شناسهٔ خبر: 51254006 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی:

تسهیل در فرآیند اعطای مجوز گردشگری کشاورزی برای متقاضیان

حسینی از تسهیل در فرآیند اعطای مجوز گردشگری کشاورزی برای متقاضیان این بخش خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سید «حسن حسینی» امروز (16 آذر ماه) در جلسه ای که با حضور نمایندگانی از جهاد کشاورزی، امور اراضی و شیلات استان مرکزی برگزار شد، با اشاره به اهیمت طرح های گردشگری و توجه به این بخش، گفت: فرآیند اعطای مجوز گردشگری کشاورزی برای متقاضیان این شاخه از گردشگری تسهیل می شود.

 

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: ما در این اداره آماده ایم که به مکانهایی كه دارای مجوز از جهاد كشاورزی هستند مجوز گردشگری کشاورزی را ارائه کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه طرح گردشگری کشاورزی در استان مرکزی کلید خورده است، ادامه داد: تسهیل در صدور مجوزهای گردشگری کشاورزی امری ضروری است و به زودی شاهد ایجاد ده‌ها مزرعه گردشگری در استان مرکزی خواهیم بود.

 

این مقام مسئول گردشگری کشاورزی را شاخه‌ای از گردشگری روستایی دانست و بیان کرد: در این طرح کارآفرینان کشاورزی خدماتی را برای مشارکت عملی بازدیدکنندگان در محیط های کشاورزی ارائه می‌کنند.

 

 مجوز گردشگری کشاورزی سبب درآمدزایی برای کشاورزان

 

حسینی خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش گرایش به انواع گردشگری تخصصی و تغییرات جهانی و ضرورت ارائه خدمات طبق علائق خاص به گردشگران، این شاخه از گردشگری ضروری به نظر می رسد.

 

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در ادامه با تاکید بر اینکه مجوز گردشگری کشاورزی باعث درآمدزایی بیشتر برای کشاورزان می‌شود، افزود: برخی از باغ‌ها و مزارع استان جذابیت‌های خاصی برای گردشگران دارند که می توان با ارائه مجوز گردشگری برای آنان این امکان را ایجاد کردتا از آن باغ توسط گردشگران بازدید شود.

 

وی بر وجود درختان خاص و کهنسال در باغ ها و یا وجود، استخر پرورش ماهی و دیگر فعالیت ها همچون پرورش اسب و ... اشاره کرد و ادامه داد: گردشگران می‌توانند با حضور در مزارع پرورش ماهی، از نزدیک با این رشته و فعالیت آشنا شوند.

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: بهره برداران کشاورزی با اخذ مجوز می‌توانند تور گردشگری به مزارع و باغ‌های خود ببرند و از این طریق درآمد کسب کنند.

اجرای فعالیت های تفریحی در کنار طرح های گردشگری کشاورزی

حسینی خاطر نشان کرد: گردشگری کشاورزی شامل فعالیت‌هایی است که در آنها یک بازدیدکننده در مزرعه و یا دیگر محیط‌های کشاورزی با اهداف آموزشی و تفریحی و یا گذران اوقات فراغت، انجام می‌دهد.

 

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی بیان کرد: مزرعه داران نیز می توانند هنگام برداشت، هم محصولات خود را به فروش برسانند و هم از طریق گردشگری درآمد کسب می‌کنند گردشگران در ازای برخورداری از این خدمات، هزینه ای را به کشاورز می‌پردازند.

 

وی ادامه داد: فعالیت‌های تفریحی از قبیل برگزاری تور پیاده‌روی، تفریح، اسب و کالسکه سواری، بالن سواری بر فراز مزرعه، عکاسی و نقاشی نیز در این طرح می‌گنجند و فرآورده‌ها و محصولات کشاورزی و دامی، آشپزی و عرضه غذاهای محلی نیز انجام می‌شود.

پایان پیام/177

نظر شما