این شهر داشته باشد.

 

با خروج ریاضی از شورای اسلامی شهر بم علی جزینی عضو علی البدل شورا پس از طی فرآیندهای معمول قانونی وارد شورا خواهد شد و به صندلی ریاضی تکیه خواهد زد.

اما صحبت از انتخاب شهردار جدید بم و معارفه وی در حالی است که به پنجم دیماه ، سالروز زلزله ویرانگر سال ۸۲ نزدیک می شویم و ضمن اینکه این شهر باید آماده برگزاری مراسم مناسب شان جانباختگان این رویداد بزرگ باشد، باوجود گذشت ۱۸ سال از زلزله، هنوز بسیاری از مشکلات زیرساختی این شهر مرتفع نشده است؛ موضوعی که مسئولیت شهردار این شهر را خطیرتر و سنگین تر می کند.

زلزله ۶.۶ ریشتری بم بامداد پنجم دیماه ۸۲ شهر بم و مناطق اطراف آن را ویران کرد و حدود ۵۰ هزار کشته برجاگذاشت که سومین زمین لرزه پرتلفات تاریخ ایران بعد از زلزله های اردبیل و دامغان بوده است.

برچسب‌ها:

نظر شما