شناسهٔ خبر: 51246879 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

نماینده مجلس: ارز فردایی دردسر جدید بازار ارز است که دولت باید جلویش را بگیرد

نمایندگان مجلس مکررا به روسای بانک مرکزی و وزرای اقتصادی از پارسال تا به امسال تذکر داده‌اند که جلوی فعالیت و نرخ گذاری این مجموعه‌ها که ارز فردایی را رقم می زند بگیرند

صاحب‌خبر -

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه فعالیت مجموعه‌هایی در فضای مجازی باعث ایجاد ارز فردایی و نوسان قیمت در بازار ارز شده که باید جلوی آن گرفته شود.

به گزارش ایسنا، محسن زنگنه در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس بیان کرد: متاسفانه در بازار ارز شاهد چندین قیمت هستیم. ارز ترجیحی، ارز نیمایی، ارز صرافی‌ها، ارز آزاد که در مکان‌های خاص خرید و فروش می‌شود و ارز فردایی که مدتی است به آن اضافه شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: با وجود اینکه بیشتر حجم ارز مبادله شده در سامانه نیمایی است اما مدتی است که در فضای مجازی از ساعت 9 صبح تا 11 شب قیمت‌هایی در خصوص معاملات اعلام می‌شود که بعضا در ظرف یک ساعت می‌تواند چند صد تومان به قیمت ارز اضافه کند که همان ارز فردایی را رقم می‌زند. عملا این امر باعث شده تا بازار آشفته شده و به افزایش قیمت منجر شود.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس تصریح کرد: نمایندگان مجلس مکررا به روسای بانک مرکزی و وزرای اقتصادی از پارسال تا به امسال تذکر داده‌اند که جلوی فعالیت و نرخ گذاری این مجموعه‌ها که ارز فردایی را رقم می زند بگیرند اما متاسفانه نه در دولت قبل و نه در دولت فعلی این امر محقق نشده است. باید جلوی فعالیت این سامانه‌ها و مجموعه‌ها گرفته شود.

برچسب‌ها:

نظر شما