شناسهٔ خبر: 51258018 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

خاک‌سپاری تعزیه‌خوان بنام ساروی در دودانگه

اقتصاد ایران: حجت‌الاسلام ولی‌الله ذلیکانی از تعزیه‌خوانان بنام شهرستان ساری دارفانی را وداع کرد و پس از تشییع در زادگاهش دودانگه روستای تلاوک به خاک سپرده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری‌، پیکر مرحوم حجت‌الاسلام ذلیکانی امروز با حضور مردم ولایتمدار دودانگه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روستای تلاوک تشییع و خاکسپاری شد.

ذاکر مخلص و ارادتمند اهل بیت  حجت‌الاسلام ولی‌الله ذلیکانی پس از عمری تعزیه‌خوانی و روضه‌خوانی امام حسین(ع) غروب روز دوشنبه  ۱۵  آذر ماه ۱۴۰۰ دعوت حق را لبیک گفت و امروز مراسم تشییع این تعزیه‌خوان برگزار شد.

غلامعلی ذلیکانی شاعر و محقق در حاشیه مراسم تشییع پیکر وی در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: مرحوم میرزاولی ذلیکانی متولد  سال ۱۳۱۲ در روستای تلاوک زادگاه شاعر عاشورایی میرزا محمود فدایی به دنیا آمدند که باتوجه به صدای خوب از ۱۰ سالگی به عنوان بچه‌خوان در تعزیه همکاری می‌کردند.

وی اضافه کرد: مرحوم ذلیکانی، تعزیه از پدر آموخته و به گفته خودش در این ۸۵ سال نتوانسته همانند پدرش تعزیه اجرا کند.

ذلیکانی ادامه داد: این تعزیه‌خوان، انقدر مسلط مجرب بود که بدون بلندگو در روستاهای دودانگه، چهاردانگه و برخی از روستاهای سوادکوه و آستانه پهنه‌کلا تعزیه اجرا می‌کردند.

وی یادآور شد: این تعزیه‌خوان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بودند به‌طوری‌که اساتیدی همچون شریفی و رجبی به وی لقب استادی می‌‌دادند.

این محقق مازندرانی بیان کرد: این ذاکر مخلص در اجرای تعزیه از دست‌نوشته‌‌های میرزا محمود فدایی استفاده می‌کردند و  ۷۵ سال تعزیه اجرا کردند و  همیشه نیز کار را جدی ‌می‌گرفتند که تعزیه‌خوانان زیادی تعلیم دادند که هم‌اکنون در روستای تلاوک به مناسبت‌های مختلف به‌ویژه مراسم یازدهم تعزیه اجرا می‌کنند.

ذلیکانی افزود: حجت‌الاسلام ذلیکانی از شاگردان آیت‌الله‌نظری و علمای حوزه علمیه ساری بودند .
انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ

برچسب‌ها:

نظر شما