شناسهٔ خبر: 51259231 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

رئیس جامعةالمصطفی:

تربیت عالمان اندیشمند و پاسخ‌گو به نیاز بشر معاصر رسالت المصطفی است

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه در پیامی به مناسبت هفته پژوهش تأکید کرد: جامعة‌المصطفی‌العالمیة به عنوان یک نهاد علمی با رسالت تربیت عالمان اندیشمند و جستجوگر و پاسخ‌گو به نیاز بشر معاصر، تعلیم و تربیت خویش را در راستای تأمین نیاز‌های فکری انسان معاصر قرار داده است. رئیس جامعةالمصطفی العالمیه در پیامی به مناسبت هفته پژوهش تأکید کرد: جامعة‌المصطفی‌العالمیة به عنوان یک نهاد علمی با رسالت تربیت عالمان اندیشمند و جستجوگر و پاسخ‌گو به نیاز بشر معاصر، تعلیم و تربیت خویش را در راستای تأمین نیاز‌های فکری انسان معاصر قرار داده است.

صاحب‌خبر -

علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه به مناسبت هفته پژوهش، پیامی صادر کرد.

متن پیام بدین شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

پژوهش و تحقیق، ثمره علم‌آموزی نافع است و در ساحت تعقل، تفکر و تدبر شکل می‌گیرد. چنین پژوهشی، عمل و رفتار فردی و اجتماعی انسان را به شکلی سامان می‌دهد که سعادت حقیقی او را تضمین می‌کند. اسلام به عنوان فلسفه و سبک زندگی الهی، به ما می‌آموزد که هر کاری بدون علم و برهان و تفکر و تعقل، بر مدار ظنونی سامان می‌یابد که راه به جایی نمی‌برد.

جامعة‌المصطفی‌العالمیة به عنوان یک نهاد علمی با رسالت تربیت عالمان اندیشمند و جستجوگر و پاسخ‌گو به نیاز بشر معاصر، تعلیم و تربیت خویش را در راستای تأمین نیاز‌های فکری انسان معاصر قرار داده است. از همین روست که بر عناصری، چون تفکر و تعقل عالمانه و حکیمانه تأکید می‌کند و برای بهبود روش‌ها و مناهج علمی خویش، از همه عناصر مؤثر بهره می‌گیرد تا نظریه‌های علمی را در هر ساحتی از ساحات زندگی بشر، براساس معیار‌های معقول و مقبول ارائه نموده، بنیاد‌هایی را بسازد که بر پایه آن، بتوان الگو‌هایی علمی برای حل مشکلات و معضلات مادی و معنوی بشر بر پا ساخت.

المصطفی براساس رسالت‌ها و مأموریت‌های تعیین‌شده، اهداف پژوهشی را برای خویش وظیفه و تکلیف دانسته، در طول چهار دهه از فعالیت خویش بدان پایبند بوده و دستاورد‌های ارزنده‌ای نیز در این مدت و به همت پژوهشگران عزیز حاصل شده است.

هفته پژوهش فرصتی است تا با نگاهی به «نقشه راه علمی المصطفی در عرصه پژوهش» راه رفته، در ترازوی سنجش رسالت‌ها و مأموریت‌های المصطفی ارزیابی شده، میزان موفقیت و عدم موفقیت براساس فرصت‌ها، تهدیدها، ظرفیت‌ها و چالش‌ها مشخص گردد و برای رسیدن به هدف‌های ترسیم‌شده، برنامه‌ریزی و طراحی‌های لازم و ضروری انجام پذیرد.

از آن جایی که ساحت پژوهش و تحقیق، ساحت اندیشه‌های نو و در عین حال سدید و محکم است، می‌بایست کارشناسی فراگیری از «بایدها، نبایدها»، بلکه «شاید‌ها و نشایدها» در عرصه پژوهش از سوی همه دست‌اندرکاران المصطفی در دستور کار قرار گیرد و در قالب «شیوه‌های پشتیبانی از پژوهش و مانع‌زدایی از ساحت آن» جامه تحقق بپوشد.

در پایان لازم می‌دانم ضمن عرض تبریک هفته پژوهش به اصحاب پژوهش المصطفی اعم از پژوهشگران عزیز و مدیران محترم و کارشناسان گرامی، مراتب سپاس و امتنان خویش را از تلاش‌های کامیاب آنان تقدیم کنم.

انتهای پیام

نظر شما