شناسهٔ خبر: 51258509 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

دو هزار و هشتصد و پنجاهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

معنای تغییر ساختار نیروی انتظامی چیست؟ / قالیباف حرفش را در مورد سیلی نخوردن سرباز راهور پس گرفت / هشدار صریح به رییسی: مراقب «مشایی‌ها و فریدون‌ها» باشید

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند وزیر کشور: ازسرگیری مذاکرات ایران با ۴+۱ از پنجشنبه / هیل: صبر چین و روسیه هم از ایران به سر آمده است / ۷۰۰ حساب بانکی توسط وزارت اطلاعات مسدود شد / انتقاد حسین شریعتمداری از مسیح مهاجری و ... را می‌خوانید.

صاحب‌خبر -

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

روزنامه دولت: دنبال «مذاکره خوب» هستیم، نه «مذاکره موفقیت آمیز»

روزنامه ایران، روزنامه رسمی دولت در یادداشتی درباره انتظارات از مذاکرات وین نوشت: نکته مهم و قابل توجه در این زمینه، تلاش برای تفسیر معنای «مذاکرات موفقیت‌آمیز» و «مذاکرات شکست‌خورده» از سوی رسانه‌های غربی و رسانه‌های فارسی‌زبان معاند و حتی برخی طیف‌های سیاسی داخل کشور است؛ به نحوی که دستیابی به هرگونه توافقی را «پیروزی» و ادامه مذاکرات را «شکست» معرفی می‌کنند.

معاون رئیس جمهور: می‌گفتند نیروهای انقلاب دیپلماسی بلد نیستند، اما ما در سازمان «اکو» فعال شدیم

سید محمد حسینی در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه خوارزمی‌، اظهار کرد: در دوره های گذشته، برخی اهل کار نبودند. الان دولت در دسترس و در تعامل است و شرایط بسیار خوبی برای همکاری با سایر قوا و نهادها شکل گرفته است. دغدغه این را نداریم که قوا پشت تریبون علیه هم حرف بزنند. می‌گفتند نیروهای انقلاب دیپلماسی بلد نیستند، اما ایران به عضویت شانگهای درآمد و در اکو فعال شدیم. وی در پاسخ به این پرسش که چرا رسانه ها مانند دوره دولت قبل مشکلات را بیان نمی کنند؟ گفت: رسانه باید وظیفه خود را انجام دهد که الان هم همین گونه است. وقتی صداوسیما گزارشی از مشکلات مطرح می کند، دولت حل آن را دنبال می کند. رییسی مرد میدان بوده و دنبال حل مشکلات است‌، البته دولت در آغاز راه است و تلاش می کند، زمینه را برای کارهای بزرگ فراهم می کند. صداوسیما از دولت مستقل است و باید خدمات دولت را بیان کند و همچنین مشکلات را بگوید. ما مدعی نیستیم که منزه هستیم.

زاکانی: اگر ماشین‌ها بیرون نیایند، ببینید آلودگی چقدر کاهش پیدا می‌کند

شهردار تهران در جمع دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس به مناسبت روز دانشجو گفت: بین مهاجرت و فرار مغزها تفاوت وجود دارد؛ فرار مغزها به علت کم کاری ما مسئولان انجام می‌شود. نیازمند صورت جدیدی از شهر تهران هستیم، صورت حال حاضر شهر تهران زیبنده مردم و جمهوری اسلامی نیست. اگر مدتی ماشین‌ها تردد نکنند تهران پاک ترین هوا را خواهد داشت. در بازه زمانی ۱۰ ساله در ۱۲ سرفصل تهران را شهری پیش‌رو و پیشرفته خواهیم کرد زاکانی در پایان گفت: نان خیلی‌ها در زدن آدم‌هاست،هنوز کارمان شروع نشده، دارند ما را تخریب می‌کنند؛ البته خیلی حوصله جواب دادن به این‌ها را نداریم و کار خودمان را می‌کنیم.

