شناسهٔ خبر: 51229965 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

جواد حسینی:

خیران نیکوکار، ۷۰ درصد فضاهای آموزشی استثنایی کشور را ساخته اند

موج نیوز

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: خیران و نیکوکاران مردمی این حوزه در ایام شیوع کرونا نیز بیش از ۳۶۱ هزار دستگاه تبلت و گوشی هوشمند برای دانش آموزان مناطق کم برخوردار تامین کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد حسینی معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سخنانی عنوان کرد:۷۰ درصد از فضاهای آموزشی مورد استفاده آموزش و پرورش استثنایی توسط خیران مردمی ساخته‌ شده است.

حسینی این سخنان را در گردهمایی روز جهانی معلولان در مشهد بیان کرد و اضافه کرد: با همت خیران در ۲ سال گذشته در قالب نهضت "از خشت تا بهشت"، طرح اجرای ۲۰۰ مدرسه استثنایی در کشور کلنگ‌زنی و یا افتتاح شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه تاکید کرد: این امر منجر به افزایش ۱.۵ متر مربع سرانه فضای آموزشی در آموزش و پرورش استثنایی استان‌ها و ۲.۵ متر مربع در مناطق محروم کشور شده است و به این ترتیب می توان گفت که نیکوکاران بیش از ۷۰ درصد فضاهای آموزشی آموزش و پرورش استثنایی را با همت خود ساخته‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین در قالب نهضت ( توان افزایی ) برای تامین ۱۰۵ قلم تجهیزات آموزشی و توانبخشی ۷۰ هزار دانش آموز استثنایی در آموزش و پرورش استثنایی، پارسال خیران ۱۴۵ میلیارد تومان به این حوزه کمک کردند.

معاون وزیر آموزش و پرورش متذکر شد: خیران و نیکوکاران مردمی این حوزه در ایام شیوع کرونا نیز بیش از ۳۶۱ هزار دستگاه تبلت و گوشی هوشمند برای دانش آموزان مناطق کم برخوردار تامین کردند و بیش از ‌۳۰ هزار تبلت و گوشی هوشمند از این تعداد به دانش آموزان کم برخوردار استثنایی اهدا شده است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: جامعه دوستدار انسان، جامعه‌ای است که عادلانه، فراگیر، در دسترس، بدون خطر و عاری از آلودگی‌ها است و یکی از مشخصه‌های جدی این جامعه وجود دوستداران کتاب، کودک و معلول است.

نظر شما