شناسهٔ خبر: 51229145 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

صعود کوهنوردان دانشگاه آزاد شهرکرد به بلندترین قله استان بوشهر

مدیر تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: کوهنوردان این دانشگاه با افتخار به کوه بیرمی بلندترین قله استان بوشهر صعود کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از شهرکرد، کوهنوردان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد با افتخار به کوه بیرمی بلندترین قله استان بوشهر صعود کردند.

بیشتر بخوانید:

صعود کوهنوردان دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد به بلندترین قله زاگرس

علی همتیان مدیر تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در این‌باره گفت: کوه بیرمی در میانه استان بوشهر با ارتفاع متوسطه هزار و ۹۵۰ متر بلندترین قله استان بوشهر دارای قابلیت زیاد زیست ‌محیطی، گردشگری و کوهنوردی است.

وی توضیح داد: این قله در سه کیلومتری شرق شهر خورموج و در امتداد شهرستان‌های تنگستان و دشتستان و دشتی قرار دارد و صخره‌ای بوده و چندین قله به ارتفاع تقریبی هزار و ۵۰۰ تا هزار و ۹۷۰ متر را در خود جای داده و در میان آنها قله «پازنان» بلندترین و به نوعی بام استان بوشهر لقب گرفته‌ است، قرار دارد.

همتیان اظهار کرد: کوه بیرمی (خورموج)، در میانه استان بوشهر ایران با ارتفاع متوسطه هزار و ۹۵۰ متر بلندترین قله استان بوشهر دارای قابلیت زیاد زیست‌محیطی، گردشگری و کوهنوردی است.

وی بیان کرد: این کوه با شیب زیاد و از نوع سنگی است و دارای پوشش گیاهی (درختان و بوته‌ها و گیاهانی نظیر بنه، کلخنگ، بادام کوهی، تنگز، درمنه، آویشن، قیچ و گنزه) و جانوری (پلنگ، کل، بز، قوچ و میش - روباه، شغال، گرگ، کبک، تیهو، فاخته انواع گنجک‌سانان) مناسب و متنوع است.

به گزارش آنا، کوه بیرمی دارای شکارگاه‌های، تنگ سدر، تنگ پلنگی، تنگ باریکو، تنگ شیرینه و تنگ پرزیه است.

انتهای پیام/۴۱۱۷/۴۰۶۲/

نظر شما