شناسهٔ خبر: 51235690 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

انهدام مخفیگاه داعش در کرکوک و صلاح الدین در حملات هوایی ارتش عراق/ واکنش الکاظمی

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز، دوشنبه تاکید کرد، کشور در مقابل کسانی که سعی می‌کنند از طریق سلاح در کشور ترس و وحشت ایجاد کنند، خواهد ایستاد. مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق از انهدام دو مخفیگاه داعش در استان کرکوک و صلاح الدین و بازداشت افراد تحت تعقیب در جنوب استان بصره خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، به نقل از سایت ناس، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در توییتر نوشت: نیروهای هوایی ما امروز عملیات موفقی علیه مخفیگاه‌های داعش در الانبار داشتند. عملیات برای ریشه کن کردن این گروه تروریستی ادامه می‌یابد.

او اضافه کرد: دائما کسانی هستند که از طریق سلاح می‌خواهند کشور را بترسانند اما کشور و دولت با تمام موسسات و ملتش در کمین آنهاست. هیچ کس فرای قانون نیست و هیچ سلاحی خارج از کنترل و نظارت دولت نخواهد بود.

در بیانیه نیروهای امنیتی عراق آمده است: در عملیاتی ویژه مقر داعش در منطقه الکیلو ۱۶۰ در صحرای الانبار هدف قرار گرفت. این عملیات با جنگنده‌های اف-۱۶ انجام شد.

در این بیانیه آمده است: در این حمله شش عضو داعش کشته شدند و نیروهای امنیتی در حال تفتیش منطقه هستند.

از طرفی، مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق از انهدام دو مخفیگاه داعش در استان کرکوک و صلاح الدین و بازداشت افراد تحت تعقیب در جنوب استان بصره خبر داد.

در بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق آمده است، هواپیماهای ارتش عراق موفق به انهدام دو مخفیگاه بزرگ عناصر گروه تروریستی داعش در منطقه وادی الشای در حوزه استحفاظی کرکوک شدند که حاوی تسلیحات، مهمات و تجهیزات نظامی بود.

در ادامه این وضعیت آمده است، هواپیمای نیروی هوایی همچنین در پشتیبانی از یگان‌های امنیتی و نظامی توانست یک موتورسیکلت و مخفیگاه متعلق به تروریست‌ها را در حوزه استحفاظی فرماندهی عملیات صلاح الدین منهدم کند.

در پایان بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق آمده است، با هدف تقویت امنیت و ثبات در استان بصره، فرماندهی عملیات این استان در عملیاتی موفق به دستگیری ۴ فرد تحت تعقیب به همراه اسلحه و مواد مخدر شد.

طی هفته‌های اخیر حملات گروه تروریستی داعش در شهرهای شمالی و غربی عراق افزایش یافته است.

نظر شما