شناسهٔ خبر: 51234549 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

انهدام باند تولید دارو‌های گیاهی غیرمجاز در تهرانپارس

با شناسایی مالک یکی از موتورسیکلت ها، متهم با دستور قضائی دستگیر و در تحقیقات پلیسی به بزه انتسابی با همکاری سایر همدستانش اعتراف کرد.

صاحب‌خبر - شفاآنلاین> سلامت > در بسته خبری «آژیر» امروز، از جزئیات کلاهبرداری از کاربران با همراه بانک جعلی تا کشف ۶۱ کیلوگرم شیشه در جنوب تهران مطلع خواهید شد.
به گزارش  شفاآنلاین : در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم و به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

سارق ۱۵ تن برنج سرقتی دستگیر شد
سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: یکم شهریور ماه شهروندی به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران مراجعه و اعلام کرد از انبار فروشگاهش ۱۵ تن برنج به ارزش ۶۰۰ میلیون تومان سرقت شده است.

وی افزود: یکی از مشتریان فروشگاه به دفعات مختلف بدون اینکه به صندوق مشتریان مراجعه کند، تعدادی کیسه برنج را بدون اخذ فاکتور خرید از فروشگاه خارج کرده است.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی با بیان اینکه متهم با همکاری مسئول کنترل خروج کیسه‌های برنج را خارج کرده است، تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی متهم در محل کارش دستگیر و در همان پی جویی‌های انتظامی به بزه انتسابی با همکاری یکی از مشتریان فروشگاه اعتراف کرد.

وی افزود: در شاخه دیگری از بررسی‌های پلیسی به دست آمد متهمان برنج‌های مسروقه را به یک انبار منتقل و به ازای آن به انبار دار مبالغی را پرداخت کرده اند.

سرهنگ دستخال به دستگیری سایر متهمان پرونده و کشف اموال مسروقه اشاره کرد و گفت: با تکمیل پرونده، هر سه متهم با قرار صادره روانه زندان شدند.

کلاهبرداری از کاربران با همراه بانک جعلی
سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز ۵۰ میلیون تومان از حسابش، پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و موضوع در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهاراتش عنوان کرد برای نصب نرم‌افزار همراه بانک به‌روزرسانی شده یکی از بانک‌های رسمی کشور در موتور جستجوگر گوگل اقدام به جست‌وجو کرده و پس از مشاهده و دانلود اولین لینک نرم‌افزار که مشابه نرم‌افزار اصلی بانک بوده، به صورت نا آگاه نرم‌افزار مخرب را بر روی تلفن همراه خود نصب کرده و در دام سارقان اینترنتی گرفتارشده است.

سرهنگ گودرزی با اشاره به اینکه کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی اظهارات مالباخته تحقیقات خود را آغاز کردند بیان کرد: موضوع در دستور کار قرار گرفت و تحقیقات پرونده آغاز شد و متخصصان پلیس فتا با بهره گیری از روش‌های علمی و بکارگیری اقدامات فنی مجرم را شناسایی و متوجه شدند افراد زیادی توسط این شیاد مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.

وی افزود: پس از به دست آمدن اطلاعات هویتی مجرم برای پلیس و پس از تشریفات قضایی متهم در محل اختفای خود در یکی از مناطق شمالی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل شد.

رئیس پلیس فتا تهران تصریح کرد: این کلاهبردار اینترنتی پس از حضور در پلیس فتا پایتخت و مواجهه با ادله دیجیتال موجود در پرونده اظهار داشت یک نرم افزار جعلی شبیه همراه بانک اصلی طراحی کردم و با این روش از بیش از ۲۱ نفر از شهروندان با ارزش مالی حدود یک میلیارد تومان کلاهبرداری کردم.

وی افزود: با توجه به شیوه‌های گوناگون و نوین کلاهبرداران و سارقان اینترنتی در انجام اعمال مجرمانه و خرابکارانه خود هم‌وطنان به این موضوع توجه داشته باشند که دانلود نرم‌افزار همراه بانک را تنها از سایت اصلی بانک انجام دهند و به هیچ‌وجه برای خرید شارژ، انتقال وجه، دانلود نرم‌افزار بانکی یا هرگونه تراکنش مالی از جست‌وجو در سایت گوگل یا سایر موتور‌های جست‌وجوگر استفاده نکنند.

انهدام باند تولید دارو‌های گیاهی غیرمجاز در تهرانپارس
سرهنگ محمدقاسم طرهانی جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: با رصد‌های اطلاعاتی و اقدامات فنی ماموران کلانتری ۱۶۴حکیمیه تهرانپارس فعالیت یک باند درخصوص تولید دارو گیاهی و غیرقانونی در شرق تهران کشف شد.

وی افزود: ماموران کلانتری پس از دریافت این اطلاعات مهم با کسب مجوز قضائی به محل مذکور اعزام شدند و در یک عملیات پلیسی ۵ متهم را در این خصوص دستگیر کردند.

