شناسهٔ خبر: 51259100 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل بیمه سلامت استان خبر داد:

تحقق ۸۸ درصدی طرح نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک در لرستان

ابراهیم شریفی

مدیرکل بیمه سلامت لرستان از تحقق ۸۸ درصدی طرح نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

شاهدخت فتحی بیرانوند امروز ۱۶ آذرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: از اول دی‌ماه نسخ دستی برای بیمه سلامت غیرقابل پذیرش بوده و تمامی مؤسسات و سازمان‌های طرف قرارداد با بیمه سلامت مکلف به اجرای کامل طرح نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک هستند.

وی تصریح کرد: طرح نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک در استان لرستان به‌عنوان الزام قانونی بوده و در قانون‌های بالادستی همچون قانون پنجم و ششم به موضوع پرونده سلامت الکترونیک تأکید شده است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان خاطرنشان کرد: یکی از اجزای پرونده سلامت الکترونیک تحقق طرح نسخه‌نویسی الکترونیک بوده و اکنون خوشبختانه به اهداف دسترسی پیدا کرده است.

فتحی بیرانوند اضافه کرد: در لرستان ۸۸ درصد اهداف تحقق پیدا کرده و در آبان‌ماه امسال ۹۷ هزار و ۴۹۱ و در کل در سال‌جاری تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار نسخه الکترونیک تجویز شده و امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب شاهد تحقق کامل اهداف باشیم.

وی بیان کرد: اجرای برنامه نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک مزایای بسیار زیادی همچون صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، شفاف‌سازی امور، آمار و اطلاعات و کاهش خطاهای پزشکی، افزایش سرعت و دقت اشاره کرد.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان ادامه داد: از ابتدای دی‌ماه تمامی مؤسسات و سازمان‌های طرف قرارداد با بیمه سلامت باید اقدام به اجرای کامل طرح نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیکی کرده و از دی‌ماه به هیچ عنوان صورت‌حساب‌های دستی و غیر الکترونیک برای بیمه سلامت غیرقابل پذیرش است.

فتحی بیرانوند عنوان کرد: خوشبختانه در  مدت زمان شیوع کرونا توانستیم بسیاری از خدمات نام را به‌صورت الکترونیک به مردم ارائه کنیم و این امر کمک زیادی به تحقق دولت الکترونیک خواهد کرد.

انتهای پیام

نظر شما