شناسهٔ خبر: 51235656 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تولیت حرم حضرت معصومه(س):

دانش‌آموزان امانت مردم و نظام در مدارس هستند

قم- ایرنا- تولیت حرم حضرت معصومه(س) با تاکید بر این‌که دانش‌آموزان امانت‌های مردم و نظام هستند، گفت: باید سیستم آموزش‌وپرورش به‌خوبی از این امانت‌ها مراقبت کند و آن‌ها را به‌درستی تعلیم دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دوشنبه‌شب پایگاه خبری آستان حضرت معصومه(س)، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار یوسف نوری وزیر آموزش‌وپرورش که ظهر امروز در حرم حضرت معصومه(س)، با اشاره به اهمیت زیارت و زیارت‌نامه حضرت معصومه(س)، افزود: این حرم و همه حرم‌های اهل‌بیت(ع) گنجی است که خداوند برای شیعیان قرار داده و اگر هر خدمتی به اهل‌بیت(ع) صورت بگیرد این خاندان مدیون کسی نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه هم مردم و هم مسوولان باید از اهل‌بیت(ع) مدد بگیرند تا این بزرگواران راه را به ما نشان دهند، اضافه کرد: شفاعت اهل‌بیت(ع) شامل حال افرادی که هیچ حرکت و عمل صالحی انجام نداده باشند نمی‌شود، بنابراین ما باید نسبت به انجام عمل صالح و مدد گرفتن از اولیاء خدا اقدام کنیم و اگر کمبودی در اعمالمان بود می‌توانیم به شفاعت اهل‌بیت(ع) امیدوار باشیم.

وی در رابطه با اهمیت انتخاب مدیران صالح و شایسته برای انجام امور مهم کشور، گفت: علاوه بر مدیران اصلی کشور که باید از افراد صالح و کاردان باشند، افراد زیرمجموعه آن‌ها هم باید افراد همراه و دلسوز باشند، زیرا اگر زیرمجموعه‌ها از افراد ناصالح باشند کارها را مختل می‌کنند.

سعیدی ادامه داد: در پست‌های اصلی و تاثیرگذار باید افرادی قرار بگیرند که دلسوز، دارای قدرت اجرایی و دارای همت و اراده بر اجرای تصمیمات مفید باشند و اگر این امر رعایت شود نیت‌های خیر مسوولان رده بالا در تمام زیرمجموعه هم ساری و جاری خواهد شد.

وی با اشاره به روایتی، گفت: بسیاری از مدیران زیرمجموعه‌ها افرادی هستند که تابع فرامین مسوولان رده بالا هستند و خواسته مدیران ارشد را اجرا می‌کنند؛ ولی برخی افراد هم هستند که قلب‌های مریض دارند که باید مراقب بود از این افراد در پست‌های کلیدی استفاده نشود.

وی افزود: اگر از مناجات با خدا و مدد گرفتن از خدا و اهل‌بیت(ع) غافل نشوید و در اجرا هم با عزت و اقتدار عمل کنید، یقین بدانید دست یاری خدا با شما است و خداوند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می‌کند.

وزیر آموزش‌وپرورش روز دوشنبه در سفر به قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت‌وگو کرد./

نظر شما