شناسهٔ خبر: 51258683 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون فرماندار کاشان:

افراد توانیاب برای ایجاد و توسعه مشاغل خانگی اقدام کنند

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار کاشان گفت: در وضعیت کنونی یکی از راه‌های مطمئن کنترل تورم بازار، اجرای اقتصاد مقاومتی در سطح آحاد مردم است و پیشنهاد ما به افراد توانیاب، ایجاد مشاغل خانگی و توسعه کسب و کار با افزایش نیروی انسانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا مسعود خاندایی در بازدید از کارگاه تولیدی پوشاک زوج دارای معلولیت در کاشان، اظهار کرد: پیشنهاد ما به افراد توانیاب، ایجاد مشاغل خانگی و توسعه کسب و کار با افزایش نیروی انسانی است.

وی در ادامه افزود: در سنوات گذشته، راه‌اندازی خط تولید در هر حجم و نگهداری و توسعه آن با توجه به واردات کالاهای مشابه و همچنین عدم حمایت کافی از تولید، بسیار مشکل بود که در چنین شرایطی در صورتی که جنس مشابه خارجی به بازار وارد می‌شد، به سرعت تولید از رونق افتاده و تولید کننده به ورشکستگی می‌رسید.

معاون فرماندار کاشان تصریح کرد: در حال حاضر در شهرستان کارگاه‌های تولیدی بسیاری توسط معلولان توانیاب، زنان خانه دار و … راه‌اندازی شده و هریک، چندین نفر را نیز در کنار خود به کار گرفته‌اند؛ با حمایت‌های دولت از قبیل جلوگیری از واردات و اعطای وام، مشاغل کوچک، از وضعیت اقتصادی مطلوبی برخوردار شده‌اند.

خاندایی با اشاره به لزوم اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور، تاکید کرد: هر یک از ما در هر شغل و جایگاهی باید رویه اقتصاد مقاومتی را در زندگی و کار خود به کار گیریم چون در وضعیت کنونی یکی از راه‌های مطمئن کنترل تورم بازار، اجرای اقتصاد مقاومتی در سطح آحاد مردم است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری در ادامه گفت: ما تلاش خواهیم کرد با حمایت‌های خود از تولیدکنندگان در سطوح مختلف، راه را برای کسانی که این رویه را آغاز کرده‌اند، هموار کنیم.

معاون فرماندار تصریح کرد: تولیدکنندگان باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا قیمت تمام شده کالای خود را با قیمت تمام شده همان کالا در نقاط دیگر کشور، یکسان و حتی پایین‌تر نگهدارند و به جذب مشتری بپردازند.

خاندایی در پایان اظهار کرد: تسهیلاتی که دولت در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهد با توجه به تورم موجود در بازار نوعی یارانه محسوب می‌شود که در عمل باید باعث کاهش قیمت تمام شده و رونق تولید در کشور شود.

گفتنی است، در جریان این بازدید معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار و رئیس اداره بهزیستی کاشان از کارگاه تولید پوشاک "احسان علی‌حسینی" از معلولان جسمی حرکتی، بازدید کردند.

نظر شما