شناسهٔ خبر: 51245638 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

آماده‌باش سرمربی استقلال به قاسمی‌نژاد و مطهری

ژستد در ۸۰ بازی اخیر خود به علاوه بازی‌هایی که برای استقلال انجام داده مجموعاً ۱۲ گل به ثمر رسانده است و این آمار زمانی بیشتر نگران‌کننده جلوه می‌کند که سرمربی استقلال به این نتیجه رسیده که در بازی‌های آتی کمتر از این بازیکن بهره بگیرد تا شاید شوک خروج از ترکیب موجب بازگشتش به مدار گلزنی شود.

صاحب‌خبر -

 روزی که رودی ژستد، مهاجم فرانسوی استقلال به ایران آمد، رسانه‌های نزدیک به استقلال اعتقاد داشتند که فرهاد مجیدی خرید قابل توجهی انجام داده است. حتی تیتر زده شد: ژستد، همان مهاجمی که مجیدی می‌خواست!

این تعریف‌ها در حالی منتشر می‌شد که بازیکن فرانسوی حتی یک دقیقه هم برای استقلال به میدان نرفته بود تا عیارش مشخص شود و روشن نبود که آن همه تمجید از بازیکن فرانسوی از کجا نشأت گرفته است؟! ژستد حتی عقبه پر رنگی هم نداشت که این تبلیغات توجیه‌پذیر جلوه کند، اما برخی جریان‌ها روی حرف خود مصر بودند که بازیکن بسیار ایده‌آلی توسط مجیدی خریداری شده است.

درخشش یامگا در هفته‌های آغازین لیگ در عین حال این حس امید را زنده نگه می‌داشت که پای ژستد نیز به گلزنی باز شود و این بازیکن هم مانند دیگر فرانسوی آبی‌ها بتواند برای استقلال مهره ثمر‌بخشی باشد. این انتظارات، اما تا به امروز به سرانجام نرسیده و رودی ژستد با وجود دقایق طولانی حضور در ترکیب استقلال، اما موفق به گلزنی نشده است.

آمار عجیبی هم از این بازیکن در ۸۰ بازی اخیر منتشر شده که جای بسی تأمل دارد و دفاعیه سرمربی استقلال را درباره این بازیکن عمیقاً زیر سؤال می‌برد. مجیدی پیش از حضور ژستد درباره این بازیکن گفته بود بازی‌هایش را به دقت به نظاره نشسته و این خرید با چشم بازی انجام شده است، اما آمار بازی‌های اخیر ژستد نشان می‌دهد که نه فقط در استقلال بلکه در دیگر تیم‌های خود نیز وضعیت مطلوبی نداشته و هرگز نمی‌توان از او به عنوان مردی تمام عیار در گلزنی یاد کرد.

ژستد در ۸۰ بازی اخیر خود به علاوه بازی‌هایی که برای استقلال انجام داده مجموعاً ۱۲ گل به ثمر رسانده است و این آمار زمانی بیشتر نگران‌کننده جلوه می‌کند که سرمربی استقلال به این نتیجه رسیده که در بازی‌های آتی کمتر از این بازیکن بهره بگیرد تا شاید شوک خروج از ترکیب موجب بازگشتش به مدار گلزنی شود.

تردیدی نیست اگر این حربه نیز بی‌اثر باشد، آمار این بازیکن سیاه‌تر خواهد شد. سرمربی استقلال بعد از بازی با پرسپولیس و به دنبال نارضایتی از عملکرد مهاجمان تیمش به دنبال تغییراتی در این پست است و چه بسا این بار امین قاسمی‌نژاد یا ارسلان مطهری از ابتدا در ترکیب اصلی استقلال قرار بگیرند و ژستد به عنوان بازیکن نیمکت‌نشین راهی میدان شود. مجیدی نیم نگاهی هم به آرمان رمضانی دارد. مهاجمی که فصل پیش در یکی، دو بازی برای استقلال گره‌گشا بود و حتی توانست گل ۳ امتیازی هم به ثمر برساند.

سبحان خاقانی هم دیگر بازیکنی است که سرمربی استقلال می‌تواند به عنوان یک اهرم جدی برای خروج تیمش از وضعیت کنونی، روی او حساب باز کند. خاقانی مدتی است به دلیل مصدومیت تمرینات سفت و سختی انجام نداده و این بازیکن نیز به زودی به آمادگی خواهد رسید تا در ترکیب تیمش به میدان برود.

دست سرمربی استقلال در واقع برای انجام هر نوع تغییری در خط آتش تیمش باز است و می‌تواند در غیاب ژستد گزینه‌های متعددی را در خط حمله تیمش قرار دهد. اینکه مجیدی چه تصمیمی دارد، دقیقاً روشن نیست، اما احتمال تغییر تاکتیک را هم نباید از نظر دور نگه داشت. بعید نیست مجیدی قاسمی‌نژاد را برای یک بار هم که شده به عنوان تک مهاجم در خط حمله تیمش به کار بگیرد تا این بازیکن که با هیاهوی بسیاری به استقلال ملحق شد، دست کم زمانی را برای عرض اندام در ترکیب استقلال داشته باشد.

به هر حال پنج‌شنبه‌ای که از راه خواهد رسید استقلال احتمالاً با تغییرات تازه در خط حمله وارد لیگ خواهد شد. فرهاد مجیدی ناراضی از عملکرد مهاجمان به دنبال خروج تیمش از این بن‌بست است و اگر حربه او این بار نیز جواب ندهد، بدون شک بن‌بست‌های پیش روی سرمربی استقلال در فصل جاری بیشتر خواهد شد.

ایران ورزشی

برچسب‌ها:

نظر شما