شناسهٔ خبر: 51229886 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۰۰ روز با دولت مردم،

حُسن ارتباط بین‌المللی عملکرد شاخص رییس جمهوری در ۱۰۰ روز گذشته است

مشهد-ایرنا- عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: آیت الله رییسی طی ۱۰۰ روز نخست فعالیت خود در قوه مجریه، در حوزه ارتباطات بین‌المللی به‌ویژه با همسایگان و کشورهای آسیای میانه بسیار موفق عمل کرده است و این از امتیازات دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

صاحب‌خبر -

محمدحسین روشنک روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: اگر سیاست عاقلانه آیت الله رییسی در برابر طالبان در افغانستان نبود، شاید اتفاق دیگری رقم می خورد، چون به هرحال آمریکا به افغانستان آمده بود تا با ایران دشمنی کند.

وی اظهار داشت: برقراری حسن ارتباط با کشورهای همسایه، به‌ویژه ترکمنستان و تاجیکستان، پیوستن به کنفرانس پیمان شانگهای، حضور در ۲ کنفرانس شانگهای و اکو، شاخص ترین موارد عملکرد ۱۰۰ روزه دولت آیت الله رییسی در عرصه بین المللی بوده است.

روشنک با اشاره به رویکرد تعامل‌گرایانه رییس جمهوری با کشورهای همسایه و بازخورد آن در خراسان رضوی گفت: تماس های رییس جمهوری سیزدهم با مسوولان کشورهای ترکمنستان و تاجیکستان و برخی کشورهای آسیای میانه پاره ای از مشکلات اقتصادی استان را حل کرد.

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: تامین واکسن و پوشش گسترده آن در خراسان رضوی و سایر نقاط کشور از طریق ارتباطات مطلوب بین المللی رییس جمهوری میسر شد که می توان آنرا اقدام شاخص دولت سیزدهم در ۱۰۰ روز گذشته برشمرد.

روشنک تاکید کرد: ابتدا باید شرایط دولتی را که آیت الله رییسی تحویل گرفت، مورد توجه قرار داد، سپس انتظارات را بیان کرد، رییس جمهوری سیزدهم دولتی را با یک اقتصاد ورشکسته و کاملا به هم ریخته تحویل گرفت که ۶ ماه قبل از پایان دولت، اغلب وزیران آن یا همه چیز را رها کرده بودند یا به دنبال کسب کرسی در دولت آینده بودند.

رییس کانون کارآفرینان خراسان رضوی گفت: انجام سفرهای استانی و برقراری ارتباط رییس جمهوری با مردم را می توان دیگر عملکرد شاخص رییس جمهوری در ۱۰۰ روز گذشته دانست، اینکه همراه مردم بوده و به محض بروز مشکل سفرهای استانی خود را یکروزه انجام داده است، از اقدامات مثبت آیت الله رییسی است، هرچند شاید این سفرها نتوانسته باشد گرهی از مشکلات بگشاید، اما مردمی بودن او را نشان داده است.

روشنک افزود: در شرایط کنونی تا زمانی که تکلیف برجام مشخص نشود، نمی توان کاری برای اقتصاد کشور انجام داد، لذا رییس جمهوری دستش در عرصه اقتصاد بسته است و نباید انتظار معجزه از وی داشت، در همین راستا وزارتخانه های مختلف نیز عملکرد شاخصی در ۱۰۰ روز گذشته نداشته اند.

رییس اتاق مشترک ایران و تاجیکستان گفت: دولت در حوزه اقتصاد می تواند برخی از پیشنهادها را از جمله استقراض ارزی از مردم و بازگرداندن آن از طریق فروش نفت اجرایی کند؛ مردم صدها میلیون دلار ارز در اختیار دارند که می توانند آن را به دولت قرض بدهند.

روشنک اضافه کرد: دولت سیزدهم باید یک فرماندهی قوی برای ساماندهی اقتصاد کشور ایجاد کند که به نظر می رسد برخی از عدم هماهنگی ها بین معاون اول رییس جمهوری و معاون اقتصادی رییسی جمهوری مانع آن است و باید این مساله برطرف شود.

وی بیان کرد: در مجموع عملکرد شاخص دولت سیزدهم در ۱۰۰ روز گذشته عمدتا به عملکرد شخص آیت الله رییسی مربوط است که انصافا در ارتباط با مردم صادقانه عمل کرده و تلاش خود را برای بهبود شرایط به ویژه در مواجهه با کرونا داشته است، اما خشکسالی و مشکلات ناشی از آن را نمی توان به پای دولت نوشت.

نظر شما