شناسهٔ خبر: 51246478 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

زنگنه در صحن علنی:

دستگاه های امنیتی به فعالیت سامانه های ارز فردایی ورود کنند/بازار ارز تحت تاثیر فعالیت های التهاب آور این سامانه ها قرار گرفته است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه دستگاه های امنیتی به فعالیت سامانه های ارز فردایی ورود کنند، گفت: بازار ارز تحت تاثیر فعالیت های التهاب آور این سامانه ها قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محسن زنگنه در نشست علنی امروز (سه شنبه، 16 آذرماه) مجلس شورای اسلامی با استناد به بند 12 اصل 3 قانون اساسی در اخطار قانون اساسی، عنوان کرد: در بازار ارز چندین نرخ و قیمت داریم؛ ارز ترجیحی، ارز نیمایی، ارز صرافی، ارز آزاد که در مکان های خاصی خرید و فروش می شود و اخیرا ارز فردایی هم به این موارد اضافه شده است.

نماینده مردم تربت حیدریه و مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی افزود: مدت های مدیدی است که ارز فردایی در فضای مجازی از 9 صبح تا 11 شب به معاونت ارز می پردازند و بازار ارز را پشت سر خود می کشانند و به شدت بر التهاب بازار و تهییج آن موثر هستند.

وی تصریح کرد: طی یک سال گذشته به رؤسای بانک مرکزی و وزرای اقتصاد تذکر دادیم که با مجموعه های گرداننده ارز فردایی برخورد کنند اما متاسفانه هیچ اقدامی نه در زمان وزرای قدیم و نه در زمان حال انجام نگرفته است.

زنگنه اضافه کرد: در سامانه های ارز فردایی که معمولا در شبکه های اجتماعی مستقر است، هیچ گونه ارزی خرید و فروش نمی شود و این معاملات تحت عنوان ارز فردایی هرات و ارز فردایی ایران براساس معاملات روی کاغذ در عرض یک ساعت بر قیمت ارز اضافه می کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، تاکید کرد: وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و دستگاه های امنیتی باید به موضوع فعالیت مجموعه های ارز فردایی ورود کنند و اجازه ندهند که این سامانه ها بازار ارز را تهییج کنند./

پایان پیام

نظر شما