شناسهٔ خبر: 51235724 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

سفیر پیشین واشنگتن در کابل:

آمریکا به شهروندان افغانستان خیانت کرد

«هوگو لورنس» با بیان اینکه ایالات متحده به تعهداتش در قبال افغانستان عمل نکرده، تاکید کرد که واشنگتن به افغانستان و شهروندان این کشور خیانت کرده و این یک جنایت نابخشودنی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «هوگو لورنس» سفیر پیشین آمریکا در کابل به تازگی گفت که این کشور به تعهداتش در قبال افغانستان عمل نکرده است.

لورنس تأکید کرده، ایالات متحدۀ آمریکا به افغانستان و شهروندان این کشور خیانت کرده که این یک جنایت نابخشودنی است.

سفیر پیشین آمریکا در کابل افزود که تصمیم نادرست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا دربارۀ افغانستان و ادامۀ مأموریت ترامپ از سوی جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا سبب شد که دولتی به رهبری محمداشرف غنی سقوط کند و افغانستان با سرنوشت ناروشنی روبه‌رو شود.

در همین حال، این دیپلمات پیشین آمریکایی نابودی دستاورد‌های دو دهۀ پسین در افغانستان را ناامیدکننده خوانده و مقام‌های آمریکایی را مسئول آن دانسته است.

این در حالی است که پیش از این دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در گفت‌وگویی با فاکس‌نیوز گفته بود که خروج این کشور از افغانستان، شرم‌ناک‌ترین صفحه در تاریخ آمریکا بود که به گفتۀ او، مسئول آن جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی این کشور است.

سفیر پیشین آمریکا در کابل این اظهارات را در حالی مطرح کرده که هم‌زمان با خروج نیرو‌های آمریکایی و ناتو از افغانستان، این کشور با سرنوشت مبهمی روبه‌رو شده است.

نظر شما