شناسهٔ خبر: 51230351 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

استاندار تهران: آمار فوتی‌های امروز استان به‌زیر ۲۰ نفر کاهش یافته است

استاندار تهران گفت: تعداد بستری و فوتی‌های ناشی از کرونا در استان تهران رو به کاهش است و تعداد فوتی‌های امروز استان تهران به زیر ۲۰ نفر تقلیل یافته است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان- محسن منصوری در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز هشتاد و هفتمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در استان تهران برگزار شد. 

وی افزود: تعداد بستری و فوتی‌های ناشی از کرونا در استان تهران رو به کاهش است و تعداد فوتی‌های امروز استان تهران به زیر ۲۰ نفر تقلیل یافته است.

استاندار تهران عنوان کرد: یکی از علل کاهش بیماری کرونا در استان تهران، سطح وسیع واکسیناسیونی است که رخ داده است و مردم در این استان استقبال گسترده‌ای از این موضوع کردند و حدود ۹۰ درصد شهروندان واکسیناسیون انجام دادند. متوسط نرخ واکسیناسیون کشور ۲ برابر میزان واکسینه در  دنیاست. 
 
وی تاکید کرد: در این جلسه دستورالعمل جدیدی به مجموعه وزارت بهداشت درباره تزریق دز یادآور واکسن کرونا داده شد تا افراد بالای ۴۰ سال که ۳ ماه از تزریق دزدوم‌شان می‌گذرد بایستی مراجعه کرده و دز سوم را تزریق کنند.

استاندار تهران با اشاره به اینکه به همه مراکز تزریق واکسن دستور داده شد تا در حال اماده باش بوده و نسبت به تزریق دز سوم کار را انجام دهند، عنوان کرد: فلسفه تصمیم این است که خیلی از کشور‌هایی که دز دوم را تزریق و کار را رها کردند مجدد وارد پیک بعدی کرونا شدند.

منصوری خاطرنشان کرد: تصمیم دوم در این جلسه درباره کنترل بیش از پیش مسئله کرونا در مدارس است ۱۰۰ درصد مدارس بازگشایی شده است و ۳۰ درصد ظرفیت دانش آموزی به صورت متوسط در مدرسه حضور دارند.

وی گفت: ۲ هزار دانش آموز در طی دو هفته در سطح استان تهران به کرونا مبتلا شدند. جمعیت دانش آموزان مدارس استان تهران بیش از ۲ میلیون نفر است، ابتلای این جمعیت به کرونا معنادار نیست و متوسط ابتلای دانش اموری ما در استان تهران پایین‌تر از متوسط ابتلای عموم مردم است؛ جای نگرانی نیست.

استاندار تهران با بیان اینکه وزارت بهداشت و کشور سامانه رصد هوشمند، پیگیری و اعمال برخی از محدودیت ها را راه اندازی کردند، بیان کرد: امروز بنا بود به صورت پایلوت در تهران اجرایی شود. این سامانه در دو دستگاه اجرایی شده است و اصلا سامانه مبتنی بر اعمال محدودیت‌ها نسبت به برخی خدمات برای کسانی است که واکسن را تزریق نکردند. ظرف یک هفته آینده در تهران اجرایی و عملیاتی می‌شود.

 

 

انتهای پیام/ 

نظر شما