شناسهٔ خبر: 51259056 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس حفاظت محیط زیست خبر داد؛

برداشت بی‌رویه آب در دالاهو علت اصلی کاهش منابع آبی منطقه

کرمانشاه- رئیس حفاظت محیط زیست دالاهو از برداشت بی‌رویه آب در دالاهو علت اصلی کاهش منابع آبی منطقه خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد حسین فلاحتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۷۴ تالاب در استان کرمانشاه از جمله تالاب‌های هشیلان، نیلوفر، خزر زنده، بیستون و چشمه اصلی طاقبستان وجود دارد.

وی افزود: خشکسالی مهم‌ترین تأثیر منفی روی تمام تالاب‌های استان کرمانشاه بوده و برداشت بی رویه از آب‌های زیر زمینی طی سالیان گذشته باعث کم شدن این آب‌ها شده از سری تأثیرات منفی روی تالاب به حساب می‌آید.

رئیس حفاظت محیط زیست دالاهو تصریح کرد: برای جلوگیری از تأثیر منفی تالاب‌ها تعداد چاه‌های غیر مجاز را شناسایی و پلمپ کرده و با نصب کنترل هوشمند بر روی برخی چاه‌ها این تأثیر را به کاهش داده‌ایم.

فلاحتی بیان کرد: در سال جاری تالاب هشیلان به طور کامل خشک شده و از سد گاومیشان و با استفاده از چند تانکر به تالاب آب رسانی را انجام گرفت و توانستیم حیات وحش آن منطقه را نجات دهیم.

وی ادامه داد: سیلاب‌ها، بارندگی و انتقال آب‌های آلوده به آب‌های زیرزمینی باعث آلوده شده تالاب از طریق سموم کشاورزی بوده و در کرمانشاه به صورت چند قطعه فلز سنگین گزارش شده است.

رئیس حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد: چشمه‌هایی که از پیش به صورت فصلی احداث شده است می‌توان با شناسایی سدهایی که می‌توانند آن را تغذیه کنند دوباره احیا کرد.

نظر شما