شناسهٔ خبر: 51229790 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آموزش ۳۷درصد دانش آموزان با نیاز ویژه آذربایجان‌غربی به صورت حضوری است

مهاباد- ایرنا- رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان‌غربی گفت: هم اکنون آموزش ۳۷ درصد دانش آموزان با نیاز ویژه این استان به صورت حضوری و با شرکت در کلاس های درس ارائه می‌شود.

صاحب‌خبر -

عیسی محمدی روز دوشنبه در حاشیه قدردانی از دانش آموزان استثنایی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون از مجموع ۲ هزار و ۷۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه آذربایجان غربی ۳۷ درصد به صورت حضوری، ۳۶ درصد غیر حضوری و مابقیه هم به صورت ترکیبی مشغول به آموزش و توانمدسازی هستند.

وی ادامه داد: در مجموع ۸۴ مرکز توانبخشی و آموزشی در سطح استان برای دانش آموزان معلول و کم توان ذهنی راه اندازی شده و ۶۱۸ معلم و مربی آموزش روزانه را به آنان ارایه خواهند داد.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان‌غربی گفت: امسال بسته های حمایتی شامل شامل تمامی هزینه های پیراپزشکی، پزشکی و پاراکلینیک بدون محدودیت برای افرادی که در سامانه دانش آموزان با نیاز ویژه ثبت نام کردند رایگان خواهد ارایه شده است.

محمدی اضافه کرد : همچنین هزینه های حمل و نقل و ایاب ذهاب آنان نیز علی رغم افزایش هزینه های جاری اداره به صورت کاملا رایگان است.

وی با اینکه در دوران کرونا بیش از ۷۰ درصد دانش آموزان با نیاز ویژه به شبکه شاد وصل هستند، اظهار داشت: در راستای  پوشش حداکثری،اطلس آموزشی از روش های آموزشی حضوری با رعایت پرو تکل ها در روستاهای صعب العبور و مدارس دور دست و ارائه بسته های آموزشی و تحویل آن به خانواده ها و همچنین نظارت آموزشی حضوری معلمان بهره بردیم.

در سال ۱۹۹۲ از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد، سوم دسامبر (۱۲ آذرماه) روز جهانی معلولان اعلام شد.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و بیش از چهار هزار معلول تحت پوشش اداره بهزیستی این شهرستان هستند.

نظر شما