آیت الله مکارم: هیچ نشانه ای از فرهنگ غرب، نباید در نظام آموزشی ما وجود داشته باشد

آیت الله مکارم شیرازی گفت: دستاوردهای علمای بزرگ شیعه باید در کتب درسی دانش آموزان و دانشگاهیان گنجانده شود. این مرجع تقلید در دیدار یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت ارتباط حوزه های علمیه با نظام آموزشی کشور گفت: ارتباط آموزش و پرورش و دانشگاه با حوزه علمیه از قدیم مرسوم بوده و بوعلی سینا، شیخ بهایی و شیخ طوسی در کنار هم پرورش یافته اند. ایشان افزودند: روح حاکم بر نظام آموزشی ما، باید روح اسلامی باشد و هیچ نشانه ای از فرهنگ غرب در آن وجود نداشته باشد. ما نسبت به پاکسازی آن مسئولیم. این مرجع تقلید در بخش پایانی سخنان خود ایجاد تحول در آموزش و پرورش را یک ضرورت دانسته و افزود: سند ۲۰۳۰ اعتقادات دینی و مذهبی دانش آموزان را هدف قرار داده که لازم است نسبت به اجرای این گونه سندها و جایگزینی فرهنگ غربی هشیار بود.

۱۳۰ نفر در رابطه با حوادث اصفهان بازداشت شدند

ذبیح الله خداییان سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری امروز خود گفت: مردم اصفهان چندین روز به صورت مسالمت آمیز اعتراض خود را بیان کردند، اما برخی از افراد سودجو این اعتراض را به اغتشاش کشاندند. خداییان گفت که در این حوادث ۱۳۰ تن بازداشت شدند که به جز افرادی که در تجمع مردم اصفهان تیراندازی کردند مابقی با قرار وثیقه آزاد شدند. سخنگوی قوه قضائیه همچنین تاکید کرد، خسارت مردمی که در مساله کم آبی اعتراض داشتند با کمک قانون برطرف خواهد شد.

قالیباف: شبکه ملی اطلاعات، مهمترین موضوع امروز کشور و از نان شب واجب‌تر است

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در جلسه علنی امروز گفت: جوسازی‌ که علیه مجلس شد، در طرح حمایت از کاربران به دنبال تعطیلی پلتفرم‌ها هستند؛ این حرف بی خودی است.  مجلس از قضا به دنبال توسعه و حمایت از مشاغل مخصوصا خُرد در حوزه اینترنت است که امروز زندگی مردم و کسب و کار آن‌ها آنجاست. رییس مجلس افزود: شبکه ملی اطلاعات مهمترین موضوع امروز کشور و از نان شب واجب‌تر است.

انتقاد حسین شریعتمداری از مسیح مهاجری

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان در مطلبی انتقادی خطاب به مسیح مهاجری، مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: متاسفانه بعد از پیوستن روزنامه جمهوری اسلامی به غربگراهای وطنی، نمونه‌هایی از این دست، ‌اندک و کم‌شمار نیست و به طور طبیعی و منطقی این تلقی را پیش می‌آورد که مواضع یاد شده از نوع «خط» است و نه خطا!

۱- روزنامه جمهوری اسلامی که تا چند سال قبل ادعای انقلابی بودن داشت و مدتی است به جمع روزنامه‌های زنجیره‌ای و غربگرا پیوسته است، در شماره روز شنبه‌ خود این خبر را نقل کرده است که «محب‌الله موفق از تک‌تیراندازان ماهر گروه طالبان، شهردار میمنه مرکز ولایت فاریاب شد.» و در تفسیر آن نوشته است «شباهت‌های طالبان با ما، دارد آشکارتر می‌شود»! و از این طریق به کنایه، آقای دکتر زاکانی شهردار جانباز تهران که همه عمر خود را در خدمت به اسلام و انقلاب سپری کرده و در جبهه‌های جنگ تحمیلی به افتخار جانبازی نائل شده، با تک‌تیرانداز طالبان مقایسه کرده و برابر نشانده است!

