شناسهٔ خبر: 51246435 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

تبلیغات/

خرید اسباب بازی دخترانه مطابق با معیارهای ایرانی اسلامی

یکی از معیارهای انتخاب اسباب بازی برای کودکان جنسیت آن‌ها است. دختر یا پسر بودن یک کودک می‌تواند نقش به سزایی در انتخاب اسباب بازی مناسب داشته باشد.

صاحب‌خبر -

در این میان، خرید اسباب بازی دخترانه  از حساسیت بیشتری برخوردار است. امروزه در شرایطی زندگی می‌کنیم که کشور ایران مورد تهاجم فرهنگی قرارگرفته و یکی از ابزارهایی که دشمن برای لطمه زدن به فرهنگ ایرانی اسلامی استفاده می‌کند، تولید و ترویج اسباب بازی های نامناسب است.

تنوع اسباب بازی ها روز به روز در حال افزایش است و هر روز شاهد ورود اسباب بازی های متنوع ایرانی و خارجی به مغازه ها هستیم. در چنین شرایطی انتخاب اسباب بازی دخترانه ایرانی – اسلامی مناسب برای کودکان کار بسیار سخت است. متأسفانه بیش از 90 درصد از اسباب بازی های دخترانه و پسرانه موجود در بازار خارجی هستند که بسیاری از آن‌ها مناسب فرهنگ ما نیستند. یکی از مثال های ساده این موضوع عروسک باربی است. بسیاری از عروسک های باربی لباس های نامناسبی بر تن دارند و فرهنگ برهنگی را ترویج می‌دهند که اصلاً منطبق با فرهنگی ایرانی – اسلامی ما نیست و می‌تواند تأثیر بدی بر کودکان دختر بگذارد.

 اما در چنین شرایطی راه حل چیست؟ آیا باید کودک خود را از داشتن یک اسباب بازی دخترانه مناسب محروم کنیم؟ مطمئناً انجام چنین کاری نیز ناشدنی است. چرا که کودکان بر داشتن اسباب بازی پافشاری می‌کنند و از طرفی اسباب بازی ها به یادگیری و رشد مهارت های کودکان از طریق بازی کمک می‌کنند و حذف آن ها از زندگی کودکان به ویژه دختران صدمات زیادی را به آن‌ها وارد می‌کند. در چنین شرایطی بهترین راه حل استفاده از اسباب بازی های آموزشی – مهارتی دخترانه است.

اسباب بازی های آموزشی مهارتی

یکی از گزینه هایی که به عنوان اسباب بازی دخترانه می‌تواند مطرح گردد، اسباب بازی های آموزشی- مهارتی هستند. این گونه اسباب بازی ها که اکثراً ایرانی هستند، علاوه بر آنکه با فرهنگ اسلامی ما تطابق دارند، به رشد مهارت ها و توانایی کودکان کمک به سزایی می‌کنند. در ادامه به چند نمونه از این دست اسباب بازی ها می‌پردازیم.

خیاط کوچولو یک اسباب بازی دخترانه مهارتی

اسباب بازی دخترانه خیاط کوچولو

با خرید اسباب بازی دخترانه جدید و مناسب از خانواده یادگیری فنون، مهارت‌هایی همچون خیاطی، آشپزی، نقاشی و … ، از زمان کودکی میسر می‌شود و دختران می‌توانند مادران خود را در این زمینه الگو قرار دهند  و از آن‌ها تقلید کنند. اسباب بازی دخترانه خیاط کوچولو نیز یک اسباب بازی یادگیری فنون است که کودکان می‌توانند با استفاده از آن به یادگیری مهارت خیاطی بپردازند.  دخترانی از کودکی به یادگیری مهارت خیاطی به بپردازند، می‌توانند به یک خیاط ماهر در بزرگ‌سالی تبدیل شوند و علاوه بر کسب درآمد از آن، بسیاری از نیازهای خیاطی خود و خانواده‌شان را رفع نمایند. نکته قابل‌توجه این اسباب بازی آن است که در آن از سوزن پلاستیکی استفاده شده و در نتیجه هیچ خطری بری کودکان ندارد.

اسباب بازی دخترانه دارک

اسباب بازی دخترانه دارک

اسباب بازی دخترانه دارک با الهام گرفتن از قالی بافی ایرانی اسلامی طراحی شده است. همانطور که می دانیم قالی بافی یکی از صنایع دستی مطرح ایران است که شهرتی جهانی دارد. تولیدکنندگان خلاق ایرانی با شبیه‌سازی یک دار قالی بافی، شرایطی را فراهم کرده‌اند که دختران بتوانند به راحتی در منزل به بافتن قالی های کوچک با طرح های مختلفی بپردازند.

بسته باغبانی کودک میشا  محصول باغبانی کودک مریان

بسته باغبانی کودک میشا

در فرهنگ اسلامی همواره توصیه به خاک بازی کودکان و همچنین کاشت درخت شده است. بر همین مبنا یکی دیگر از اسباب بازی های آموزشی جذابی که بر مبنای آموزه‌های دینی در ایران تولید و عرضه شده است؛ بسته های باغبانی هستند. یکی از معروف‌ترین این بسته ها، بسته باغبانی کودک میشا است که توسط باغبانی مریان تولید شده است. این بسته ها شامل خاک، گلدان، بذر، آبپاش و تمامی وسایل مورد نیاز برای کاشت، داشت و برداشت گیاهان در محیط منزل می‌شوند. به کمک بسته باغبانی میشا، کودکان از طریق کاشت و نگهداری از گیاهان حس مسئولیت پذیری را تجربه می‌کنند. استفاده از این اسباب بازی دخترانه و البته پسرانه، باعث شکوفایی خلاقیت، افزایش صبوری و قدرت درک و فهم و همچنین علاقه‌مندی کودکان به مصرف میوه و سبزیجات می شود.

نتیجه‌گیری

با توجه به حجم زیاد اسباب بازی های دخترانه نامناسبی که در بازار وجود دارد، انتخاب و خرید یک اسباب بازی دخترانه و پسرانه مناسب و منطبق با معیارهای ایرانی اسلامی از اهمیت والایی برخوردار است . یکی از بهترین انتخاب ها به عنوان وسیله بازی برای کودکان، اسباب بازی های آموزشی – مهارتی هستند. در این مقاله به سه مورد از این گونه اسباب بازی ها که برای دختران مناسب هستند، پرداخته شد. مطمئناً تعداد زیادی از اینگونه اسباب بازی های دخترانه  آموزشی در بازار ایران وجود دارند. تنها کافی است که خانواده ها هنگام خرید اسباب بازی تمرکز خود را بر روی اسباب بازی های آموزشی-مهارتی بگذارند تا بتوانند انتخابی مناسب و منطبق با فرهنگ ایرانی اسلامی برای کودکان خود داشت باشند.

  

نظر شما