شناسهٔ خبر: 51231926 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان خبر داد؛

اجرای برنامه های آموزشی یکی از راهکارهای مهم عبور از شرایط کم‌آبی است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به انعقاد تفاهنامه همکاری بین شرکت‌های صنعت آب و برق با ادارات کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس گفت: آموزش و ارتقای سواد آبی، یکی از راهکارهای مهم عبور از شرایط کم‌آبی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا جزءقاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: با توجه به اینکه با موضوع کم‌آبی و کمبود انرژی مواجه هسیتم، وضعیت آبی کشور در مجموع خوب نیست.

وی با بیان اینکه آموزش و ارتقای سواد آبی، یکی از راهکارهای مهم عبور از این شرایط است، خاطرنشان کرد: در راستای آموزش و ارتقای سواد آبی در بین اقشار مختلف و به‌ویژه جامعه دانش‌آموزی، نشست مشترکی بین مسئولان صنعت آب و برق و همچنین آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان برگزار شد.

جزءقاسمی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف ترویج مصرف بهینه آب در سال‌های گذشته افزود: شرکت‌های صنعت آب و برق استان برای افزایش بُرد و تاثیر این موضوع می‌خواهد برنامه‌های آموزشی خود برای سطوح مختلف دانش‌آموزی در مقاطع تحصیلی را با همکاری آموزش و پرورش انجام دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: امسال برای گسترش همکاری‌های فی‌مابین و توسعه آموزش‌ها، تفاهنامه همکاری بین شرکت‌های صنعت آب و برق و همچنین ادارات کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان منعقد شد.

وی افزود: خروجی این تفاهنامه، آموزش دانش‌آموزان و ارتقای سواد آبی آن‌ها برای مصرف بهینه آب و برق و ترویج فرهنگ استفاده صحیح از انرژی است.

جزءقاسمی در خصوص جزئیات این تفاهنامه با بیان اینکه تفاهنامه شامل بخش‌های مختلف آموزش، توزیع بسته‌های فرهنگی و برگزاری جشنواره است، اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب همه‌ساله برنامه‌هایی مانند زنگ آب، جشنواره نخستین واژه «آب» ، توزیع بسته‌های فرهنگی و اجرای سایر برنامه‌های فرهنگی از جمله نمایش، تئاتر و مسابقه برای ترویج مصرف بهینه آب را اجرا می‌کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان خاطرنشان کرد: برای هدفمندتر کردن و افزایش بهره‌وری این برنامه‌ها طی امضای تفاهمنامه، آموزش و پرورش را نیز در اجرای برنامه‌ها سهیم می‌کنیم که موضوع آب به دروس آموزشی دانش‌آموزان هم وارد شده و جزء برنامه‌های آموزشی مدارس قرار گیرد.

وی یادآور شد: تفاهنامه مذکور بین شرکت‌های آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب، برق منطقه‌ای و توزیع برق استان با ادارات کل آموزش و پرورش و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس منعقد شده است.

 

انتهای پیام/

نظر شما