۲- خطا اگر یک، دو، سه و یا چند بار باشد می‌توان آن را خطا ارزیابی کرد، ولی چنانچه پی‌درپی بود و به تکرار نشست، «خط» است.

متاسفانه بعد از پیوستن روزنامه جمهوری اسلامی به غربگراهای وطنی، نمونه‌هایی از این دست، ‌اندک و کم‌شمار نیست و به طور طبیعی و منطقی این تلقی را پیش می‌آورد که مواضع یاد شده از نوع «خط»ست و نه خطا!

۳- در این وجیزه اما، سخنی کوتاه و دوستانه با جناب آقای مسیح مهاجری، مدیر مسئول و سردبیر روزنامه جمهوری اسلامی در میان است و آن، اینکه؛

الف: جناب مهاجری چه شباهتی میان تک‌تیرانداز طالبان و دکتر علیرضا زاکانی، شهردار بسیجی و جانباز تهران دیده‌اید که باعث شده ایشان را با تک‌تیرانداز طالبان مقایسه کرده و برابر و همسان معرفی کنید؟!

ب: آیا شهردار تهران را به این علت که در جنگ تحمیلی حضور داشته است با تک‌تیرانداز طالبان که او نیز اهل جنگ بوده است، یکسان و هم‌طراز دانسته‌اید؟!

یعنی حضرتعالی که در کسوت شریف روحانیت هستید، نمی‌دانید «جنگجو» بودن به تنهایی نمی‌تواند ملاک ارزیابی باشد که حضور دکتر زاکانی در جنگ تحمیلی و دفاع ایشان از جان و مال و ناموس مردم این مرز و بوم را با حضور تک‌تیرانداز طالبان در جنگی که دست کم در گذشته آمریکا و اسرائیل مدیریت آن را بر عهده داشته‌اند، برابر دانسته‌اید و این دو را شبیه یکدیگر معرفی کرده‌اید؟!

انتقاد یک نماینده از گزارش‌های کلیشه‌ایِ بعضی وزرا

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه تاکنون هیچ برنامه عملیاتی از وزرا برای حل مشکلات مردم و کشور اجرایی نشده است.پرویز محمدنژاد در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس بیان کرد: از رئیس و هیات رئیسه مجلس بابت زحماتی که در طول این مدت کشیدند سپاسگزارم اما مجلسی که به عنوان عصاره فضائل ملت است باید دقیق‌تر حرکت کند. متاسفانه بعضا وزرا تنها در مجلس حاضر شده و گزارشی را کلیشه‌ای ارائه می‌کنند. ما تا کنون هیچ برنامه‌ای که مشکل مردم و کشور را حل کند از وزرا ندیده‌ایم.وی در ادامه اظهار کرد: اگر وظیفه مجلس ریل گذاری است زمانی این وظیفه به درستی محقق می‌شود که اعداد و ارقام دقیق به مجلس ارائه شود. تاکنون یک عدد دقیق در خصوص نرخ تورم به مجلس ارائه نشده و دولت برنامه خود را برای مهار آن اجرایی نکرده است.نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه ما در حوزه گاز و برق تراز منفی داریم درست است اما عددی که برای آن باید برنامه ریزی شود اعلام نشده است. ارائه گزارش کمی مشکلی را حل نمی‌کند. ما گزارشی می‌خواهیم که برنامه محور باشد و به حل مشکلات مردم منجر شود.

اقامه نماز یک نماینده وسط جلسه با وزیر خارجه

اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با حضور در وزارت خارجه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار کردند. از حواشی جالب این جلسه اقامه نماز یک نماینده وسط جلسه با وزیر خارجه بود.

