شناسهٔ خبر: 51240823 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

شب اول هفته ششم لیگ قهرمانان اروپا/ جنگ سه‌گانه برای جایگاه آخر

در حالی که ۷ تیم از ۴ گروه نخست لیگ قهرمانان اروپا راهی مرحله بعد شده‌اند، برای یک جایگاه آخر تیم‌های پورتو، میلان و اتلتیکومادرید مبارزه خواهند کرد.

صاحب‌خبر -
خبرورزشی -

پایان کار ۴ گروه A، B، C و D لیگ قهرمانان اروپا. امشب با برگزاری ۸ دیدار تکلیف آخرین تیم صعودکننده این ۴ گروه مشخص خواهد شد، چرا که منچسترسیتی، پاری‌سن‌ژرمن، لیورپول، آژاکس، اسپورتینگ‌لیسبون، رئال‌مادرید و اینتر صعود کردند و یکی از ۳ تیم پورتو، میلان و اتلتیکومادرید می‌توانند جایگاه آخر را به‌دست بیاورند.

گروه A؛ تعیین تیم سوم

کامبک در منچستر و پایان نبرد صعود. منچسترسیتی با برد ارزشمند مقابل پاری‌سن‌ژرمن در دیدار گذشته موفق شد صدرنشینی‌اش را در گروه A مسجل کند. این اتفاق شاید در ظاهر چندان موفقیت بزرگ و مهمی نباشد، اما فشار را روی مائوریسیو پوچتینو افزایش داده است. پاریسی‌ها این هفته به مصاف کلوب‌بروژ خواهند رفت که بازی رفت متوقف‌شان کرد. این بازی برای پوچتینو و شاگردانش چندان تشریفاتی نیست، چرا که ۲ بازی آخر لیگ یک فرانسه را با تساوی خاتمه داده‌اند و دوست دارند آخرین بازی‌شان را ببرند. بروژ مأموریت دشواری خواهد داشت، چرا که در ۳ بازی قبلی مقابل پاریسی‌ها برد نداشته، به یک تساوی رسیده و ۲ بازی را باخته. ۱۱ بازی، ۶ برد، ۴ تساوی و تنها یک شکست حاصل کار پاری‌سن‌ژرمن مقابل بلژیکی‌ها بوده. بروژ هم در ۲۴ دیدار مقابل تیم‌های فرانسوی، ۷ برد، ۴ تساوی و ۱۳ شکست داشته.

منچسترسیتی که صدرنشین گروه هست و همین هفته صدرنشینی لیگ برتر انگلیس رو هم از چلسی گرفته، مقابل لایپزیش قرار می‌گیره، رقیبی که به تازگی جسی مارش سرمربی آمریکایی‌اش را برکنار کرده است. دیدار رفت سیتی و لایپزیش به‌شدت هیجان‌انگیز بود و ۹ گل داشت. سیتی که مثل همیشه خوب گل می‌زند، در دیدار مقابل آلمانی‌ها ۱۸ برد، ۳ تساوی و ۷ شکست داشته. لایپزیش هم در مقابل انگلیسی‌ها به ۳ برد و ۴ شکست رسیده است. به نظر می‌رسد کار لایپزیش برای رسیدن به اروپا سخت باشد، اما اگر در همین امتیازهای ۴ با بروژ مساوی بمانند به لیگ اروپا خواهند رفت، چرا که بازی قبلی را قاطعانه با ۵ گل ردند و برنده نبرد رودررو هستند.

گروه B؛ مثلث مرگبار

لیورپول که این روزها آماده و سرحال است، خیلی زود خرجش را از دیگر تیم‌های قدرتمند گروه B سوا کرد. قرمزهای مرسی‌ساید هر ۵ بازی‌شان را برده‌اند و در کنار بایرن‌مونیخ و آژاکس تیم‌هایی هستند که امتیازی از دست نداده‌اند. این تیم در آخرین هفته از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا مهمان میلان خواهد بود و باز هم پای یک نبرد هیجان‌انگیز از این دو تیم می‌نشینیم. میلان با برد مقابل اتلتیکو شانس خودش برای صعود را زنده کرد و حالا برای صعود فقط برد می‌خواهد. از طرفی باید منتظر نتیجه دیدار پورتو – اتلتیکو هم بماند. یک برد، یک تساوی (که در ضربات‌پنالتی تبدیل به شکست شد) و یک باخت حاصل کار میلان مقابل لیورپول بوده. در ۴۲ دیدار مقابل تیم‌های انگلیسی ۱۲ برد، ۱۳ تساوی و ۱۷ شکست برای روسونری ثبت شده. لیورپول هم با تیم‌های ایتالیایی ۳۴ مرتبه مصاف داده که ۱۳ برد، ۶ تساوی و ۱۵ شکست حاصل کارش بوده.

