شناسهٔ خبر: 51247025 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

انفجار بصره: 8 کشته و زخمی و احتمال افزایش قربانیان/ اعلام عزای عمومی/واکنش مقامات عراقی + ویدئو و تصاویر

صاحب‌خبر -

شفقنا- منابع خبری از وقوع یک انفجار مهیب در استان بصره عراق و کشته و زخمی شدن شماری از افراد در پی آن خبر می دهند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، خبرگزاری الفرات در این باره گزارش داد: نتیجه اولیه انفجار در شهر بصره عراق 6 کشته و زخمی اعلام شده است.

براساس گزارش این خبرگزاری، این انفجار ساعاتی پیش در نزدیکی بانک خون در شهر بصره عراق رخ داد که تا این لحظه 6 نفر کشته و رخمی شده اند.

از سوی دیگر و برااساس گزارش خبرگزاری بغدادالیوم، یک منبع امنیتی گفت: ساعاتی پیش یک خودرو مملو از مواد منفجره در بصره منفجر و در اثر آن 2 غیر نظامی کشته و 5 نفر دیگر زخمی شدند.

اعلام سه روز عزای عمومی در بصره

با افزایش شمار قربانیان انفجار ظهر امروز(سه‌شنبه) در بصره، «اسعد العیدانی» استاندار بصره با صدور بیانیه‌ای در این استان سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

 در بیانیه مذکور آمده: «با حمله تروریستی که خائنان علیه بصره امن ترتیب دادند، متأسفانه منجر به شهادت و زخمی شدن چند شهروند بی‌دفاع شد و ما برای نشان دادن همدردی خود با خانواده قربانیان، سه روز عزای عمومی در بصره اعلام می‌کنیم و با آنها عهد می‌بندیم که برای مجازات عادلانه عاملان این جنایت تمام تلاش خود را خواهیم کرد.»

هنوز آمار نهایی رسمی از میزان تلفات انفجار امروز بصره منتشر نشده و تاکنون تعداد کشته‌ها چهار تن و مجروحین نیز چهار نفر گزارش شده است. این در حالی است که امار غیر رسمی تا ۱۶ کشته و دهها زخمی نیز روایت کرده‌اند.

برهم صالح: هدف از حادثه تروریستی بصره «بی ثبات کردن عراق» است 

رئیس جمهوری عراق به حادثه تروریستی در بصره در جنوب این کشور واکنش نشان داد و آن را تلاشی مذبوحانه برای بی ثباتی عراق اعلام کرد.

به نقل از خبرگزاری عراقی واع، برهم صالح رئیس جمهوری عراق به حادثه تروریستی در بصره عراق واکنش نشان داد و آن را تلاشی مذبوحانه برای بی ثباتی در این کشور اعلام کرد.

برهم صالح رئیس جمهوری عراق اعلام کرد: حادثه جنایتکارانه تروریستی که مردم بصره را در این زمان هدف قرار داد، تلاشی مذبوحانه برای بی ثبات کردن عراق است.

رئیس جمهوری عراق در ادامه گفت: باید متحد شویم و از حکومت و دستگاه‌های امنیتی آن حمایت کنیم چرا که چاره‌ای جز همبستگی، حفظ امنیت و صلح جامعه و مجازات جنایت کاران نداریم.

بیانیه رسانه امنیتی عراق درباره جزئیات انفجار بصره

 هسته رسانه امنیتی عراق امروز (سه شنبه) بیانیه ای درباره جزئیات انفجار در مرکز استان بصره صادر کرد.

به نقل از واع، در این بیانیه‌ آمده است: طبق گزارش های اولیه، دلیل این اتفاق، منفجر شدن یک موتور سیکلت در چهار راه الصمود واقع در مرکز استان بصره بود.

در ادامه این بیانیه ذکر شده است که بر اساس آمار اولیه مرکز بهداشت بصره، این حادثه منجر به کشته شدن چهار شهروند و زخمی شدن چهار نفر دیگر بر اثر سوختن دو لاستیک که در نزدیکی موتور سیکلت قرار داشتند، شده است.

كارشناسان پزشكی قانونی و تيم های متخصص همچنان در محل حادثه برای مشخص شدن ماهیت و جزئيات بیشتر آن حضور دارند، تا همچنین پس از اتمام بررسی های فنی جزئیات بیشتر را اعلام خواهند کرد.

آمار مرکز بهداشت بصره واستاندار این شهر درباره تعداد قربانیان انفجار امروز

مرکز بهداشت بصره تعداد کشته و زخمی های انفجار در مرکز استان بصره را اعلام کرد.

به  نقل از وبگاه خبری بغداد تودی، مرکز بهداشت بصره امروز (سه‌ شنبه) در بیانیه ای آمار اولیه قربانیان انفجار که هنوز ماهیت آن کاملا مشخص نشده را، ۲ کشته و ۴ زخمی اعلام کرد.

با این حال  استاندار بصره از کشته و زخمی شدن ۸ شهروند در انفجار بصره خبر داده است.

 

نظر شما