 

معنای تغییر ساختار نیروی انتظامی چیست؟ / قالیباف حرفش را در مورد سیلی نخوردن سرباز راهور پس گرفت / هشدار صریح به رییسی: مراقب «مشایی‌ها و فریدون‌ها» باشید

 

هشدار صریح به رییسی: مراقب «مشایی‌ها و فریدون‌ها» باشید

رضاحسینی قطب آبادی با اشاره به میزان سن اعتیاد و فساد، گرسنگی، سرقت گرانی و بیکاری از مسئولان پرسید: چه فکری دارید؟ آیا می‌دانید عده‌ای به نام شما و ستادهای شما در شهرستان‌ها جولان می‌دهند، ماها را تهدید و چوب لای چرخ می‌گذارند، مسئولان و دلسوزان را تهدید و به نام شما وعده تغییر و تحول می‌دهند؟ اگر واقعا یاران شما هستند که باید گفت دارند اختلاف و دودستگی ایجاد می‌کنند، اگر نیستند از دستگاه‌های امنیتی بخواهید آنان را شناسایی و وفق قانون برخورد کنند. مراقب باشید مشایی‌ها و فریدون‌ های دولت شما در حال شکل‌گیری هستند. به کابینه بگویید با مجلس مشورت کند ما خیر و صلاح شما را می‌خواهیم.این نماینده مجلس یازدهم، معتقد است: امروز مشکل اقتصادی، گرانی، زمین‌گیر شدن مردم و عدم توان برنامه‌ریزی برای فردای خود ناشی از آن است که خلاف دستور خدا و قرآن ربا و نزول وارد اقتصاد اسلامی شده است، بانک‌ها حد را گذرانده و سودهای کلان و جریمه‌ها آن هم با پول مردم، ملت را بیچاره کرده‌اند.رضاحسینی گفت: آقای رییس جمهور تعیین تکلیف وضعیت نیروهای شرکتی حوزه صنعت و معدن شهر بابک وظیفه کیست؟ نگرانی خانواده‌ها و این عزیزان جدی است.نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهداشت و درمان مختص شهرهای بزرگ شده است، خاطرنشان کرد: پزشک متخصص در حوزه انتخابیه نداریم، مردم برای یک درمان باید راهی شهرستان‌های بزرگ شوند یا سرازیر به پایتخت. به تقسیم پزشکان اعتراض داریم و خواهان عدالت در این کار و نیاز به برخی متخصصان ضرورت دارد و مطالبه جدی مردم است.

جانشین فرمانده سپاه: عناصر نفوذی‌ نگذاشتند از خام‌فروشی نفت فاصله بگیریم

سردار فدوی در ادامه به روز دانشجو پرداخت و عنوان کرد: روز دانشجو روزی است که دانشجویان کشورمان علیه خبیث‌ترین دولت عالم یعنی ایالات متحده آمریکا اعتراض کردند و به واسطه این اعتراض، سه تن از دانشجویان به شهادت رسیدند، در حالی که خبیث‌های عالم می‌خواستند این روز را به روزی علیه انقلاب و نظام تبدیل کنند. دشمن برای رسیدن به منافع خود یک لحظه هم درنگ نمی‌کند؛ بر این اساس، در مقابل دشمن باید وحدت کلمه داشته باشیم.وی گفت: اگر روندی را که در سال ۱۳۶۸ داشتیم، ادامه می‌دادیم، الان این ما بودیم که آمریکا را تحریم می‌کردیم. از سوی دیگر علی‌رغم تأکیدات امام (ره) و رهبری، به دلیل وجود عناصر نفوذی‌، تاکنون نتوانسته‌ایم از خام‌فروشی نفت فاصله بگیریم که این باعث می‌شود تا نفت ما از سوی آمریکا مورد تحریم قرار گیرد.جانشین فرمانده کل سپاه در پایان به توانمندی ایران در زمینه ساخت انواع رادار اشاره و خاطرنشان کرد: در دهه ۷۰ وقتی به رادار بومی احتیاج پیدا کردیم، توانستیم با همکاری دانشگاه شریف رادارهایی را تولید کنیم که از لبه‌های فناوری دنیا هم بالاتر باشد.

