شناسهٔ خبر: 51248584 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

فاطمی: برای قضاوت درباره خارجی‌های استقلال زود است/ فقط کافی بود یک تیم در دربی گل می‌خورد

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: فدراسیون فوتبال تلاش می‌کند مثل تمام دنیا به روز باشد، اما اینطور نیست که بگوییم کمک داور ویدیویی بیاورید و این اتفاق بیفتد.

صاحب‌خبر -

فراز فاطمی در گفت‌وگو با میزان، درخصوص تساوی استقلال و پرسپولیس در دربی ۹۷ اظهار داشت: این بازی از لحاظ کیفی حرفی برای گفتن نداشت و آنطور که باید باشد تا هواداران علاقه‌مند به این فوتبال و به خصوص دیدار این دو تیم هیجان زده و خوشحال شوند، نبود. به نظرم این دربی هم مورد رضایت طرفداران و کارشناسان قرار نگرفت.

وی درباره اینکه اشکال کار در کجا بود گفت: قبل از دربی هم در خصوص پیش‌بینی این دیدار گفته بودم بازی مساوی می‌شود، چون ترس از نباختن ناخودآگاه باعث می‌شود تا بازی با شرایط مساوی پیش برود، یعنی هر دو تیم و مربیانشان می‌گویند ما فقط نبازیم. اما کافی بود فقط یک تیم، گل می‌خورد و آن زمان می‌دیدید که چطور تیم دیگر با همه وجود و با حداکثر نفرات دفاع را رها کرده و برای جبران هجوم می‌آورد تا بازی را به تساوی بکشاند و از باخت فرار کند.

فاطمی تاکید کرد: به خاطر همین من احساس می‌کنم تنها دلیل محتاط بازی کردن دو تیم برای نباختن است. در هر صورت دربی اهمیت ویژه‌ای دارد و قطعاً هیچ کدام از عوامل دو تیم به همراه هواداران‌شان دوست ندارند بازنده این بازی باشند و این موضوع بازی را ناخودآگاه به سمت نتیجه تساوی می‌برد.

*قاسمی‌نژاد و مطهری از خارجی‌ها بهتر هستند

مهاجم اسبق تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس یادآور شد: وقتی تیمی با احتیاط بازی می‌کند و می‌خواهد نتیجه را نبازد، هرگز بازی دلچسب نمی‌شود. از نظر فنی هم این موضوع روی کیفیت کار تاثیرگذار شده و زمانی که برای نباختن به میدان می‌روید ۶ تا ۷ نفر در زمین خود می‌مانند تا مبادا تیمشان ضد حمله بخورد که در نهایت خروجی کار چنین دیداری از آب در می‌آید.

فاطمی درباره اشکال کار مهاجمان استقلال گفت: زود است بخواهیم دو مهاجم استقلال را قضاوت کنیم، اما نظر شخصی من این است که بازیکنانی مانند قاسمی‌نژاد و مطهری از لحاظ سطح کیفی از دو بازیکن خارجی استقلال بالاتر هستند، اما باز هم تاکید می‌کنم باید چند هفته دیگر صبر کنیم تا آن‌ها با شرایط مطابقت پیدا کنند. در هر صورت این دو برای اولین بار است که به فوتبال ایران می‌آیند و حداقل ۲ ماه زمان می‌برد تا با شرایط آب و هوایی و حضور در لیگ و فرهنگ جدید تطبیق پیدا کنند. باید به آن‌ها زمان داد و سپس در آینده در خصوص این دسته از بازیکنان قضاوت کرد.

*خطا روی مهاجم استقلال پنالتی بود

وی یادآور شد: در سال‌های گذشته قاسمی‌نژاد بازیکن با کیفیتی در فوتبال ایران محسوب می‌شده و یا ارسلان مطهری در دربی‌ها همیشه موثر واقع بوده و جزو گلزنان دربی به شمار می‌رود، بنابراین برتری خاصی که بازیکنان خارجی استقلال بخواهند نسبت به این دو مهاجم نشان بدهند من در آن‌ها ندیدم.

فاطمی درباره اینکه آیا در صحنه دقایق پایانی برای استقلال پنالتی رخ داد یا خیر گفت: در این خصوص کارشناسان داوری باید نظر بدهند، اما به عنوان یک فوتبالی نظر من این است که آن صحنه پنالتی بود.

*با ورود کمک داور ویدئویی شاهد کمتر شدن جنجال‌ها هستیم

سرپرست تیم ملی فوتبال جوانان در خصوص اینکه چه زمانی فدراسیون می‌خواهد کمک داور ویدیویی را وارد ایران کند گفت: فدراسیون فوتبال تمام تلاش خود را می‌کند تا مانند تمام دنیا به روز باشد. کمک داور ویدیویی هم تجهیزاتی دارد که استفاده از آن‌ها به همین راحتی نیست و اینطور نیست که امروز بگوییم کمک داور ویدیویی بیاورید و این اتفاق بیافتد. در هر صورت یک سری پیش نیاز‌ها وجود دارد، اما تا جایی که می‌دانم شدیداً در فدراسیون فوتبال در حال تلاش هستند تا این اتفاق بیفتد.

وی درباره اینکه اگر این اتفاق بیفتد شاهد کمتر شدن جنجال‌ها در دیدار‌های لیگ هستیم گفت: بله، شرایط خیلی بهتر می‌شود و حداقل می‌دانیم که حق به حقدار خواهد رسید و خیال همه راحت خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما