شناسهٔ خبر: 51228181 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عضو ائتلاف «النصر» عراق خبر داد؛

تشکیل کمیته‌های مشترک منوط به موفقیت «نشست نجف» است

رامین حسین آبادیان

یک عضو ائتلاف «النصر» عراق به رهبری حیدر العبادی اعلام کرد که تشکیل کمیته های مشترک میان هیأت هماهنگی شیعیان و جریان صدر منوط به موفقیت نشست نجف است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «فلاح الخفاجی» عضو ائتلاف «النصر» عراق به رهبری حیدر العبادی اعلام کرد که تشکیل کمیته های مشترک میان هیأت هماهنگی شیعیان و جریان صدر منوط به موفقیت نشست نجف است.

بر اساس این گزارش، وی گفت: در جریان نشست اخیر میان هیأت هماهنگی شیعیان و مقتدی صدر، دو طرف بر سر تشکیل کمیته های مشترک توافق کردند و حتی مأموریت های این کمیته ها نیز مشخص شد.

این شخصیت عراقی افزود: با این حال، رهبران شیعی رسما تشکیل کمیته های مشترک را نهایی نکردند و هرگونه تشکیل رسمی این کمیته ها به موفقیت نشست مشترکی که قرار است فردا در منزل مقتدی صدر برگزار شود، بستگی دارد.

وی یادآور شد: از جمله مأموریت های کمیته های مشترک رسیدگی به پرونده های سیاسی و امنیتی، مشخص کردن چگونگی اداره کشور، بررسی اصلاحات قانون اساسی و ... است.

رهبران احزاب و جریان‌های هیأت هماهنگی شیعیان عراق فردا سه شنبه نشست مهمی را با حضور «مقتدی صدر» در شهر «نجف» برگزار می‌کنند؛ نشستی که انتظار می‌رود طی آن نقشه سیاسی آینده عراق ترسیم شود. این درحالی است که روز پنجشنبه هفته گذشته اولین نشست مشترک میان هیأت هماهنگی شیعیان با حضور مقتدی صدر در منزل «هادی العامری» برگزار شد.

نظر شما