۷۰۰ حساب بانکی توسط وزارت اطلاعات مسدود شد

مدیر کل مبارزه با قاچاق معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات گفت: حساب‌های بانکی بیش از ۷۰۰نفر از فعالان غیرمجاز ارزی در سطح کشور شناسایی و مسدود شد.مدیر کل مبارزه با قاچاق کالا و ارز معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات اعلام کرد: با اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه‎ الشریف)، با همکاری بانک مرکزی همه حساب‌های بانکی بیش از ۷۰۰ نفر از فعالان غیر مجاز ارزی در سطح کشور شناسایی و مسدود شد.وی با بیان اینکه اسامی این دلالان ارزی جهت تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد، گفت: گردش برخی از حساب‌های مسدود شده در ۹ ماهه سال جاری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان است.این مقام مسئول در معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات با اشاره به اینکه پایش، شناسایی و ردیابی مالی حساب‌های بانکی مشکوک فعالان ارزی به صورت مستمر در حال انجام است، گفت: طی روزهای آتی نیز اقدامات لازم جهت اخذ حکم قضایی برای مسدودسازی حساب‌های بانکی تعداد دیگری از فعالان غیر مجاز ارزی در دست انجام است.

هیل: صبر چین و روسیه هم از ایران به سر آمده است

نشریه آمریکایی هیل در گزارشی همزمان با دور جدید مذاکرات وین مدعی شد: صبر چین و روسیه نیز در قبال ایران برای به نتیجه رسیدن مذاکرات وین در حال از دست رفتن است.در ادامه گزارش نشریه هیل با عنوان "ایران در مذاکرات وین دست برتر را ندارد" آمده است: تحریم‌های نفتی و مسدود کردن دارایی‌ها به ایران آسیب می‌زند و هزینه‌ای برای ایالات متحده ندارد. از زمان اعمال مجدد تحریم های یکجانبه آمریکا توسط رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ، اقتصاد ایران متحمل ضررهای شدیدی شده است. صادرات نفت ایران در کمترین حد خود به ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت که تنها کسری از ۲.۸ میلیون بشکه در روز صادرات ایران قبل از خروج دولت ترامپ از برجام در سال ۲۰۱۸ بود.هیل در ادامه نوشت: ایران با دور زدن تحریم ها توانسته است تنها در ماه های اخیر نزدیک به ۸۰۰ هزار بشکه در روز نفت به چین صادر کند، اما دولت ایالات متحده ناظر است.اگر مذاکرات شکست بخورد، بایدن می‌تواند پیچ‌ها را محکم و صادرات نفت ایران را بار دیگر با مشکل مواجه کند. توازن اهرم فشار بین دو کشور به وضوح به نفع ایالات متحده است. اگر تحریم‌های آمریکا همچنان پابرجا بماند، دولت رئیسی نمی‌تواند به وعده‌های مبارزات انتخاباتی خود عمل کند.هیل مدعی شد: حتی چین و روسیه، محتمل‌ترین متحدان ایران در میان امضاکنندگان برجام، در حال از دست دادن صبر و شکیبایی به خاطر سخت گیری های تهران در میز مذاکره هستند.

جواب قاضی زاده به سوالی درباره وعده حل مشکل سه روزه بورس: من که رئیس جمهور نیستم

امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه شاهد در پاسخ به سوالی درمورد راه حل سه روزه او برای بورس گفت: من که رئیس جمهور نیستم. گفته ام چگونه سه روزه مشکل را حل می کنم. در حوزه خودم سوال بپرسید، من فقط معاون رئیس جمهور جزو تیم اقتصادی دولت نیستم و از سخنگوی اقتصادی دولت بپرسید.مراسم گرامیداشت روز دانشجو امروز با حضور امیر حسین قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید در دانشگاه شاهد برگزار شد.امیر حسین قاضی زاده در این مراسم در پاسخ به سئوالی درمورد راه حل سه روزه او برای بورس گفت: من که رئیس جمهور نیستم. از کجا می دانید من برنامه ام را تحویل ندادم؟وی افزود: گفته ام چگونه سه روزه مشکل را حل می کنم. در حوزه خودم سوال بپرسید، من جزء تیم اقتصادی دولت نیستم و از سخنگوی اقتصادی دولت بپرسید.وی گفت: تمامی برنامه هایم را که در زمان انتخابات اعلام کردم تحویل دولت دادم.

