شناسهٔ خبر: 51237088 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

آیت الله العظمی مکارم:

روح حاکم بر نظام آموزشی اسلامی باشد/ نسبت به اجرای سند ۲۰۳۰ هوشیار باشید

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: روح حاکم بر نظام آموزشی ما، باید روح اسلامی باشد و هیچ نشانه ای از فرهنگ غرب در آن وجود نداشته باشد و ما نسبت به پاکسازی آن مسئول هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت ارتباط حوزه های علمیه با نظام آموزشی کشور گفتند: ارتباط آموزش و پرورش و دانشگاه با حوزه علمیه از قدیم مرسوم بوده و بوعلی سینا، شیخ بهایی و شیخ طوسی در کنار هم پرورش یافته اند.

ایشان افزودند: روح حاکم بر نظام آموزشی ما، باید روح اسلامی باشد و هیچ نشانه ای از فرهنگ غرب در آن وجود نداشته باشد و ما نسبت به پاکسازی آن مسئول هستیم.

معظم له با اشاره به نقش گستردۀ علمای شیعه در گسترش علوم اسلامی افزودند: برخی چنین تصور می کردند که علمای شیعه نقش چندانی در گسترش علوم خصوصا علوم اسلامی نداشتند، اما ما با برگزاری کنگرۀ «نقش شیعه در گسترش علوم اسلامی» ثابت کردیم که شیعه در تمام علوم از جمله فقه، اصول، کلام و حتی طب، نجوم، معماری و غیره پیشتاز بوده و نقش مؤثری داشته است.

ایشان افزودند: باید دستاوردهای علمای بزرگ شیعه در کتب درسی دانش آموزان و دانشگاهیان گنجانده شود تا آنها نسبت به مواریث مهم پیشینیان خود و سابقۀ عظیم علمی آگاه گردند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش پایانی سخنان خود ایجاد تحول در آموزش و پرورش را یک ضرورت دانسته و افزودند: سند ۲۰۳۰ اعتقادات دینی و مذهبی دانش آموزان را هدف قرار داده که لازم است نسبت به اجرای این گونه سندها و جایگزینی فرهنگ غربی هوشیار بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت ارتباط حوزه های علمیه با نظام آموزشی کشور گفتند: ارتباط آموزش و پرورش و دانشگاه با حوزه علمیه از قدیم مرسوم بوده و بوعلی سینا، شیخ بهایی و شیخ طوسی در کنار هم پرورش یافته اند.

ایشان افزودند: روح حاکم بر نظام آموزشی ما، باید روح اسلامی باشد و هیچ نشانه ای از فرهنگ غرب در آن وجود نداشته باشد و ما نسبت به پاکسازی آن مسئول هستیم.

معظم له با اشاره به نقش گستردۀ علمای شیعه در گسترش علوم اسلامی افزودند: برخی چنین تصور می کردند که علمای شیعه نقش چندانی در گسترش علوم خصوصا علوم اسلامی نداشتند، اما ما با برگزاری کنگرۀ «نقش شیعه در گسترش علوم اسلامی» ثابت کردیم که شیعه در تمام علوم از جمله فقه، اصول، کلام و حتی طب، نجوم، معماری و غیره پیشتاز بوده و نقش مؤثری داشته است.

ایشان افزودند: باید دستاوردهای علمای بزرگ شیعه در کتب درسی دانش آموزان و دانشگاهیان گنجانده شود تا آنها نسبت به مواریث مهم پیشینیان خود و سابقۀ عظیم علمی آگاه گردند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش پایانی سخنان خود ایجاد تحول در آموزش و پرورش را یک ضرورت دانسته و افزودند: سند ۲۰۳۰ اعتقادات دینی و مذهبی دانش آموزان را هدف قرار داده که لازم است نسبت به اجرای این گونه سندها و جایگزینی فرهنگ غربی هوشیار بود.

نظر شما