شناسهٔ خبر: 51258828 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیام فرمانده سپاه استان قم به مناسبت روز دانشجو

سردار موحد در پیامی به مناسبت ۱۶ آذر، روز دانشجو گفت:دانشجویان در تمام عرصه‌های کشور تاثیر گذار هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، متن پیام سردار محمدرضا موحد، فرمانده سپاه استان قم به مناسبت شانزدهم آذر، روز دانشجو به این شرح است:

بسمه تعالی
۱۶ آذر ماه هر سال به یاد سه دانشجوی دانشگاه تهران به نام‌های «مصطفی بزرگ نیا»، «احمد قندچی» و «آذر شریعت رضوی» گرامی داشته می‌شود، این دانشجویان، چندی پس از کودتای ننگین آمریکایی ۲۸ مرداد در اعتراض به ورود ریچارد نیکسون معاون وقت آمریکا به ایران و همچنین از سرگیری روابط ایران با انگلستان در ۱۶ آذرسال ۱۳۳۲ توسط رژیم ستمشاهی به شهادت رسیدند، ولذا ۱۶ آذر به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده است؛ این روز بهانه ایست که به یاد بیاوریم دانشجویان کشورمان با حضور در تمام عرصه‌های علمی، سیاسی و اعتقادی کشور اثرگذار و تعیین کننده هستند.

جایگاه دانشجو، آنقدر متعالی است که در عالی‌ترین سطوح تصمیم ساز کشور نیز باید حضور دائمی و اثرگذار داشته باشند و با دغدغه آینده سازی در کشور عزیزمان، در محافل مهم، جایگاه ویژه‌ای برای آن‌ها درنظر گرفته شود.

این اهمیت جایگاه دانشجو در کشور، حساسیت رسالت دانشگاه‌ها را که وظیفه تربیت و آموزش دانشجویان را به عهده گرفته اند، بیش از گذشته نمایان می‌سازد.

دانشجویان عزیز کشورمان در کنار تقویت ایمان دینی و بصیرت سیاسی، در راه پیشرفت مادی و معنوی کشور و حرکت پرشتاب به سوی آینده‌ای روشن، با تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب بیش از گذشته نقش بسزایی خواهند داشت، امید است حضور دانشجویان عزیز در دانشگا‌های کشور؛ رشد، تعالی و ارتقای سطح علمی و سرعت رشد علمی کشور و تحقق مراحل پنج گانه تمدنی انقلاب اسلامی را محقق سازد.

در پایان، با تاکید بر نقش بی مانند مجاهدت در راه کسب علم و دانش، روز دانشجو را بر همه دانشجویان عزیز تبریک عرض نموده و از خداوند متعال توفیق روزافزون شما را خواهانیم.

انتهای پیام/ش

نظر شما