شناسهٔ خبر: 51235377 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی مطرح کرد

ضرورت بسترسازی مناسب در راستای ترغیب دانش‌آموزان به امور دینی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اگر افراد باسلیقه و با انگیزه را به حوزه آموزش و پرورش بفرستیم به طور قطع نتایج مفیدی حاصل می‌شود، گفت: فعالیت‌های نماز و قرآنی فرصتی برای فراگرفتن دین است و باید اقدامات در راستای ترغیب دانش‌آموزان به امور دینی باشد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در نشست با مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش استان اظهار کرد: در حوزه فعالیت‌های قرانی و معارف دینی فعالیت‌هایی در آموزش و پرورش انجام شده است که در هیچ جای کشور این قدر مستمع ندارند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: مسئولیت دستگاه تعلیم و تربیت بسیار مهم است و باید افراد با صلاحیت را برای تربیت دانش‌آموزان انتخاب کنیم.

مدیرکل قران، عترت و نماز آموزش و پرورش نیز گفت: در حوزه قران و اهل بیت(س) و نماز یک کار الگویی در کشور در حال انجام است که ناشی از نگاه تربیتی و تعلیمی مسئولان برای دانش‌آموزان و نوجوانان می‌باشد.

میکائیل باقری اظهار کرد: برگزاری مسابقات قران و عترت در آذربایجان‌شرقی به جهت عملکرد و سبقه فعالیت‌ها باید در کل کشور الگو سازی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه اجلاس سراسری نماز دانش‌آموزی و پنجمین دوره مسابقات همخوانی و مدیحه سرایی مراکز دارالقرآن کشور در تبریز برگزار می‌شود، اظهار کرد: در استان فصل جدیدی از آموزش و پرورش و تربیت در دل مدارس ایجاد شده است و مسابقات قرانی به طور قطع تاثیر زیادی در فرهنگ سازی برای فرزندان استان خواهد داشت.

جعفر پاشایی خاطرنشان کرد: نهضت نمازخانه سازی در ۱۶۲ مدرسه استان ایجاد شده است که بیشتر آنها مردمی هستند.

گفتنی است؛ در این مراسم با حضور مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، پوستر چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور در تبریز رونمایی شد.

انتهای پیام

نظر شما