شناسهٔ خبر: 51235405 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار ایلام تاکید کرد؛

لزوم تدوین افق ۴ساله برای توسعه شهرستان های ایلام

ایلام-استاندار ایلام بر لزوم برنامه ریزی و تدوین افق چهار ساله برای توسعه شهرستان های ایلام خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا عصر دوشنبه در همایش فرمانداران ایلام اظهار داشت: استان ایلام صرف نظر از اینکه دارای موقعیت جغرافیایی خاص و معنویتی که بر ذره ذره این خاک حاکم است، خداوند قادر متعال موهبت‌های الهی گسترده‌ای از جمله سرمایه اجتماعی والا، موقعیت سیاسی اجتماعی ویژه، ظرفیت‌های اقتصادی فراوان، منابع عظیم نفت و گاز، قابلیت‌های کشاورزی و.. به این استان ارزانی داشته که هریک خود به تنهایی برای توسعه و آبادانی یک استان کافیست.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان گفت: سه مقوله مهم و تاثیرگذار در شهرستان‌ها تدوین برنامه‌های اقتصادی و توسعه محور، تلاش برای ایجاد اشتغال پایدار و رفع آسیب‌های اجتماعی و مشکلات معیشتی مردم است که باید در دستور کار فرمانداران قرار گیرد.

استاندار ایلام با بیان اینکه هر استان و شهرستانی دارای ظرفیت‌های متفاوتی نسبت به سایر استان‌ها و شهرستان هاست و هر مدیری که بتواند ظرفیت‌های بالقوه و موجود آن را بالفعل کند و در اختیار مردم و در مسیر توسعه قرار دهد، موفق عمل کرده است، ابراز داشت: بخش زیادی از این ظرفیت‌ها در استان و شهرستان‌ها بالفعل شده و بخش‌های باقیمانده نیز باید با برنامه ریزی منسجم و پیگیری مستمر فرمانداران و حفظ زنجیره ارزش بالفعل شوند.

کم کاری و کوتاهی از کسی پذیرفته نیست

وی با بیان اینکه فرمانداری‌ها به عنوان ویترین حاکمیت همواره باید ملجأ و مأمن ولی نعمتان جامعه باشند، بر کار جهادی، خدمت صادقانه به مردم و اولویت بندی نیازهای شهرستان‌ها تاکید کرد.

بهرام نیا مدیریت در نظام اسلامی را به مثابه یک دو ماراتن عنوان کرد و گفت: همه ما خادم نظام، ملت و دولت هستیم و با تغییرات مدیریتی تنها پرچم خدمت از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود، لذا نباید در مدیران بی انگیزگی وجود داشته باشد و تا آخرین روز خدمت با تمام وجود و رویکرد جهادی و انقلابی خدمت گذار مردم باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر رفع مشکلات معیشتی مردم تاکید کرد و خواستار توجه بیشتر به مشکلات مردمی، نظارت بر بازار، حضور میدانی و پاسخگویی به موقع شد و بیان کرد: همه ما باید خدمت به مردم و تلاش برای رفع مشکلات آنان را نصب العین قرار داده و هیچ‌گونه کم کاری و کوتاهی از کسی پذیرفته نیست.

بهرام نیا در پایان با تاکید بر نظم، انضباط و وقت شناسی، از فرمانداران خواست با برنامه ریزی و تدوین افق ۴ یا ۸ ساله زمینه توسعه شهرستان را بر اساس قابلیت‌های اقتصادی، کشاورزی، گردشگری و نیز مسائل فرهنگی و اجتماعی آن منطقه فراهم آورند که در پایان تفاوت محسوسی با نقطه شروع مشاهده شود.

نظر شما