شناسهٔ خبر: 51245153 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

بهزاد خداداد در گفت‌وگو با آنا:

انتقادها به فدراسیون تکواندو کارساز بود/ تشکیل تیم امید باعث تحول می‌شود/ تغییر مربی برای ۵ ماه دور از منطق بود

پیشکسوت تکواندوی ایران گفت: انتقادهایی که جامعه تکواندو بعد از المپیک توکیو داشته‌اند کارساز بود و فکر می‌کنم فدراسیون دچار تغییر شده است.

صاحب‌خبر -

بهزاد خداداد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، درباره وضعیت فعلی تکواندو ایران و مشکلاتی که دارد، گفت: من قبل از اینکه بخواهم در مورد وضعیت فعلی تکواندوی ایران صحبت کنم باید به این موضوع هم اشاره کنم که تمامی افتخاراتی که تکواندوی ایران در عرصه جهانی و آسیایی به دست آمد در زمان مدیریت پولادگر اتفاق افتاد هر چند که در دو المپیک گذشته متأسفانه تکواندوی ایران نتیجه نگرفت که من ایراد را در بحث فنی می‌بینم. به اعتقاد من ما در بحث فنی از بسیاری از کشورها عقب افتاده‌ایم و باید به روز شویم. اگر تکواندوی ایران در جهان و آسیا نتیجه می‌گیرد با یک برنامه‌ریزی درست از سوی کادر فنی در المپیک هم نتیجه خواهد گرفت. اگر از همین حالا کادر فنی برنامه‌ریزی کند قطعا در المپیک ۲۰۲۴ پاریس شرایط تغییر می‌کند و تکواندو می‌تواند جزو رشته‌های مدال‌آور باشد.

بالاخره فدراسیون به قهرمانان گذشته بها داد

وی گفت: در همین مسابقات انتخابی تیم ملی تکواندوکاران باسابقه ما شکست خوردند و در عوض تکواندوکاران جوان به اردوی تیم ملی راه پیدا کرده‌اند که همین موضوع نشان می‌دهد تکواندوی ایران در روند رو به رشد قرار گرفته است. با این حال بحث فنی ما باید به روز شود. خوشبختانه فدراسیون تکواندو به قهرمانان گذشته بها داده و حضور آن‌ها در کادر فنی همین موضوع را نشان می‌دهد. در رده پایه باید توجه بیشتر شود.نباید صرفا به رده بزرگسالان توجه کرد. به نظرم حد فاصله بین رده نوجوانان و بزرگسالان باید یک تیم امید شکل بگیرد.

تکواندوی ایران به لحاظ فنی باید به روز شود

پیشکسوت تکواندوی ایران در پاسخ به این سوال که نباید تنها کادر فنی را مقصر بدانیم؛ عنوان کرد: من بیشتر از هر کس دیگری برای اینکه وضعیت تکواندوی ایران سر و سامان بگیرد حقایق را بازگو کردم و انتقاد می‌کردم. الان هم معتقدم تکواندو به لحاظ فنی باید به روز شود. اگر هم فدراسیون برای مسابقات قهرمانی جهان به کادر فنی فعلی اعتماد کرد به نظرم تصمیم درستی بود چرا که در فاصله زمانی اندک نمی‌توانستند هدایت تیم را به کس دیگری بسپارند. آن‌ها هم به اشتباهات خود پی بردند و اهالی تکواندو به میدان آمده‌اند. برای مسابقات قهرمانی جهان هم انتخاب عسگری بهترین تصمیم بود چرا که سرمربی جدید از روحیه ملی‌پوشان بی‌اطلاع و این تغییر به دور از منطق بود. در کنار عسگری هم قهرمانان تکواندو سابق از جمله باقری معتمد به ترکیب تیم اضافه شده است و همین موضوع می‌تواند تکواندوی ایران را رو به جلو ببرد. با این حال امیدوارم شرایط برای تکواندوی ایران تغییر کند. من معتقدم اگر تکواندو در المپیک نتیجه نگرفته است تنها ایراد از مدیریت نبود. مسائل دیگر از جمله مباحث فنی در این امر دخیل بوده است.

بیشتر بخوانید؛

به‌ خاطر تغییر وزن در فینال شکست خوردم/ عیار یک تکواندوکار با یک مسابقه انتخابی مشخص نمی‌شود

در تکواندو به یک عده خاص چسبیده‌اند/ سرمربی تیم نباید به اسامی کار داشته باشد/ در مدت ۵ سال یک تکواندوکار نساختیم

نایب‌قهرمان المپیک دستیار سرمربی تیم ملی تکواندو شد

انتقادها به مدیریت فدراسیون کارساز بود

خداداد با بیان اینکه تکواندوی ایران متحول شده است، عنوان کرد: بعد از المپیک در فدراسیون تکواندو جلساتی برگزار شد و قهرمانان سابق در این جلسات حضور پیدا کردند و نقطه نظرات خود را بازگو کرده‌اند. من فکر می‌کنم از همان جلسه شرایط در فدراسیون تغییر کرد و رویکرد آنها بهتر شد. قرار است الان تیم امید را تشکیل بدهند که به نظرم اتفاق بسیار مثبتی است چرا که در فاصله بین نوجوانان تا بزرگسالان ما می‌توانیم تیمی داشته باشیم که آینده تکواندوی ایران را بسازند و پشتوانه‌سازی‌ خوبی صورت بگیرد. واقعیت این است که در این سال‌ها پشتوانه‌سازی به درستی انجام نشد و همین موضوع به تکواندو ما ضربه وارد کرد. انتقادهایی هم که به فدراسیون تکواندو شد تا حدودی کارساز بود و فکر می‌کنم ۵۰ درصد آن عملی شده است. به نظرم این حرکت رو به جلو است و اگر این روند ادامه پیدا کند در المپیک پاریس می‌توانیم مدال‌آور باشیم.

انتهای پیام/۴۰۵۷/

نظر شما