شناسهٔ خبر: 51258994 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مدیرکل حقوق کودکان در وزارت دادگستری:

اجلاس سران کشور‌های دموکراتیک نمی‌تواند مانع اراده محور مقاومت شود

جلالیان گفت: اجلاس مجازی سران کشور‌های دموکراتیک بر اراده ایران در حمایت از محور مقاومت و آزادی‌خواهان جهان تاثیر نخواهد گذاشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، عسکر جلالیان مدیرکل حقوق کودکان در وزارت دادگستری با اشاره به فشار‌های حداکثری که آمریکا علیه مردم ایران در چند ساله گذشته وارد کرده گفت: اقدام‌های آمریکا نقض حقوق بشر است. مثلاً درباره کرونا و مشکلاتی که اتفاق افتاد همه این‌ها نتیجه خباثت و شیطنت آمریکا بود و اگر آمریکا هم پیمانانش را که در ارسال واکسن و خدمات پزشکی تحت فشار قرار نمی‌داد این کمک‌ها خیلی سریع‌تر و روان‌تر انجام می‌گرفت.

مدیرکل مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودکان وزارت دادگستری معتقد است، این حرکت فقط برای ایران نیست، بلکه بسیاری از کشور‌ها در این مدت به‌خاطر سیاست‌های آمریکا آسیب دیدند.

مدیرکل مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با اشاره به اینکه حقوق بین الملل تجارت سلامت را آزاد کرده است، گفت: به نظر می‌رسد آمریکا به حقوق بشر اعتقادی ندارند سال گذشته آمریکا مانع صادر شدن واکسن ماسک و وسایل درمان کرونا می‌شد.

جلالیان افزود: در دیگر حوزه‌ها هم این تحریم هست، مثلاً در کشاورزی و حوزه مصرف آب و انرژی هسته‌ای در کشاورزی سراغ تحریم ایران رفته‌اند که این مسئله به زندگی شهروندان ایران صدمه می‌زند؛ اگر چه دانشمندان ایرانی نگذاشتند روند تولید در کشاورزی هم ضربه ببیند، اما اگر این تحریم‌ها نبود قطعاً وضع بهتر بود.

وی به پیمان‌نامه سال ۱۹۸۹ اشاره کرد و گفت: براساس پیمان‌نامه سال ۱۹۸۹ افراد زیر ۱۸ سال کودک محسوب می‌شوند. آمریکا حرف از حقوق بشر می‌زند، اما به کنوانسیون حقوق کودک ۱۹۸۹ ملحق نشده است که بزرگ‌ترین حرکت ضدبشری است. آمریکا کودکان را بسیار آسیب پذیر و دچار چالش کرده است.

مدیرکل مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودکان وزارت دادگستری عنوان کرد: به‌همین دلیل حجم بالایی از کودکان به‌خاطر کرونا آسیب دیدند و این‌ها در جامعه بین‌المللی تعهدی ندارند که جواب بگویند. شاهد سهل‌انگاری‌های زیادی هستیم که آمریکا انجام داد و آسیب آن به سازمان بهداشت جهانی و دیگر کشور‌ها هم رسید.

جلالیان ضمن نقد عملکرد آمریکا در زمینه حقوق بشر، گفت: آمریکا حرف حقی می‌زند که مراد آن‌ها باطل است؛ آمریکا درباره آزادی صحبت می‌کند، اما چیزی غیر از استبداد برای ملت‌ها ندارند. حرف از آبادانی می‌زنند، ولی میراثش برای کشور‌ها خرابی و بدبختی است. درست معنای آن جمله زیبای امیرالمومنین است که کلمه الحقه یراد به الباطل"

وی در انتها با اشاره به حوادث افغانستان و بلوایی که سیاست آمریکا در این کشور بعد از ۲۰ سال ایجاد کرد، گفت: اصولاً این رفتار سیاسی آمریکا است هر جایی که آن‌ها حضور پیدا کردند اوضاع را پیچیده کردند. هر جا آمریکا رفته ظلم افزایش یافته است، اما خوشبختانه مسیر فضای بین‌الملل به سمتی رفته که هر روز آمریکا تنهاتر می‌شود و نوعی انزوا سراغ آمریکا آمده است.

نظر شما