اما برخلاف میلان که باید یک نگاهش به بندر پورتو باشد، پورتو اتلتیکومادرید به نوعی سرنوشت‌شان دست خودشان است. پورتو که ۵ امتیاز گرفته و یک امتیاز بیش از دو رقیب دارد، می‌تواند با یک برد قطعاً به مرحله بعد برود. شاید حتی یک تساوی هم کارساز باشد، چرا که اگر میلان برنده دیدار با لیورپول نشود، اژدهایان با این نتیجه راهی مرحله بعد خواهند شد. از طرفی اتلتیکومادرید حالا با قانون جدید در نبرد رودررو با میلان مزیت گل زده بیشتر در خانه حریف را ندارد و برای همین پس از تساوی در نبرد رودررو با تفاضل گل کمتر در رده آخر قرار گرفته. در نتیجه حتماً باید پیروز شوند و میلان برنده نشود. یا حداقل این که تفاضل گل‌شان از روسونری بیشتر شود. در ۴۸ دیدار مقابل تیم‌های اسپانیایی ۱۶ برد، ۷ تساوی و ۲۵ شکست برای پورتو ثبت شده. اتلتیکومادرید هم مقابل پرتغالی‌ها ۱۷ برد، ۵ تساوی و ۱۴ شکست در ۳۶ دیدار داشته. آمار نبردهای رودرروی این دو تیم هم برابر است، ۲ برد برای هرکدام و ۳ تساوی. آخرین بازی هم که دیدار رفت در مادرید بود، بدون‌گل تمام شد.

گروه C؛ هفته دستگرمی

دورتموند بدموقعی به اسپورتینگ باخت. شرایط برای زنبورها در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا خوب پیش نرفت و بعد از ۲ برد، ۳ باخت متوالی مقابل آژاکس و اسپورتینگ باعث شد قبل از هفته آخر شانس صعودشان از بین برود. حالا در گروه C نه شاهد نبردی برای صدرنشینی خواهیم بود، نه تیم‌های صعودکننده مبهم هستند و نه جایگاه لیگ اروپا تغییر خواهد کرد. آژاکس در دومین دیدارش به مصاف اسپورتینگ خواهد رفت. این تیم پرتغالی را بازی رفت ۵ بر یک بردند. به نظر می‌رسد یک فصل دیگر شاهد درخشش تیم تحت هدایت اریک تن‌هاخ باشیم. قهرمان لیگ هلند و صدرنشین فصل فعلی مقابل تیم‌های پرتغالی ۳ مرتبه بازی کرده که اولین بردش همین فصل به‌دست آمده. اسپورتینگ در ۱۹ دیدار مقابل هلندی‌ها ۱۲ برد، ۳ تساوی و ۴ شکست داشته.

دورتموند هم که چند روز قبل با وجود عملکرد خوب مقابل بایرن‌مونیخ در درکلاسیکر شکست خورد، به مصاف بشیکتاش می‌رود. در دیدار رفت زنبورها این رقیب را بردند. ۷ برد، یک تساوی و فقط یک شکست حاصل کار دورتموند مقابل تیم‌های ترکیه‌ای بوده. بشیکتاش هم مقابل آلمانی‌ها به ۲ برد، یک تساوی و ۹ شکست رسیده. عقاب‌های ترکیه خیلی زود از مسابقات اروپایی کنار رفته‌اند و در جدول سوپرلیگ ترکیه هم با حضور در رده نهم شرایط خوبی ندارند.

گروه D؛ صدرنشین کیست؟

در گروه D که نزدیک بود وضعیتش پیچیده شود هم تکلیف دو تیم صعودکننده مشخص شده است و حتی بعد از رئال‌مادرید و اینتر، شریف تیراسپول هم جواز حضور در لیگ اروپا را به‌دست آورده. شریف با شکست رئال‌مادرید شگفتی‌ساز شد، ولی نتایج خوب‌شان مقابل اینتر بی‌ثمر شد و باخت مقابل رئال‌مادرید در دیدار برگشت، رؤیای‌شان برای صعود را از بین برد. حالا شریف به مصاف شاختاردونتسک می‌رود، تیمی که قبلاً مقابلش یک برد، یک تساوی و یک شکست داشته‌اند. بازی رفت را از این تیم اوکراینی با ۲ گل بردند.

اما همچنان یک نبرد مهم در این گروه باقی ماند؛ رئال‌مادرید – اینتر. با وجود صعود دو تیم به مرحله بعد، اینتر می‌تواند با شکست مادریدی‌ها به صدر جدول برسد. غول‌های اسپانیا و ایتالیا تابه‌حال ۱۲ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که سهم کهکشانی‌ها ۶ برد و سهم افعی‌ها ۵ برد بوده. یک بازی هم مساوی شده است. دیدار رفت را هم رئالی‌ها در میلان با یک گل از میزبان‌شان بردند. حال هردو تیم در آستانه هفته پایانی لیگ قهرمانان اروپا خیلی خیلی خوب است. رئال‌مادرید که بعد از کسب ششمین برد متوالی در لالیگای اسپانیا فاصله‌اش با نزدیک‌ترین رقیب را به ۸ امتیاز افزایش داده. اینتر هم که با ثبت هشتمین بازی بدون شکست و چهارمین برد متوالی تا رده دوم جدول سری A بالا آمده. در کارنامه رئال‌مادرید انبوهی از دیدار مقابل تیم‌های اسپانیایی به چشم می‌خورد. در ۷۹ نبرد به ۴۲ برد رسیده‌اند، ۱۱ بازی مساوی شده و ۲۶ بازی را باخته‌اند. اینتر هم در ۵۳ مصاف با تیم‌های اسپانیایی به ۱۵ برد، ۱۳ تساوی و ۲۵ شکست رسیده است. به نظر می‌آید با وجود نداشتن چالش صعود، شاهد نبرد تماشایی در سانتیاگو برنابئو باشیم.
 

نظر شما