قالیباف حرفش را در مورد سیلی نخوردن سرباز راهور پس گرفت

رئیس مجلس در مورد ماجرای عنابستانی و سرباز اکبری گفت: حکم دادگاه را گرفتم و متوجه شدم دادگاه بدوی تشخیص بر ضرب بلااثر (سیلی) داده است.قالیباف افزود: واقعیت این است که من در واکنش به سوال یکی از دانشجویان، براساس صحبت‌های آقای عنابستانی که قبلا به اینجانب گفته بود حکم دادگاه، من را از سیلی زدن تبرئه و براساس هل دادن مرا محکوم به ضرب بلااثر کرده است،گفتم که ایشان سیلی نزده و هل داده است. اما بعد از صحبت های دیشب جناب آقای عابد اکبری سرباز وظیفه راهور که تاکید می‌کرد حکم دادگاه سیلی را تایید کرده، بر خود لازم دانستم موضوع را پیگیری کنم تا ظلمی به این شهروند عزیز نشده باشد؛ لذا حکم دادگاه را گرفتم و متوجه شدم متاسفانه دادگاه بدوی تشخیص بر ضرب بلااثر (سیلی) داده است که البته بعدا با اعلام رضایت طرفین پرونده مختومه شده است.

نیروی انتظامی تغییر ساختار می دهد

قرار است نیروی انتظامی جمهوری اسلامی همچون سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی به ساختار فرماندهی کل تبدیل شود که در این خبر جزئیات این تغییر را مرور می‌کنیم.یک‌سال است که طرح فرماندهی کل شدن نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از سوی ستاد کل نیروهای مسلح پیگیری می‌شود؛ اخبار حاکی از آن است که حدود سه هفته پیش فرمانده کل قوا با کلیات این طرح موافقت فرموده‌اند.البته برخی از مفاد این طرح ابهاماتی دارد که قرار است به مرور و با بررسی‌های بیشتر مرتفع شود.براساس کسب اطلاع با تغییر ساختار ناجا و تبدیل آن به فرماندهی کل، نیروی انتظامی جهوری اسلامی ایران، معاونت اطلاعات ناجا به سازمان ارتقا پیدا خواهد کرد.تا پیش از این تغییرات به‌دلیل آنکه ناجا به‌عنوان یک نیروی انتظام بخش تعریف می‌شد، جایگاه سازمانی پایین‌تری نسبت به ارتش و سپاه داشت و با تبدیل آن به فرماندهی کل، هم رده ارتش و سپاه پاسداران قرار می‌گیرد، یعنی فرمانده نیروی انتظامی هم رده فرماندهان ارتش و سپاه قرار می‌گیرد؛ بدان معنا که فرمانده نیروی انتظامی که در حال حاضر معادل و هم رده وزرای دولت محسوب می‌شده است، اکنون با این تغییر هم رده معاون اول رئیس جمهور محسوب می‌شود. به‌نظر می‌رسد که به این ترتیب باید شاهد افزایش درجه نظامی فرمانده نیروی انتظامی و معادل با فرماندهان ارتش و سپاه باشیم که البته این موضوع از نقاط غیرقطعی این طرح بوده و هنوز نهایی نشده است.

از سرگیری مذاکرات ایران با ۴+۱ از پنجشنبه

هیئت‌های مذاکره‌کننده ایران و ۴+۱ روز پنجشنبه در وین مذاکرات خود را از سر می‌گیرند.بر اساس این گزارش، «علی باقری»، مذاکره‌کننده ارشد کشورمان و «انریکه مورا»، هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک، روز دوشنبه در تماسی، تاریخ ازسرگیری گفتگوها را هماهنگ و نهایی کردند.

نظر شما