شناسهٔ خبر: 51228093 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بسکتبال با ویلچر و گلبال ایران قهرمان بازی‌های پاراآسیایی جوانان شدند

تهران- ایرنا- تیم‌های بسکتبال با ویلچر و گلبال ایران در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان ۲۰۲۱ بحرین، قهرمان شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان امروز (دوشنبه) در فینال بازی‌های پاراآسیایی جوانان به مصاف تیم ملی عراق رفت و با نتیجه ۱۱۷ بر ۱۸ به پیروزی رسید و قهرمان شد.

تیم گلبال ایران هم در فینال مسابقات پاراآسیایی رو در روی تایلند قرار گرفت و با برتری ۴ بر ۳ بر این حریف قدرتمند، سرود قهرمانی را در بحرین طنین انداز کرد.

چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان بحرین از یازدهم تا پانزدهم آذرماه با حضور نزدیک به ۸۰۰ ورزشکار در ۹ رشته ورزشی برگزار می‌شود.

کاروان ایران با ۱۱۱ ورزشکار در ۹ رشته دو و میدانی، بدمینتون، بوچیا، گلبال، پاراوزنه‌برداری، شنا، تنیس روی میز، تکواندو و بسکتبال با ویلچر به چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان اعزام شده است.

تاکنون سه دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان در سال‌های ۲۰۰۹ در ژاپن، ۲۰۱۳ در مالزی و ۲۰۱۷ در امارات برگزار شده و کاروان اعزامی ایران در ۲۰۰۹ موفق به کسب ۶۸ مدال شامل ۲۶ طلا، ۲۴ نقره و ۱۸ برنز شد و پس از ژاپن در رده دوم ایستاد.

ایران همچنین در سال ۲۰۱۳ در کوالالامپور با ۲۷ طلا، ۱۳ نقره و ۱۷ برنز و مجموع ۵۷ مدال باز هم پس از ژاپن به مقام دومی رسید و در سال ۲۰۱۷ نیز با ۳۹ طلا، ۴۴ نقره و ۳۵ برنز و مجموع ۱۱۸ مدال باردیگر پس از ژاپن به عنوان دومی بسنده کرد.

نظر شما