شناسهٔ خبر: 51247847 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کتاب "بازاراس و تجارت ایران" به زبان ژاپنی منتشر شد

تهران - ایرنا - کتاب "بازاراس" به قلم کنجی تاکاگی ایرانشناس ژاپنی با هدف معرفی فرهنگ، تجارت و سفر به ایران، توسط انتشارات کاناویا به زبان ژاپنی منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن، کنجی تاکاکی که اولین بار ۳۰ سال قبل به ایران سفر کرده و پس از آن هم به صورت مستمر به ایران رفت و آمد داشته و مدتی نیز در کشورمان زندگی کرده است، درباره این کتاب می نویسد: رسانه ها در بسیاری از موارد در تلاش هستند تا چهره غیر واقعی از ایران را ارائه نمایند اما وضعیت امروز ایران به عنوان کشور بزرگ خاورمیانه که تاریخ طولانی و بزرگی دارد با آنچه در این رسانه ها بیان می شود متفاوت است و فرهنگ ژاپنی با فرهنگ ایرانی نیز آمیخته است.

در این مجموعه که در ۱۴۴ صفحه منتشر شده است، به موضوعات متنوعی همچون تاریخ ایران و نمونه هایی از آثار دوران باستان که در موزه شوسوئین نگهداری می شود، امکانات تجاری در ایران، جمعیت تهران، صنعت غذایی، صنایع علمی و فناوری، صنعت گردشگری، ۲۳ اثر ایرانی که در یونسکو ثبت جهانی شده و ... پرداخته شده است.
کنجی تاکاگی در دیدار با "حسین دیوسالار" رایزن فرهنگی کشورمان ضمن ارائه نسخه ای از این کتاب، برخی از تجربیات و مشاهدات خود در خصوص ایران را در سفرهای متعددی که داشته بیان و اظهار امیدواری نمود بتواند در این زمینه و ارائه شناخت بهتر و درست از کشورمان آثار دیگری را نیز ارائه نماید.

کتاب "بازاراس و تجارت ایران" به زبان ژاپنی منتشر شد

نظر شما