جانشین پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: در بازرسی از محل مذکور مقدار زیادی شامپو و قرص و شربت‌های غیر بهداشتی و غیرمجاز کشف شد و متهمان در بازجویی‌ها صراحتا به جرم خود اعتراف کردند.

وی افزود: روند تحقیقات نشان داد متهمان دارو‌های گیاهی غیرمجاز را در بسته بندی‌های شکیل با عنوان دارو‌های گیاهی در بازار و در عطاری‌ها عرضه می‌کردند.

به گفته سرهنگ طرهانی محل مورد نظر پلمب شد.

کشف ۶۱ کیلوگرم شیشه در جنوب تهران
سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران اظهار کرد: ماموران عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران با تلاش اطلاعاتی از دپوی و توزیع یک محموله مواد مخدر صنعتی که از مرز‌های شرقی وارد کشور شده مطلع شدند.

وی افزود: ماموران پلیس با رصد و اشراف اطلاعاتی محل دپوی موادمخدر را در یکی از محله‌های جنوب تهران شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی طی عملیاتی غافلگیرانه ۳ سوداگرمرگ را دستگیر کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۶۱ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه کشف شد.

کلاهبرداری مجرمان سایبری به بهانه شب یلدا
سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران اظهار کرد: گاهی دیده شده که پیام‌هایی حاوی لینک‌های ناشناس با عناوین مختلف تبریک و یا تسلیت مناسبت‌های خاص از جمله شب یلدا و ... برای کاربران ارسال شده و از آنان خواسته می‌شود با کلیک بر روی لینک مذکور پیام را مشاهده کنند.

وی افزود: برخی از این پیام‌ها شامل تصاویر متحرک است، اما ممکن است سودجویان با ایجاد لینک‌های آلوده به بدافزار، تلفن همراه یا رایانه را آلوده و به تمامی اطلاعات محرمانه و خصوصی شهروندان دسترسی پیدا کنند.

سرهنگ گودرزی ادامه داد: کاربران از بازکردن هر نوع لینک ناشناسی خودداری کنند.

وی به فرصت طلبی مجرمان درخصوص کلاهبرداری از شهروندان در پوشش تخفیف‌های شب یلدا از جمله بسته اینترنت و قرعه‌کشی اشاره کرد و گفت: افراد سودجو برخی از کالا‌ها و یا خدمات مرتبط با شب یلدا را با قیمتی بسیار پایین آگهی کرده و تحت عناوین مختلف از جمله حراج ویژه یلدا از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: لازم است کاربران حتما از سایت‌های معتبر و مجاز خریداری کنند و در صورت سفارش کالا تسویه حساب را در محل و پس از رویت و اطمینان از اصالت کالای سفارش داده شده انجام دهند.

رئیس پلیس فتا تهران تصریح کرد: در مواردی دیده شده که کلاهبرداران و افراد سودجو به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی، فروش بسته اینترنت ویژه، تخفیف و ... از اطلاعات کارت بانکی و اطلاعات هویتی کاربران سوءاستفاده می‌کنند که لازم است شهروندان هوشیاری داشته باشند و به هیچ عنوان فریب تبلیغات و وعده‌های دروغین فضای مجازی را نخورند.

به گفته سرهنگ گودرزی هرنوع تخفیفی باید از سوی اپراتور‌های تلفن همراه یا شرکت‌های خدمات دهنده اینترنت ارائه شود، باید در سایت آن‌ها یا رسانه‌های رسمی اطلاع رسانی شده باشد.

موبایل قاپ‌های موتورسوار دستگیر شدند
سرهنگ کارآگاه علی شریفی رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: در پی شکایت یکی از رانندگان خودرو‌های سواری در خصوص موبایل قاپی ۴ موتورسوار با استفاده از ۲ دستگاه موتورسیکلت، مشخص شد، شاکی در پشت چراغ قرمز مشغول مکالمه تلفنی بوده که سارقان موبایل وی را قاپیده اند.

وی با اشاره به اینکه پرونده‌های مشابهی دیگری نیز به پایگاه دوم این پلیس ارجاع شد، گفت: با شناسایی مالک یکی از موتورسیکلت ها، متهم با دستور قضائی دستگیر و در تحقیقات پلیسی به بزه انتسابی با همکاری سایر همدستانش اعتراف کرد.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: ۵ سارق و یک مالخر دستگیر و متهمان به ۹۰ فقره موبایل قاپی با همکاری یکدیگر اعتراف کرده و گفتند سوژ‌های خود را از بین رانندگان و موتورسوارانی که پشت چراغ قرمز در حال مکالمه تلفنی بودند، انتخاب می‌کردند.

به گفته سرهنگ شریفی تاکنون بیش از ۶۰ نفر از مالباختگان شناسایی و هر ۶ متهم با دستور قضائی روانه زندان شده اند.

نظر شما