شناسهٔ خبر: 51253971 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان عنوان کرد:

ضرب‌الاجل افزایش پوشش دوز دوم واکسیناسیون در خوزستان

حیاتی از تعیین ضرب‌الاجل برای افزایش پوشش دوز دوم واکسیناسیون خبر داد و گفت: ابلاغ اجرای طرح هوشمند مدیریت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «ولی‌الله حیاتی» امروز (سه‌شنبه ۱۶ آذر) در نشست قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا، با اشاره به تاخیر برخی شهرستان‌ها در افزایش پوشش دوز دوم واکسیناسیون اظهار کرد: فرمانداران باید در مدت یک هفته، تاخیری‌ها در تزریق دوم را از هر طریقی چه پیامک یا خانه به خانه وارد مدار واکسیناسیون کنند.

 

فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان با اشاره به مدیریت هوشمند رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: این طرح به پنج فاز تقسیم شده که در فاز نخست دستگاه‌های اجرایی، فاز دوم حمل و نقل درون شهری، فاز سوم واحدهای صنفی، فاز چهارم حمل و نقل برون شهری و تردد خودروهای شهری و در فاز پنجم واحدهای علمی تحقیقیاتی و آموزشی است و باید کمیته اطلاع‌رسانی این موضوع که در نهایت مدیریت‌ها هوشمند خواهد شد را اطلاع رسانی کند.

 

وی با بیان اینکه باید لوازم هوشمند شدن پیش‌بینی شود اضافه کرد: هر فاز، یک هفته پس از دیگری اجرا می‌شود؛ از روز یکشنبه ۲۱ آذرماه، فاز نخست اجرایی خواهد شد که در این فاز دستگاه‌های اجرایی باید سامانه واکسیناسیون ۲ دوز کارکنان را فعال کنند. 

 

حیاتی ابراز کرد: کارکنانی که ۲ دوز واکسن دریافت نکرده‌اند باید هر ۱۵ روز یک بار تست منفی PCR ارائه دهد که البته این تست به صورت رایگان برای این افراد انجام نمی‌شود. 

 

وی تصریح کرد: اگر فردی ۲ دوز واکسن را دریافت نکرده یا این تست را همراه خود نداشته باشد، اجازه حضور در محل کار ندارد و علاوه بر منظور شدن غیبت، تخلف اداری لحاظ می‌شود.

 

فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان ادامه داد: ضمانت اجرای فاز نخست، منظور شدن غیبت در روزهای عدم حضور و اقدام برابر آیین‌نامه حضور و غیاب کارکنان دولتی است.

 

وی با تاکید بر لزوم ابلاغ اجرای طرح هوشمند مدیریت پروتکل‌های بهداشتی بیان کرد: همه خدمات‌گیرندگانی که به دستگاه‌های اجرایی مراجعه می‌کنند باید ۲ دوز واکسن دریافت کرده باشند یا تست PCR منفی همراه خود داشته باشند.

 

حیاتی با اشاره به شرایط آب خوزستان یاد آور شد: نباید دچار عادی‌انگاری شویم زیرا این شرایط آبی، قابل اعتماد نیست و هر آن احتمال تغییر این شرایط وجود دارد؛ در هر شرایطی باید خود را با واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مسلح کنیم.

 

پایان پیام/72

نظر شما