شناسهٔ خبر: 51259159 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پول فروش نفت وارد کشور می‌شود/ رفع تحریم مهم است اما مذاکرات دغدغه اصلی نیست

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت برای جبران عقب‌ماندگی‌ها به صورت شبانه‌روزی در حال کار است، گفت: دولت برای رفع تحریم ها حساس است اما اولویت نیست یعنی دغدغه اصلی دولت مذاکرات نیست و در مقابل اقداماتی در حال انجام است تا بتواند فشارهای تحریم ها را کاهش دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت امشب ( سه‌شنبه) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر، اظهار داشت: دولت به صورت شبانه و روزی درحال کار است و جلسات دولت از ساعات ابتدایی روز ۶و 6:30 است و این حجم از کار برای جبران عقب ماندگی‌هاست.

وی افزود: نقطه ضعف می‌توان گفت عدم هماهنگی تیم دولت است که رفته رفته این هماهنگی میان ارکان دولت درحال ایجاد است زیرا هنوز از کادر دولت قبل در دولت حضور دارند. همچنین ضعف اطلاع رسانی در دولت سیزدهم مشهود است که باید این موضوع تقویت شود.

سخنگوی دولت گفت: ابتدای دولت سیزدهم مسئله اصلی کرونا بود و تمام مسئولین به دنبال تهیه واکسن بودند و ابتدای تشکیل کابینه تعداد فوتی ها به ۷۰۹ نفر رسیده بود و آقای رئیسی در همان ابتدا بعد از انتخابات پیگیر واردات واکسن بودند.

بهادری جهرمی افزود: رئیس‌جمهور به صورت شخصی و هم از جانب دولت پیگیر واردات واکسن بودند و شخصا تماس‌های داشتند با روسای کشورهای جهان واکسن کرونا را برای کشور خریداری کردند.

** هم نفت می‌فروشیم و هم پول آن وارد کشور می‌شود

سخنگوی دولت با بیان اینکه بعد از واردات واکسن آقای رئیسی پیگیر تولیدات داخلی نیز بودند، بیان کرد: در دولت سیزدهم فارغ از موفقیت در واکسیناسیون عمومی، در فروش نفت نیز موفقیت‌هایی کسب کرده‌ایم و وزارت نفت هم اکنون می تواند بفروشد و هم پول آن را وارد کشور کند.

** مذاکرات دغدغه اصلی دولت نیست

بهادری جهرمی گفت: دولت برای رفع تحریم ها حساس است اما اولویت نیست یعنی دغدغه اصلی دولت مذاکرات نیست و در مقابل اقداماتی در حال انجام است تا بتواند فشارهای تحریم ها را کاهش دهند.

وی در پاسخ به این سوال که دولت سیزدهم چه اقداماتی برای تهیه کالاهای اساسی انجام داده است؟، گفت: ذخایر کالاهای اساسی بعد از تحویل به دولت سیزدهم یک سوم بود و پیش بینی شده بود در ماه های آتی مردم دچار مشکل شوند و کشور بحران نان پیدا کند اما دولت همان تدبیری که در تهیه واکسن انجام داد در تامین کالاهای اساسی هم انجام داده است.

** با سیاست‌های دولت افزایش تورم کنترل شد

سخنگوی دولت با اشاره به گرانی کالاها و سفره مردم، بیان کرد: دولت ارثی از قبل دریافت کرده است که اوضاع آن خوب نبوده و زمانی کشور را تحویل گرفت که شیب تورم به صورت تند درحال افزایشی بود اما با تدابیری که ستاد اقتصادی دولت داشت همانند ممانعت از خلق پول و ... توانست افرایش تورم را کنترل کند.

بهادری جهرمی تصریح کرد: مسائل اقتصادی کلان کشور یک شبه یا دو شبه قابل حل نیست و نیازمند زمان لازم است تا جراحی های لازم انجام شود تا ثبات به قیمت ها در بازار بازگردد و باید نتیجه آن را شش ماه یا یکسال آینده دید.

وی افزود: رویکرد آقای رئیسی این است که تصمیمات فردی را مدنظر قرار نمی دهند بلکه از تصمیمات جمعی نخبگان استفاده می کند از این رو ستاد هماهنگی اقتصادی دولت هماهنگ هستند که ریاست آن بر عهده آقای رضایی است و شخص رئیس‌جمهور بر آن اشراف دارند.

** باید صبح جمعه‌ها را برای مردم شیرین کرد نه تلخ

سخنگوی دولت گفت: در بحث قیمت گذاری خودرو شورای حمایت از تولید کنندگان دخیل است و ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در آن یک نظر دارد همچنین آقای رئیسی اصرار دارند که مردم را نباید غافلگیر کرد بلکه باید صبح جمعه را برای آن ها شیرین کرد نه تلخ از این رو دولت در تصمیم گیری ها قائل به شرکت مردم در تصمیمات هستند.

** اهتمام دولت به تکمیل پروژه‌های ناتمام

وی در پاسخ به این سوال که آیا سفرهای استانی دولت پوپولیستی است، گفت: رئیس جمهور قائل به حضور در بین مردم است و به وزرا هم توصیه می کنند که در بین مردم باشند همچنین این سفرها به لحظه نیست بلکه از قبل استان ها بررسی می شوند و مشکلات احصا می شود بعد سفر به آن استان ها می شود و جالب این جاست که دولت پروژه جدیدی را افتتاح نمی کند بلکه پروژه های قبلی را تکمیل خواهد کرد و آقای رئیس جمهور هم تاکید دارند که همین پروژه های قبلی تکمیل شود برای دولت کافی است.

بهادری جهرمی درباره روز دانشجو، گفت: امروز رئیس جمهور در دانشگاه حضور داشت و حرف های تمام دانشجویان با هر سلیقه اعم از اصلاح طلب و اصولگرا را پذیرا بود و اصلا در پاسخ به آن ها نه کنایه ای زدند و نه پرخاشی کردند بلکه با سعه صدر به حرف همه گوش دادند و حتی به بنده تاکید داشتند که باید تمام وزرا در دانشگاه ها حضور داشته باشند و پاسخگوی دانشجویان باشند.

** دولت قرار نیست افراد را اتوبوسی تعویض کند

وی با اشاره به تعویض بدنه دولت، بیان داشت: در این دولت قرار نیست افراد اتوبوسی تعویض شود که ما این حرکت را در دوره‌های گذشته شاهد بودیم ولی در این دولت شایسته گزینی است و هر فردی شایسته است در مسند خود باقی می‌ماند و اگر هم شایسته نیست تعویض می شود پس دولت قصد تعویض اتوبوسی در بدنه خود ندارد همچنین هیچ کارگزاری نمی‌تواند از کار فرار کند زیرا شخص رئیس‌جمهور خود پیگیر موضوع تا به نتیجه رسیدن آن هستند.

بهادری جهرمی تصریح کرد: دولت از ابتدای انتخاب رئیس جمهور سندی جامع و نقشه راه کشور را تدوین کرده و در اختیار تمام ارگان ها و نهادها داده است تا چکش کاری شود و بعد به صورت عمومی اطلاع رسانی شود اما این سه ماه نیز طبق همان سند دولت پیش رفته است.

سخنگوی دولت در پایان بیان داشت: با جهت گیری های درست دولت و کار شبانه و روزی دولتمردان بنده به آینده کشور امیدوار هستم که این موضوع هم همدلی و همراهی ملت را می طلبد و این همدلی و همراهی تاکنون بین دولت و ملت بوده است که نتیجه آن را در واکسیناسیون عمومی می توان مشاهده کرد.

انتهای پیام/

نظر شما